Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er naturlig at "nye" gamer.no får en voldsom pågang den første perioden. Det som bestemmer hvordan det går er hvor mange aktive medlemmer de får og hvordan kvaliteten på innholdet blir.

 

 

Jepp. Er spent på hvordan modereringen blir. Håper det blir noe ala slik det har vært her, bare ikke så firkantet kanskje.

Lenke til kommentar
175 members allerede, ser ut som Edda Edda på leggen når de gjorde det de gjorde :)

175 members mot 165387 members på Diskusjon.no :tease:

Hvor mange medlemmer hadde Hw.no iløpet av 55minutter ved oppstart?

 

Om du tenker på diskusjon.no kunne det nesten vært bedre å spurt hvor mange som hadde hørt om internett her inne da det startet :p

Ikke fullt så ille selvfølgelig, men forholdene gjør at det ikke kan samenlignes uansett.

 

Ingen bombe at svært mange brukere melder seg inn med en gang, så får vi bare håpe en jevn strøm nye medlemer følger etter.

Lenke til kommentar
En tanke som dukket opp hos meg (det er helt sikkert ett punkt jeg burde fått med meg...) Men, det er slik at Gamer.no eide 50% av seg selv, og så eide EDDA 50%. ?

Når gamer når flytter/reiser videre, så må vel det bety at EDDA fremdeles eier 50%? For verdien av selskapet lå vel i domenet?

Har også lurt litt på dette. Men å si at verdien av selskapet ligger i domenet? Jeg vil nå si at en bråte forumbrukere også er en stor verdi. For ikke å snakke om artikkelarkivet... Det skal de begge ha tilgang til.

 

Domenet var visst eid av TST personlig hvis jeg forstod det riktig.

Lenke til kommentar
Remember, remember. The 2 february.

 

Nå hadde vel ikke Gamer.no som intensjoner å sprenge Edda og TST har (håper jeg da) ikke kledd på seg en Guy Fawkes maske, enda. Og jeg håper for Guds skyld at det ikke nå finnes et tråd med eksplosiver med destinasjon Edda HQ.

 

Hm, nevermind.

 

E1:

 

Originalen

 

“Remember, remember the fifth of November,

The gunpowder, treason and plot,

I know of no reason

Why the gunpowder treason

Should ever be forgot.”

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
En tanke som dukket opp hos meg (det er helt sikkert ett punkt jeg burde fått med meg...) Men, det er slik at Gamer.no eide 50% av seg selv, og så eide EDDA 50%. ?

Når gamer når flytter/reiser videre, så må vel det bety at EDDA fremdeles eier 50%? For verdien av selskapet lå vel i domenet?

Har også lurt litt på dette. Men å si at verdien av selskapet ligger i domenet? Jeg vil nå si at en bråte forumbrukere også er en stor verdi. For ikke å snakke om artikkelarkivet... Det skal de begge ha tilgang til.

 

Domenet var visst eid av TST personlig hvis jeg forstod det riktig.

Slike forhold er regulert av en aksjonæravtale mellom partene. Hvem som står oppført av doement behøver ikke nødvendigvis å bety noe, hvis avtalen mellom partene regulerer dette. Det som er kjent er:

 

* Gamer.no fortsetter som før på samme domene, Edda oppretter nytt.

* Gamer.no må lage eget forum, mens Edda beholder det slik som det er i dag.

* Artikkelene deles.

* Gamer må skaffe egen økonomi avdeling, lokale, IT Infrastruktur

 

Et domenenavn er et viktig del av av et merkevarenavn. Men verdien ligger i mange forhold som

* Leserene (som danner grunnlag for annonse salg)

* Bokført egenkapital i balansen

* Historisk kontant strøm

* De ansatte

med flere forhold.

 

Det som synes være rart er at ingen har tenkt på at Gamer må kjøpe ut Edda for sin andel. Hvis Gamer mente at sin andel var verdt vanvittig mye, må det bety at Eddas del var verdt like mye.... (Jeg kjenner ikke disse detaljene, men spekulerer: Lurer på hvordan Gamer.no skal skaffe kapital til å kjøpe ut Edda.)

Lenke til kommentar

@frodeste: Meget godt poeng. Dersom gamer.no nå skal kjøpe ut Edda, hvem av partene sin verdivurdering legger man til grunn på dette? Det var jo ganske tydelig at TST hadde sin formening om hva 50% av gamer.no er verdt. Vil han da mene det samme når det er han som skal betale dette beløpet istedet for å motta det....

Lenke til kommentar
175 members allerede, ser ut som Edda Edda på leggen når de gjorde det de gjorde :)

175 members mot 165387 members på Diskusjon.no :tease:

Og hvor mange av de tror du er aktive?
.. og hvor mange av de ble opprettet første timen.. for ikke å snakke om snart doblet på 20 minutter (314 and counting..)

 

Det var en fleip folkens..jøss! Herlig med engasjement da :)

 

 

Notis til meg selv: Teskt etterfulgt av smiley :tease: blir IKKE tolket som en fleip av enkelte på forum og caution must be advised.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Da var vi flott igang på Forumet til Gamer.no og siden er også oppe og går. For min del blir all spill diskusjon flyttet over dit. Skal ikke røre i Diskusjon sitt spill forum. Og det er heldigvis ingenting Edda Media kan gjøre med det. Whos got the power now? Aktiviteten min her på forumet vil nok også gå noe ned, desverre, men thats life.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...