Gå til innhold

Test: Asus Rampage II Extreme


Anbefalte innlegg

Hvilket grunnlag har dere for å påstå at akkurat denne nettverkskontrolleren fra Marvell er dårlig, og at enhver kontroller fra Intel eller Broadcom automatisk er bedre?

 

Det lurer jeg også på. Har selv bevist på forumet her at man kan utnytte marvell kontrollere max ut. Da mener jeg ca 100% av gigabit. Målinger kom på 99,2x% av gigabit med quos på, så det bør vel være bra nok ;)

 

Vedder på at verken intel eller broadcom gjør det noe særlig bedre :)

 

Stramet tilogmed en xvid over nettverket i tillegg til at jeg kopierte over nettverket en stor fil. fikk da over 99% av 1gbit :D

 

Peace out :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Største årsaken til at de blir rakket ned på når vi snakker nettverkskontrollere er at disse forbruker mer CPU.

Intel sine egene HK har sjelden noe annet enn deres egen nettverkskontroller.

 

Rampage kortet er desidert det peneste, råeste å se på men kanskje dog ikke så mye for penga sammenlignet med konkurrentene?

Mener Foxconn har lagt om monteringshullene slik at LGA 775 kjølere skal passe, noe ASUS ikke har gjort på dette kortet.

Lenke til kommentar

Jeg har dette hovedkortet, og jeg har et Intel Pro/1000 PT NIC, og jeg merker faktisk at lokal overføring mellom mine to stasjonære går endel raskere når jeg benytter Intel NIC'et fremfor Marvell NIC'et, for ikke å snakke mer eller mindre null package loss og ikke noe belastning på CPU i det hele tatt..

 

 

Det å si at en slikt er meningsløst og tro at det er null forskjell om du ikke merker enorme forskjell blir jo like tragisk som om jeg skal si at alle skjermkort er like så fremt til jeg ikke føler noe lagg? Eller at alle prosessorer er like kraftige fordi jeg ikke føler at Windows henger / går tregt..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Største årsaken til at de blir rakket ned på når vi snakker nettverkskontrollere er at disse forbruker mer CPU.

Intel sine egene HK har sjelden noe annet enn deres egen nettverkskontroller.

 

Rampage kortet er desidert det peneste, råeste å se på men kanskje dog ikke så mye for penga sammenlignet med konkurrentene?

Mener Foxconn har lagt om monteringshullene slik at LGA 775 kjølere skal passe, noe ASUS ikke har gjort på dette kortet.

 

Da Abit kom med Intelkontroller med CSA-LAN interface, så gjorde det at nettverket brukte ca halvparten av cpu krafta enn andre nettverkskontrollere som ikkje hadde CSA. I den tiden var Intel desidert best. Det var også grunnen til at jeg valgte Abit ic7-g/max3 (i den tiden jeg hadde p4 2,8 ghz 800mhz bus) med CSA-LAN interface.

 

Nå er cpu'ene så bra og nettverkskontrollere generelt bruker så lite cpukraft, at det at intel yter noe bedre enn en annen nettverkskontroller henger nok igjen fra gamledager.

 

Hvis vi snakker om 10gbit, så kan det være at det er andre boller. Dog disse er så dyre at det ikkje er gøy engang ;)

 

En av de største forkjemperen av Intel og broadcom nettverkskontrollere er stigfjel. Dog han vil ikkje komme med noen tester at Intel og Broadcom ER merkbart bedre eller mere stabile på noe vis. :ermm:

Lenke til kommentar
Har akkurat de samme symptomene som du beskriver bolsom, fjollete og kalle dette latterlig. Mulig det er bare vi som har uflaks..MEN når dette skjer på multiple HK med disse NIC så er det vel mer enn bare en tilfeldighet. Har byttet ut samtlige relatek/marvell med Intell nic og har en mye bedre overføringshastighet fra serverene nå.

 

Hva slags trøkk legger du på NIC'et ditt cybahduckx3? snakker ikke om vanlig spilling eller surfing her altså.

 

En annen ting. Lydkortet er ikke stabilt hverken i vista x64 eller i windows 7 x64. EGEN ERFARING... dersom noen av dere skulle kommet med annet....

i vista forårsaker det heng og forsinkelser i spill, i Windows 7 x64 forårsaker det kræsj for wow64.dll...

 

Snabelen

 

Hva definerer du med MYE bedre overføringshastighet? Vil jeg som har marvell på serveren min og marvell på bruksmaskinen min få mye mere enn 99,2x% av 1gbit som jeg har nå ved å bytte til Intel NIC? Det tviler jeg sterkt på.

 

Men hvis det går, så vil jeg gjærne se det med bilde :D

Lenke til kommentar
Nå står toppmodellen til Asus for tur, Rampage II Extreme.

Er ikke Asus P6T6 WS Revolution X58 til 3500,- med bla. 6stk PCIe 16 slots toppmodellen til Asus?

......[edit]....

 

Næ, kan vel ikke kalle den det, siden den er litt tregere enn R2E. Og særlig på 3xSLi.

 

Klikk

 

Nf200 er bare tull som gjør kortet mindre attraktivt enn med vanlig x58 SLi/Cfx.

Lenke til kommentar
Kan jeg innstalere en annen nettverkskontroller?

 

Du kan kjøpe kjempedyre nettverkskort. Jeg ville ikke gjort det med mindre du vet du har brukt for det.

 

Kjempedyre? Når ble 300 - 600 kroner dyrt?

 

Alt jeg sier er at det fins kjempedyre nettverskort. Tror ikke han trenger bekymre seg for det med mindre han vet han trenger et nytt et fordi han har problemer med de to han har eller hvis han krever andre egenskaper.

Lenke til kommentar

Forsøk å sett et billig 100/1000 NIC i filserveren på jobben, så venter du noen dager og snakker med de 30 brukerne(ganske få) i nettverket.. vel om de ikke har skreket ennå.

 

Akkurat som at man ikke trenger SAS eller gode Raidkort, trenger man ikke gode nettverkskontrollere heller. Men de er vesentlig bedre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Forsøk å sett et billig 100/1000 NIC i filserveren på jobben, så venter du noen dager og snakker med de 30 brukerne(ganske få) i nettverket.. vel om de ikke har skreket ennå.

 

Akkurat som at man ikke trenger SAS eller gode Raidkort, trenger man ikke gode nettverkskontrollere heller. Men de er vesentlig bedre.

 

Tror ikke Ruddes maskin er en server for noen, jeg. Sjekk signaturen hans.

 

Jeg er enig med det i prinsippet, dog. Man bør ha høykvalitets maskinvare hvis man krever noen som helst oppetid, men tror Rudde kan ta det med ro hvis han ikke er sikker på at han trenger et bedre nettverkskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...