Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

får dere Æ Ø Å i tastaturet? eller ligger det fortsatt "skjult" undera og o?

Får æøå som egne taster :-)

 

Hm, det får ikke jeg..

Da har du antagelig ikke fått aktivert det enda;

Sjekk at du har huket av under Settings -> Locale & text

Gå til messaging -> New message, begynn å skriv en melding, trykk og hold inne på tekstfeltet, scroll ned og velg Select Input method :thumbup:

 

Det siste trikset gjorde susen! Takker :)

Dette fungerer ikke hos meg, får bare feilmeldinger i tusner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg husker at jeg tidligere hadde en mulighet for å kalibrere tocuh-skjermen på min magic. Kanskje den har forsvunnet da jeg byttet rom, men kanskje jeg bare ikke husker hvor den var (til tross for at jeg føler at jeg nå har lett overalt).

 

Noen som kan friske opp minnet mitt? :)

Btw, noen som har fått apps2sd til å funke med andre roms enn Haykuro? Selv om jeg har lagd riktige partisjoner på sd-kortet, mountes ikke ext2-partisjonen. Det går sikkert an å legge inn at den skal mountes?

Lenke til kommentar
jeg husker at jeg tidligere hadde en mulighet for å kalibrere tocuh-skjermen på min magic. Kanskje den har forsvunnet da jeg byttet rom, men kanskje jeg bare ikke husker hvor den var (til tross for at jeg føler at jeg nå har lett overalt).

 

Noen som kan friske opp minnet mitt? :)

Btw, noen som har fått apps2sd til å funke med andre roms enn Haykuro? Selv om jeg har lagd riktige partisjoner på sd-kortet, mountes ikke ext2-partisjonen. Det går sikkert an å legge inn at den skal mountes?

 

Gå inn på settings/locale & text/touch input/text input/calibration tool.

 

 

 

 

Er det virkelig ikke mulig å få brukt æøå på vanlig T9-tastatur?

Endret av Apebein
Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til nettsted med feiende flotte wallpapers til HTC MAgic? Synes de som er med er kjiiipe.. testa et par apps for å lage egne, funker så der...

Du kan jo bruke hva du vil av bilder. Har de ikke riktig størrelseforhold velger du selv hvilken del av bildet du ønsker å bruke når du forsøker å sette det som wallpaper i telefonen.

Lenke til kommentar
Gå inn på settings/locale & text/touch input/text input/calibration tool.

 

Hmm. Det må visst bare være tilgjengelig med htc-tastaturet. Er ikke der nå som jeg ikke har det lengre.

 

Og Trygve, du kunne ikke lagd vanlig mobiltastatur / compact qwerty som funker med ordlisten / æøå også?

 

 

Edit: Så skal jeg forreten nok spandere en øl en gang du er i københavn :)

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Får dere med magic mms til å fungere?

Jeg har prøvd å legge det inn som eget apn med apn type "mms", og under internett-apn uten hell på noen av de.

 

Jeg blir så irritert når jeg ikke klarer å finne ut av det selv, og på danske mobildebats forum er det ingen som svarer. De er generelt ikke så oppegående som her :)

 

Hvis noen hadde kunnet forklare meg, hadde jeg blitt veldig glad. Parametere finnes her:

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline...a_tcm1-3191.pdf

 

Det skal nevnes at internett fungerer med _kun_ å skrive inn "internet" i apn (altså uten dns-serverne).

 

På forhånd takk for hjelpen

Endret av bufodill
Lenke til kommentar
Får dere med magic mms til å fungere?

Jeg har prøvd å legge det inn som eget apn med apn type "mms", og under internett-apn uten hell på noen av de.

 

Jeg blir så irritert når jeg ikke klarer å finne ut av det selv, og på danske mobildebats forum er det ingen som svarer. De er generelt ikke så oppegående som her :)

 

Hvis noen hadde kunnet forklare meg, hadde jeg blitt veldig glad. Parametere finnes her:

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline...a_tcm1-3191.pdf

 

Det skal nevnes at internett fungerer med _kun_ å skrive inn "internet" i apn (altså uten dns-serverne).

 

På forhånd takk for hjelpen

 

Jeg har netcom og fikk det til å virke med engang omtrent. Gikk inn på siden dems og fulgte denne guiden. Bare valgte HTC/Q-Tek og Magic.

 

 

 

Men jeg lurte på om det var noen som hadde en god link til en guide for rooting av Magic. Jeg er nødt til å få gjort dette så jeg får tilgang til themes og paid apps.

