Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

OK, da forsøker jeg det :) Tror ikke MMS fungerte, men kan eksperimentere litt til.

 

Ellers så er ikke mobilen helt god, selv om jeg har lagt inn "Engineering SPL" som skulle være original, sam Cupcake fra HTC.

 

- Får beskjed om at meldinger ikke kunne sendes. Mistenker at de blir sendt etterhvert likevel

- Den synker stadig, og når jeg prøvde logcat stod det bl. a:

E/Sync	(14067): runSyncLoop: Hit max loop count while syncing android.content
.TempProviderSyncAdapter$SyncThread
D/SyncManager(   63): failed sync operation authority: calendar account: [email protected] extras: [feed=xxxxxxxxxxxxxxxxxx upload=false ]
syncSource: 0 when: 95443629 delay: 0 key: {authority: calendar account: [email protected] extras: [feed=xxxxxxxxxxxxx upload=false ]}
rowId: 1175
I/ActivityManager(   63): Stopping service: com.android.providers.calendar/.Cale

 

edit: Den prøvde å synke kalenderinnlegg fra 1939! Enten lå det i telefonen eller på nett, og det ser ut som den andre parten nektet, og da ble det prøvd om og om igjen.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Klinker til og spør her også

 

Vurderer å importere en HTC magic fra England

 

googlet meg frem til dette "The HTC Magic is Vodafone-branded, but is not locked to Vodafone and can be used on any GSM network"

 

Er det noen som har erfaring med import av telefonen ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
hvorfor england? lønner det seg vist vi tar med frakt, toll og ekstra venting?

 

Vel, jeg kan få den for 2900 + frakt fra en kjenning i England, pakken sendes som gave så jeg satser på å slippe unna toll.

 

Alternativet er å kjøpe den for 4000 fra Elkjøp, men de får den jo ikke på lager før 17 juli ifølge nettsiden

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
ThomasM, jeg har gjort det samme men da fra Spania. Telefonen var låst til Vodafone men jeg kjøpte en unlock-kode herfra og 10 min senere var telefonen låst opp ;)

 

Hvis jeg har forstått det rett så vil ikke telefonen min være låst i det hele tatt, men det er jo kjekt å vite at telefonen i verste fall vil være enkel å unlocke :)

 

Edit: mens jeg først er inne på det, hvordan er lydnivået på telefonen i forhold til ringetoner ? sleit litt med at iphonen min ikke akkurat hadde spesielt høyt volum

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
ThomasM, jeg har gjort det samme men da fra Spania. Telefonen var låst til Vodafone men jeg kjøpte en unlock-kode herfra og 10 min senere var telefonen låst opp ;)

 

Hvis jeg har forstått det rett så vil ikke telefonen min være låst i det hele tatt, men det er jo kjekt å vite at telefonen i verste fall vil være enkel å unlocke :)

 

Edit: mens jeg først er inne på det, hvordan er lydnivået på telefonen i forhold til ringetoner ? sleit litt med at iphonen min ikke akkurat hadde spesielt høyt volum

 

Kan ikke si annet enn at lydnivået er mer enn høyt nok selv på nest høyeste volum ;)

Lenke til kommentar
Klinker til og spør her også

 

Vurderer å importere en HTC magic fra England

 

googlet meg frem til dette "The HTC Magic is Vodafone-branded, but is not locked to Vodafone and can be used on any GSM network"

 

Er det noen som har erfaring med import av telefonen ?

 

Jeg har en voda magic fra england. Den er som du sier, ikke låst.

Kostet meg 2 800 danske kroner inkl. frakt (bor i danmark)

Lenke til kommentar
Dette fungerer ikke hos meg, får bare feilmeldinger i tusner.

Hvis du kan komme med litt mer detaljer, så kan jeg prøve å fikse det. Du har oppdatert til nyeste versjon? Når kommer feilmeldingene?

Hei!

 

Trodde jeg hadde nyeste versjon, men så litt på det i går og så det var en oppdatering tilgjengelig, etter at jeg kjørte denne fungerer det smertefritt :D

Feilmeldingene kom egentlig overalt, så lenge jeg var i meldingsfunksjonen poppet det opp melding om at en tjeneste måtte avbryte, trykte OK så kom det en ny, osv.

Jeg slo av og på telefonen og deaktiverte tastaturet, men som sagt er det i orden nå :):)

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt litt usikker på dette med backup av kontakter osv. Dette skulle automatisk synkes med google accounten? Er det en måte jeg kan forsikre meg om at dette er gjort før jeg evt "driter meg ut"? :p

 

Også lurer jeg på hvordan jeg tar backup av sms hvis det er mulig.

Lenke til kommentar

Du kan se kontaktene dine på http://www.google.com/contacts eller http://gmail.com/.

 

Jeg tar backup av sms og call log med MyBackup Pro. Jeg synes den er best, men det finnes også andre (søk på backup). Husk på at ikke alle som tar backup, kan restore de til mobilen. MyBackup Pro koster 5 dollar. Guide for å kunne kjøpe programmer. Du må ha root for å følge den guiden. Vet ikke om det er mulig å kjøpe programmer i Norge uten root...

Lenke til kommentar

Apropos backup. Sprite Backup (etter min mening det overlegent beste backup programmet for WM) har bekreftet at de vil støtte Android.

 

Fra support forumet: We have Android support in the road map. We don't have a set date but we will definetely have an Android version in the future.

 

Spørsmålet er jo hvor langt inn i fremtiden det er snakk om.

Lenke til kommentar

Ok, dette blir kanskje litt nuub i denne diskusjonen, men..

 

Fikk min G1 fra usa i dag. Den var unlocked og fungerer helt fint, bortsett fra at han som har aktivert den, har jo lagt inn sin gmail adresse . Så jeg får ikke logget inn. Hvordan bytter jeg logg-in name. Er det er resett-knapp en plass? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...