Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette virket veldig spennende.

 

Johnsen, hvilke jobber er det man kan få?

 

 

Food & beverage - Da jobber en som servitør i en restaurant.

Mechandise - En jobber i en butikk hvor de selger norske ting som feks, mat, flagg, masse helly hansen klær.

Attraction - Jobber på en attraksjon, hvor en styrer attraksjonen.

 

Iflg annonsen blir du visst kun plassert i den norske paviljongen på epcot? Kan mao ikke være i disneykostyme og klemme på småbarn mens du er naken under, eller være karusellfører.

 

Nordmenn blir plassert i den norske paviljongen i epcot ja, om en søker jobb på national program, men en kan også søke på college program, da tror jeg en kan være mikke mus osv

Lenke til kommentar
Dette virket veldig spennende.

 

Johnsen, hvilke jobber er det man kan få?

 

 

Food & beverage - Da jobber en som servitør i en restaurant.

Mechandise - En jobber i en butikk hvor de selger norske ting som feks, mat, flagg, masse helly hansen klær.

Attraction - Jobber på en attraksjon, hvor en styrer attraksjonen.

 

Iflg annonsen blir du visst kun plassert i den norske paviljongen på epcot? Kan mao ikke være i disneykostyme og klemme på småbarn mens du er naken under, eller være karusellfører.

 

Nordmenn blir plassert i den norske paviljongen i epcot ja, om en søker jobb på national program, men en kan også søke på college program, da tror jeg en kan være mikke mus osv

 

hva er det man kan si om norge på intervjuet? kan man egentlig si hva som helst?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette virket veldig spennende.

 

Johnsen, hvilke jobber er det man kan få?

 

 

Food & beverage - Da jobber en som servitør i en restaurant.

Mechandise - En jobber i en butikk hvor de selger norske ting som feks, mat, flagg, masse helly hansen klær.

Attraction - Jobber på en attraksjon, hvor en styrer attraksjonen.

 

Iflg annonsen blir du visst kun plassert i den norske paviljongen på epcot? Kan mao ikke være i disneykostyme og klemme på småbarn mens du er naken under, eller være karusellfører.

 

Nordmenn blir plassert i den norske paviljongen i epcot ja, om en søker jobb på national program, men en kan også søke på college program, da tror jeg en kan være mikke mus osv

 

hva er det man kan si om norge på intervjuet? kan man egentlig si hva som helst?

 

 

Fortell om hvor fint norge er , fjell, daler osv . Og at du er veldig utadvendt osv

Lenke til kommentar
Participants employed directly by Disney are guaranteed to be scheduled a minimum of 30 hours per week, but will most likely work 40-45 hours per week. We have capped the number of hours participants are scheduled to work at 45 hours per week so they may benefit from all of the components of the program, including the education and living experiences. However, participants are welcome to sign up for any additional work shifts if they are available. During our peak and holiday seasons, Cast Members may be scheduled to work more than 45 hours per week.

 

We offer wellness and non-wellness apartments. No alcohol is permitted inside of wellness apartments, and all participants who are under the age of 21 at the time of arrival will be placed in a wellness apartment automatically. Participants over the age of 21 can request a wellness apartment when they arrive. All apartments are non-smoking. All bedrooms, living areas and kitchens are shared; therefore, particpants should expect limited privacy.

 

The Disney Look started with Walt Disney's idea that the "Cast Members" at Disneyland® Park should play an important role in bringing Guests into a fantasy world, and the Cast would be a large part of the show. Walt had the vision that Cast Members would appear friendly, approachable and knowledgeable. The Disney Look guaranteed that the Cast did not distract from the show or become the show. Rather, these guidelines were put in place to maintain the consistency of the appearance of the Cast that the Guests have come to love and appreciate over the years.

 

As Cast Members at the Walt Disney World® Resort, our appearance reflects the commitment to excellence and show quality for which the Company is known.

 

All Disney International Programs participants are expected to be compliant with the Disney Look upon their arrival.

 

Vil anbefale at dere ser nærmere på reglene før dere søker.

Lenke til kommentar

Hvordan er intervjuet? Man må vel ikke dra helt dit for et intervju?:p

 

 

Hvordan er det stedet man bor? Har man eget rom, bad osv? Hvor mange deler eventuelt?

Har man tilgang til vaskemaskin, internett, data, tv, mat ?

Fortell litt om det?:)

 

Og hvordan kan man få med seg alt man trenger for å bo der et halvt år? Det blir jo sånn 10 store kofferter, hvordan får man med seg det? :p

 

Og med så lite lønn, klarer man seg med det? Det koster jo litt og. Blir vel ikke noe pluss av den når man kommer hjem? Kanskje minus?

Lenke til kommentar

Hallo.

 

Er nede i Florida nå jeg, og må si jeg koser meg veldig.

 

Intervjuet er nede i Oslo, så du må nok dra ned ditt. Bare å snakke om norge og smile så får du nok jobben. Nevn kjøttkaker, laks og rakfisk så øker du muligheten for jobb i Food også.

 

Jeg jobber i Food, og jeg kan bekrefte at man tjener mye penger. Spørrs litt om man jobber frokost eller middag, men man tjener mellom 200-400 dollar om dagen. Må også huske på at du får kjøpt mer for pengene her, hørte det var snakk om at det tilsvarte en årslønn i Norge på 600-700 tusen kroner. Du klarer ikke å finne deg en jobb hvor du tjener mer ufaglært.

Bare husk at det tar en stund (i teorien halve programmet, men varierer) å bli servitør.