Jeg har sett litt på denne, men den er på dansk og det er litt der jeg er en smule usikker på. Jeg har lastet ned alle filene men så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre resten.

Lenke til kommentar
Men jeg lurte på om det var noen som hadde en god link til en guide for rooting av Magic. Jeg er nødt til å få gjort dette så jeg får tilgang til themes og paid apps.

Jeg har sett litt på denne, men den er på dansk og det er litt der jeg er en smule usikker på. Jeg har lastet ned alle filene men så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre resten.

 

Jeg bor i danmark, så den er grei for meg, men hvis du er mer stødig i engelsk: http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått liv i telefonen igjen, ved å laste ned "engineering bootloader" og original programvare.

 

Erfaringene fra custom firmware var ikke veldig gode, den ene var tøff og treg, den andre var kjapp men telefondelen virket dårlig (fikk meldinger om folk som ikke kunne ringe osv)

Lenke til kommentar

fant ingen htc magic tråd i farten, og vil poste dette før de fleste hopper i køys.

 

Sitter å vurderer å kjøpe denne telefonen. Har en iphone 3g telefon no som er litt under 1år gammel og ser at jeg kan (med litt hell) få solgt den for det samme som HTC Magic koster. Er veldig nyskjerrig på denne telefonen med er litt usikker siden jeg hører en del på musikk på den og den fikk minus på svak lyd.

 

Bør jeg vente til samsung og andre kommer med Android telefoner eller anbefaler dere meg å gå for HTC? regner med at verdien på iphone 3g 8gb kommer til å "stupe" etter iphone 3gs kommer for fult.

 

Noen som kan si litt hva som er positivt og negativ med HTC Magic iforhold til iphone?

Lenke til kommentar
Men jeg lurte på om det var noen som hadde en god link til en guide for rooting av Magic. Jeg er nødt til å få gjort dette så jeg får tilgang til themes og paid apps.

Jeg har sett litt på denne, men den er på dansk og det er litt der jeg er en smule usikker på. Jeg har lastet ned alle filene men så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre resten.

 

Jeg bor i danmark, så den er grei for meg, men hvis du er mer stødig i engelsk: http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting

Takk skal du ha :)

Men alt jeg har av kontakter og meldinger blir vel borte igjen det nå da :/

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Når jeg legger inn APN for Chess, blir de slettet dersom jeg setter MCC til 242! Hva skjer?

 

Romkameraten min hadde samme problem. Problemet er at MCC-verdien blir lest av SIM-kortet og derfor kan man ikke i utgangspunktet sette denne selv da Android vil være uenig i verdien så å si. Det viste seg likevel at alt fungerte flott med den MCC-verdien som sto der fra før (bare sett resten av instillingene som de skal)

Lenke til kommentar
Men jeg lurte på om det var noen som hadde en god link til en guide for rooting av Magic. Jeg er nødt til å få gjort dette så jeg får tilgang til themes og paid apps.

Jeg har sett litt på denne, men den er på dansk og det er litt der jeg er en smule usikker på. Jeg har lastet ned alle filene men så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre resten.

 

Jeg bor i danmark, så den er grei for meg, men hvis du er mer stødig i engelsk: http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting

Takk skal du ha :)

Men alt jeg har av kontakter og meldinger blir vel borte igjen det nå da :/

 

Alle kontakter, kalenderoppføringer og gmail blir synket automatisk med Google så når du resetter telefonen kommer alt tilbake. SMS derimot blir nok borte ved mindre du tar backup ja.

Lenke til kommentar
Men jeg lurte på om det var noen som hadde en god link til en guide for rooting av Magic. Jeg er nødt til å få gjort dette så jeg får tilgang til themes og paid apps.

Jeg har sett litt på denne, men den er på dansk og det er litt der jeg er en smule usikker på. Jeg har lastet ned alle filene men så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre resten.

 

Jeg bor i danmark, så den er grei for meg, men hvis du er mer stødig i engelsk: http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Magic_Rooting

Takk skal du ha :)

Men alt jeg har av kontakter og meldinger blir vel borte igjen det nå da :/

 

Alle kontakter, kalenderoppføringer og gmail blir synket automatisk med Google så når du resetter telefonen kommer alt tilbake. SMS derimot blir nok borte ved mindre du tar backup ja.

 

Oki, så da trenger jeg ikke tenke på det da, men hvordan skal jeg få tatt backup av sms?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...