Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fullt forståelig om noen velger å forlate et forum hvis forretningshensyn kommer foran brukernes hensyn. Man overlever ikke lenge i denne bransjen da, fordi da bruker man heller fritiden sin på andre forum. Det er slik det er og bør være. Historien om interaktive nettjenester er ikke lang, men den er nå ganske klar på dette. Brukerne har enorm makt fordi det er de som står for innholdet. Uten dem er det et tomt skal. Jeg kunne aldri med god samvittighet anbefalt noen Diskusjon.no om jeg ikke er sikker på at brukerne kommer først. Det er ikke mulig å bygge et godt forum uten denne høyst viktige prioriteringen, noe endel års erfaring har lært meg.

 

Imens ber jeg våre brukere innstendig om litt mer tålmodighet mens denne saken behandles, så kommer vi med informasjon så fort vi kan :)

Lenke til kommentar
Forumet er desverre som et slott som er bygget på ustø grunn. Når det tydelig demonstreres hvordan ting kan forandres ved hjelp av et knips fra hvitsnippene oppover i systemet, mister vi liksom illusjonen av "forumet slik vi kjenner det". Det har vært en løgn, og nå ser vi sannheten. Ihvertfall føler jeg det sånn. Jeg føler ikke at min bruker på noen måte er beskyttet her, og jeg tror heller ikke jeg har grunn til det.

 

Det spørs jo hvordan du tolker "forumet slik vi kjenner det". For meg har forumet aldri handlet om hvem som eier det, og hvordan det driftes. Etter å ha blitt moderator, og sett utviklingen på nært hold, så ser jeg hvor viktig de som driver med forumet på daglig basis mener brukerene er. Jeg vil tørre å påstå at forumet i seg selv har vært skånet for kommersialiseringen vi kanskje ser andre steder. Nå er det slik at community-delen vi har her, og sidene i nettverket, alle er forskjellige deler, og hva som skjer på Gamer, Hardware og så videre ikke egentlig har noen direkte innvirkning på forumet, da det rett og slett er en tjeneste som tilbys de forskjellige nettstedene.

 

Derfor blir det litt feil å boikotte forumet, for de som jobber med forumet, og er opptatt av kvaliteten, ikke har gjort noe galt her. Jeg kan påstå at moderatorteamet, og de som administrerer forumet på andre måter (f.eks Dotten), ikke er skyldig i hva som skjer oppover i rekkene.

 

Desverre, det som så altfor tydelig har kommet for en dag er at dette er aldeles ikke "vårt forum". Edda Media tror visst at de på en måte "eier" verdien som skapes her på forumet, men det er nok en ting de har glemt å ta med i sine excel-ark, nemlig følelsene til brukerne. Og man kan jo lure på hvilke verdier de sitter igjen med når mange av de mest entusiastiske brukerne forsvinner.

 

Det er kanskje slik at Edda Media tror at det er slik, men disse verdiene som skapes her, er også fritt tilgjengelig for bruk av deg og meg, som gjør det verdifullt for flere enn eierene selv. De verdiene som skapes her, er også til stor nytte for oss brukere. Jeg kan ikke engang forestille meg hvor mye jeg har lært og utviklet meg selv ved hjelp av forumet.

 

Ville vært dumt om det nå skal bli annerledes...

Lenke til kommentar

Blir dumt å boikotte diskusjon.no syns jeg. Folk må jo få lov å gjøre det hvis de vil, men jeg syns det er trist. Diskusjon.no er en fantastisk arena for å utrykke meninger i ørten forskjellige kategorier. Jeg vil også støtte Gamer.no videre, og vil nok bruke deres spilldel til diskusjoner om spill og lignende, men jeg tror ikke jeg hadde klart meg uten OT-baren, Politikk, Region osv som er her på diskusjon.no. Man blir jo vant til å se de samme personene her, og snakke med dem og diskutere med dem. Jeg tror helt å holdent at man lærer mye av å være her og tror ikke man vil tjene noe særlig på boikott, det er ikke slik at Edda media går konkurs bare fordi et titalls brukere boikotter, derimot gjør det forumet mye svakere, og jeg tror egentlig ikke at det er noe som noen egentlig vil når de tenker seg litt om. Ikke la Eddas ledere vippe dere av pinnen i denne saken.

Lenke til kommentar
Det er kanskje slik at Edda Media tror at det er slik, men disse verdiene som skapes her, er også fritt tilgjengelig for bruk av deg og meg, som gjør det verdifullt for flere enn eierene selv.

Du kommer desverre ikke bort fra at Edda Media eier diskusjon.no, og følgelig har siste ordet i enhver situasjon. Det at TST ikke fikk lov til å motta pm fra brukerne er et godt eksempel på dette i praksis.

 

Du kan gjerne påstå at han brukte diskusjon.no som platform for å rekruttere til sitt nye forum, men i realiteten vet vi at det ikke er det det dreier seg om. Det dreier seg om å ta vare på brukernes interesser, nemlig å få lov til å beholde sin identitet på det nye forumet.

 

Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg et scenario hvor jeg ville bruke de to forumene om hverandre, gamer.no for spill og diskusjon.no for hardware. Men hvorfor skal jeg fortsette å bruke diskusjon.no når jeg ser så tydelig at eierne egentlig ikke bryr seg om brukerne, men kun er ute etter å befeste sin maktposisjon. Hvis de spenner ben på mitt ønske om å beholde min identitet på et annet forum, ser jeg på det som en fiendtlig handling.

 

Kort forklart: Edda Media, eier av diskusjon.no, har utført en fiendtlig handling mot meg som bruker.

 

PS Den brå stengningen på fredag var også en fiendtlig handling mot meg som bruker, dog kanskje ikke like opplagt.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar
Du kommer desverre ikke bort fra at Edda Media eier diskusjon.no, og følgelig har siste ordet i enhver situasjon.

 

Til informason: Vi følger redaktørplakaten og redaksjonelle avgjørelser skal ikke eier blande seg inn i. Den øverste ansvarlig for hva som vil og ikke vil sensureres på forumet er og forblir ansvarlig redaktørs privilegium og det skal gjøres utifra hensyn til norsk lov, god presseskikk og våre egne retningslinjer. :)

Lenke til kommentar
Tilbudet om å bekrefte brukernavn via PM til TST ble annonsert på nyegamer-bloggen, og en må være passe blåst i hodet for å argumentere for at reklame utenfor diskusjon.no, ja atpåtil på ens egen side, skal omfattes av pkt. 6 og 7.

 

Forøvrig er det brukerene som har sendt PM til TST som faktisk er de eneste som har gjort noe aktivt her...

 

Godt poeng :) Sånn er det når en part tar igang litt på kanten virkemidler for å hindre konkurranse ;)

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Til informason: Vi følger redaktørplakaten og redaksjonelle avgjørelser skal ikke eier blande seg inn i.

Høres jo flott ut det. Kanskje jeg har gått glipp av noe, men hvorfor er min mulighet til å sende pm til TST begrenset? Hvilken plakat står det på?

Fordi noen mente at TST brøt reglene på forumet, og hans PM-rettigheter, altså muligheten til å motta og sende private meldinger, er fjernet.

 

Og kanskje fordi du bryter retninglinjene med signaturen din, slik at Edda Media har startet en vendetta mot deg. På tide å ta på seg tinnfoliehatten mens man venter på at gamer.no skal komme opp igjen. Skulle ikke det skjedd i dag forresten?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...