 

Stedet hvor mesteparten av oss bor heter The Commons, og man deler faktisk rom og bad sammen med en til. Men roomaten min ble terminated så har hatt alenerom i flere måneder nå :) Leiligheten er helt ok

Vaskemaskin, internett, og tv-utak har du her. Men selve tven må man kjøpe, se litt på best-buy.com for priser

Mat må du selvsagt kjøpe selv :p Går busser til butikken hver time

 

Hadde med meg 2 kofferter jeg, fikk med meg nesten alle klærne mine. Trenger man flere så har vi masse butikkker rett utenfor døra.

 

Så for å oppsumere, anbefaller deg det her absellut. Det er en jævla drittjobb, kan ikke skjulle det, men pengene er gode. Og mye man finne på på fridagene sine. Tidligere nevnte Snikkarbo er jævlig kult, fyll og fanteri igrunn hver dag hvis du føler for det. Får også reist rundt omkring i USA.

 

I verrste fall kan du bare dra hjem igjen hvis du ikke trivs.

 

Bare spørr hvis du lurer på noe mer.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Hvordan er det med språket?:p Vurderer å søke, men bekymrer meg for engelsken min som ikke er særlig bra.. Snakker alle der meget godt engelsk?

Er intervjuet i oslo også på engelsk?

 

Det er bare hvis man jobber i food man tjener mye? Og det er vel ikke så lett å få jobbe der da?

Får man velge jobber selv?

 

De man deler rom og leilighet med, er det også norske, eller er de fra mange forskjellige land?

Hvordan er rommene? Med tanke på størrelse, skapplass, osv.

 

Du sier man får reist rundt i usa, det er vel sånn man må gjøre på egen hånd?

Og på fridagene og, man kan gjøre ting på egenhånd, ikke noe opplegg man kan/må være med på?

 

Hvordan er stedet rundt der man bor?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med språket?:p Vurderer å søke, men bekymrer meg for engelsken min som ikke er særlig bra.. Snakker alle der meget godt engelsk?

Er intervjuet i oslo også på engelsk?

 

Det er bare hvis man jobber i food man tjener mye? Og det er vel ikke så lett å få jobbe der da?

Får man velge jobber selv?

 

De man deler rom og leilighet med, er det også norske, eller er de fra mange forskjellige land?

Hvordan er rommene? Med tanke på størrelse, skapplass, osv.

 

Du sier man får reist rundt i usa, det er vel sånn man må gjøre på egen hånd?

Og på fridagene og, man kan gjøre ting på egenhånd, ikke noe opplegg man kan/må være med på?

 

Hvordan er stedet rundt der man bor?

 

Henger med, så jeg får svar jeg åå ;)

Lenke til kommentar

Skal prøve å skrive noen fornuftige svar selv om jeg akkurat våknet :p

 

Engelsken er ikke noe å bekymre seg for, kan ikke akkurat si jeg snakker perfekt engelsk. Og er noen her som er direkte dårlige i det, så ikke bry det om det, du lærer også sinnsykt fort her nede.

Intervjuet er på engelsk ja, og du stiller helst i dress.

 

Som tidligere nevnt er det ikke for pengene man gjør det her, man gjør det for opplevelsen. I butikken og attraksjonen får kan nok ikke utbetalt mer en 200 dollar uka. Høres litte ut, men går helt fint å leve på. Holder til mat og drikke + noen turer på byen i uka og vel så det. Det samme gjelder også for Food, helt til man blir servitør.

 

Når man kommer hitt, så blir man plassert på rom med folk fra utlandet. Synes det bare er kult jeg, bli kjent med folk fra mange forsjellige land. Har hittil hatt tysk, italiensk, mexikansk og italiensk roomates.

Ellers så går det ann å søke seg over til nordmenn hvis de har plass i leiligheten. Venter akkurat nå på at en nordmann skal få godkjent søknaden og flytte inn her :)

 

Rommene er helt ok. Har et wall-inn skap med masse plass, stor komode og natt-komode eller hva jeg skal kalle det.

 

Stedet hvor vi bor er egentlig helt perfekt. Det hetter The Commons og ligger 15 min unna det fleste parkene. Penthouse hadde visst kåret Commons til USAs beste sted å feste, kun slått av Playboy-mansion :p Går også rykter om at MTV vil lage dokumentar om livet her, men Disney nekter dem. Norske FHM var også her nede og besøkte Snickarbo for en stund siden, skulle visstnok lage en historie om Norges beste drikkeklubber.

Har masse butikker 2 min unna, masse spisesteder i gåavstand. Alt annet man trenger går det gratis buss til, eller så er også taxi veldig billig.

 

 

Anbefalles altså, lykke til :D

Lenke til kommentar
Jeg vil søke:P

 

Er eneste intervju 21 mars hvis man skal dra dit i løpet av 2009?

Når er søknadsfristen?

 

Hvordan er intervjuet? Hva spør de om og sånt?

Får alle som søker komme på intervju?

 

jeg søkte på internet, og sendte ved min CV og bilde. Intervjuet er 21 og 22 i mars. Er vel også et annet tidspunkt, men det er mye senere. Etter jeg hadde sendt søknad måtte jeg ringe, og da spør de om litt forskjellig, hva man liker med norge og om du har pearsing eller tatovering. De sa jeg kunne komme til intervju, men vet ikke om alle får det. Tror egentlig det.

Lenke til kommentar
Da snakker de på engelsk når de ringer?:p

 

Har det noe å si om man har piercing?

 

ja de snakker engelsk og du kan ikke ha på percing på intervju eller når du jobber

 

Bah, da blir det iallefall ikke noe jobbing der med det første.. :hrm:

å, netopp tatt percing eller no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...