Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fikk rundt 160 dollar utbetalt i uka, da vasr det allerede trukket av leien for leiligheten, og pengene for flybiletten min :)

 

Ja, folkens. Dette er da ikke så galt for en 18-20 åring?

 

Med dagens kurs bilr det 1127.68 altså drøye 4500 utbetalt i måneden. Husleien er allerede trukket fra. Jeg vet ikke hvor mye husleien er på, men la oss si et lite kollektiv i en storby i Norge, ca 2500 kroner. Da er man oppe på en lønn på ca 7500 kroner. Så må vi finne ut hvor mye skatt han betaler. Han tjener med andre ord 9-10 000 før skatt.

 

Dere må ikke tro at dere her i Norge får 120 kroner timen selv om det står det i kontrakten. I det voksne liv kommer dere til å skjønne at en hel del går bort i skatt, og (selv om det er frivillig og til ditt eget beste) nedbetaling av lån, fellesutgifter evt. husleie og lignende. 160 dollar er det han kunne bruke fritt på seg selv til mat, klær og alt annet. Og det er hevet over enhver tvil at man får mer for 160 dollar i USA enn man gjør for drøye 1100 kroner i Norge.

Lenke til kommentar

Godt regnestykket for å visse hvor mye vi faktisk tjener.

 

Enneste feilen er skatten, betaler bare 6-7% i skatt her i motsettning til 25% i Norge. Men på den positive siden får vi tilbake all skatten vi betaler av den Norske staten når vi kommer hjem, så det er en meget effektiv sparebørse.

 

Og en god måte å regne om realverdien av dollaren på er å gange dollaren med 10. Da får man sett omtrent hvor man kunne kjøpt for samme beløp i norge. (Dårlig forklaring)

Altså 160 dollar= 1600 norske kroner i uka når man regner med at ting er billigere her :)

Lenke til kommentar

Og dette kan du bekrefte eller? Det er så utrolig mye rykter ute å går, og det meste er bullshit. I tllegg jobber ikke Nordmenn som Mikke Mus der, så det gir vel folk en lang faen i.. :p Jeg er utvekslingsstudent i USA nå, og vurderer søke jobb i Epcot fra høsten 2010, når jeg er ferdig med mitt siste år på VGS. Jeg vil tilbake til USA igjen, og tror absolutt at Epot (Disney World) er en ok plass å starte.

 

Man tjener ikke i nærheten av hva man ville gjort i Norge, men her er det opplevelsen som teller, ikke lønnen. Vi får se hva det blir til, men et år i Disney World er aboslutt tatt inn til vurdering.

Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat slik at du skal holde et 10 minutters foredrag om Norge. Holder med en 2-3 setninger.

Og det er jo masse man kan snakke om: norsk mat, kjøttkaker, rakfisk, laks, brunost, akevit, troll, fjell, fjorder, budnad, stavkirker, folkemusik, malstømmen, akershus festning, nordlys, midtnattsol og slike ting.

Endret av Kong-king
Lenke til kommentar
Og dette kan du bekrefte eller? Det er så utrolig mye rykter ute å går, og det meste er bullshit. I tllegg jobber ikke Nordmenn som Mikke Mus der, så det gir vel folk en lang faen i.. :p Jeg er utvekslingsstudent i USA nå, og vurderer søke jobb i Epcot fra høsten 2010, når jeg er ferdig med mitt siste år på VGS. Jeg vil tilbake til USA igjen, og tror absolutt at Epot (Disney World) er en ok plass å starte.

 

Man tjener ikke i nærheten av hva man ville gjort i Norge, men her er det opplevelsen som teller, ikke lønnen. Vi får se hva det blir til, men et år i Disney World er aboslutt tatt inn til vurdering.

Ja, det gikk på TV. Michael Moore tror jeg.

Lenke til kommentar
At arbeidsforholdene er dårlig, er almennkunnskap. Men man dør ikke av å jobbe der, og de fleste gjør det for opplevelsen. Veldig få av de ansatte i Disneyparkene jobber der lengre enn 24 måneder.

 

 

En reiser ned for opplevelsen ja , men en liten rettelse.. en er der kun i 1 år, da må en hjem og evt søke om igjen :)

Lenke til kommentar

De ringte meg sist uke, å sa de skulle ringe meg denne uken igjen, men siden de ikke har ringt ennå, å det er onsdag den 11 idag (10dager til Oslo intervjuene) så har jeg sendt de en mail å spurt om snart kan ringe opp igjen, siden jeg ikke fant noe telefon nr på siden deres.

 

Håper virkelig jeg får jobben, særlig i Food & B avdelingen!

Lenke til kommentar
Du får ringe sjøl og mase på dem hvis de ikke gjør det selv. Så viser du ekstra initiativ også, noe alle arbeidsgivere digger.

 

Finner jo ikke noe telefon nr! Derfor jeg sendte mail til de :) Hun dama sa hun skulle ringe denne uka, men sendte en mail forde jeg. Håper på det beste!

 

Nå drar jeg på jobb, ciao.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...