Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Som nevnt litt tidligere, tenkte jeg å wipe telefonen, og eventuelt legge inn en annen ROM. Jeg har ADP1, så det meste skal være åpent.

 

1) Jeg ønsker en rask telefon, som støtter det meste (altså omtrent slik jeg har det med vanlig Cupcake). I tillegg hadde det vært interessant å prøve noen av de nye funksjonene, f. eks. HTC sine customizations og eyecandy. Finnes det noen ROMs som har dette? Exchange er uinteressant, apps2sd er ikke viktig.

 

2) Må jeg endre bootloader eller liknende? Er det stor risiko for å bricke telefonen?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, jeg synes den er mer behagelig å bruke, den er ikke så klumpete. Byggekvaliteten er vesentlig bedre og den er ikke et ork å ha i bukselomma. Bortsett fra det, så er ikke forskjellene kjempestore. Nå fikk jeg jo denne i dag, så det blir spennende å se hvordan den er over tid. Opplevde at Dream ble litt treg når det ble mye mail osv, så er litt spent på å se om det er noen forskjeller her.

 

Nå skal det sies at jeg hadde Dream før Cupcake kom, så jeg har jo sett litt forbedringer pga det også. :)

 

 

Thanks man,

 

lurer på å skaffe en magic til min søster :)

 

Cecolon, google Ion er sykt raskt. Men det blir som med de andre rom'ene. Når internminnet fylles opp begynner det å gå sørpetreigt.

 

The dudes skal ha integrert noe av ion i rom'en sin sammen med htc hero stash.

 

Så langt liker jeg veldig godt Ion, dog, jeg har mistet multitouchstøtten som var i browseren. Og så må jeg skaffe meg et raskt minnekort til å kjøre apps2sd.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min magic i litt over en uke nå.

 

Så langt er jeg veldig fornøyd med størrelsen på telefonen, den tar opp en del plass i lomma, men den trenger såpass for at touch skal fungere. Den er rask og meget brukervennling i forhold til andre OS. Market har alt man trenger av programmer som telefonen ikke har innebygd. Batteritiden er også veldig bra, men kun dersom telefonen brukes "riktig", dvs det er mange programmer fra Market som gulper i seg batteri.

 

Det jeg ikke er så veldig fornøyd med er skermtastaturet. Det skal sies at det har blitt bedre å bruke i løpet av den første uken, men det er altfor lett å trykke på feil bokstav. Skjermen er fin og stor den, men ikke stor nok til et godt skjermtastatur.

 

Oppsummert

+ Rask

+ Fysisk størrelse

+ Market

+ Batteri

 

- Mangler utskyvbart tastatur

 

Hvis noen vil ha en enkel smartphone med mye funksjonalitet, vil jeg anbefale dere Magic. Dersom noen skremmes av kompleksiteten hos feks Windows Mobile/Phone er Android veldig mye enklere å bruke. Dersom du har veldig store hender så ville jeg nok gått for G1, evt ventet til det kommer en ny telefone med utvkyvbart tastatur.

Lenke til kommentar

android er veldig sammenligbar med iphone os, begge har musikk butikk aka itunes store og amazon s3 ;)

flere likheter, og ja best av alt er android mobiler med samme funksjoner svin billig i forhold til uber dyre iphone til 8000kr alså nesten det dobbelte av android htc magic ;)

 

vurderer å kjøpe en htc magic, skal prøve den ut på en butikk snart jeg, android ser så genialt ut, nå som spoity kommer snart

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Nav4All fungerer som det skal for bil ihvertfall, selv om grensesnittet er mildt sagt elendig. Usikker på hvordan det fungerer til fots da.

 

Når jeg leser hvor mye mer "orntlig" linux Palm Pre kjører, angrer jeg nesten litt på androidtelefonkjøpet. :p

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hvordan betaler man for apps på android market? blir telefon regningen belastet eller hvordan fungerer det?

Foreløpig er ikke betalte apps tilgjengelig i Norge, bare gratis programmer. Tilgang til betalte programmer skal visst komme etterhvert.. Uansett er det ikke noe å bekymre seg over, man finner det meste man trenger som gratis programmer på "Android market"

 

 

 

Noen som vet litt mer eksakt når betale apps kommer til Norge? uker? måneder? 2010?

Lenke til kommentar
android er veldig sammenligbar med iphone os, begge har musikk butikk aka itunes store og amazon s3 ;)

flere likheter, og ja best av alt er android mobiler med samme funksjoner svin billig i forhold til uber dyre iphone til 8000kr alså nesten det dobbelte av android htc magic ;)

 

vurderer å kjøpe en htc magic, skal prøve den ut på en butikk snart jeg, android ser så genialt ut, nå som spoity kommer snart

 

Bare at Android skimter med blant annet multi-tasking som gjør feks chat-programmer (Google talk elsker jeg) faktisk funksjonelt kontra iPhone :/

 

<3 Android <3

Lenke til kommentar

Jeg synes magic er dyr i forhold til dream/g1. Mangler jo også hw-tastatur. Men har bedre byggekvalitet.

 

NgZ, gleder meg til palm pre :grin:

 

Eventuelt neste palm flaggskip.

 

 

Datating, du har også andnav2 hvor du kan laste ned kart på forhånd.

 

Telenav har også noe til android

Lenke til kommentar
Noen som vet litt mer eksakt når betale apps kommer til Norge? uker? måneder? 2010?
Vet ikke når det kommer offisielt, men det er fullt mulig å kjøpe programmer nå ved å følge Lokii sin guide. Man betaler med google checkout, og kan få pengene tilbake innen et døgn hvis man ikke vil beholde programmet.

 

Yepp, det funker fint det. Du må riktignok gjenta prosessen hver gang du ønsker å se programmene (så å si), men det er bare å copy\paste kommandoene inn i kommandolinjen så det er fort gjort ;)

Lenke til kommentar
bare ikke spotify koster skjorta, så blir jeg en god kunde i mange år fremover :)

er 100 kr for spotify premium

mener de sa spotify for android er inkludert i premium når den kommer ut ;)

hadde også vert kult med et spotify mobil abonnomnt plan på 150 kr ca, den veien kan vi høre på spotify over 3G osv :p

Lenke til kommentar

Fikk min HTC Magic på lørdag. Må si jeg er storfornøyd med android.

 

Men bli litt småskuffa over gps'en. Den er ikke spesielt nøyaktig i fart, og den faller ofte ut. Virker som den egner seg best for å finne ut hvor du er, og ikke for noe navigasjon for bil.

 

Ellers skulle jeg gjerne hatt multitouch :p Som ipoden min har. men savnet er ikke så veldig stort i grunn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...