Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Over et år siden, men skal ikke la den gro igjen enda;p

 

Hvor har du piercing da? Er den ikke synlig med genser og bukse gjør det ingenting.

 

Har du i ansiktet er du nok fucked ja, ingen synlige tatoveringer eller piercinger.

Er ikke "Disney-look" som dem kaller det :hrm:

Endret av Alastor
Unødvendig quoting
Lenke til kommentar

hei.

 

har søkt på jobb i Disney, og skal på intervju 21.mars.

er foreløbig kokkelærling men er ferdig til sommeren.

hvor stor sjanse er det for at jeg får jobb på kjøkken eller i restaurant?

hvor er det best og jobbe? både lønnsmessig og arbeidsmengde?

 

noen tips til hva man bør si på intervjuet, unntatt standaren, rakfisk,laks og fjell?

Lenke til kommentar
Hvor har du piercing da? Er den ikke synlig med genser og bukse gjør det ingenting.

 

Har du i ansiktet er du nok fucked ja, ingen synlige tatoveringer eller piercinger.

Er ikke "Disney-look" som dem kaller det :hrm:

 

Har i leppa, så er vel ikke så lett å skjule. Teit, en liten piercing gjør jo ikke akkurat noen skade da :hrm:

Endret av Alastor
Unødvendig quoting
Lenke til kommentar
hei.

 

har søkt på jobb i Disney, og skal på intervju 21.mars.

er foreløbig kokkelærling men er ferdig til sommeren.

hvor stor sjanse er det for at jeg får jobb på kjøkken eller i restaurant?

hvor er det best og jobbe? både lønnsmessig og arbeidsmengde?

 

noen tips til hva man bør si på intervjuet, unntatt standaren, rakfisk,laks og fjell?

jeg tenker at du vil komme lett siden du er lærling.

jeg har ingen erfaring bortsett fra litt jobb i en cafe og vaskejobb :p

Lenke til kommentar

Knottsau, du kan jo dra på intervjuet og høre hva dem sier om piercingen.. Kankskje du bare kan ta den ut når du er på jobb.

 

Kokkelaerling, hvor store sjangsene dine er for å få jobb kommer helt ann på hvor mange folk dem trenger og hvor godt du gjør det på intervjuet.

Ingen norske jobber på kjøkkenet, vi er liksom representanter for Norge så vi jobber med folk, hva vi gjør på jobb er det svart på tidligere i tråden.

 

Hvor det er best å jobbe er sikkert forsjellig. Noen liker Merchendice veldig godt, avslappende arbeid og du får snakket med gjestene hele dagen.

Samme med Attraction egentlig, avslappende og den åpner ikke før klokken 11. Så da trenger du ikke å stå opp så jævelig tidlig heller :thumbup: Pluss at de har 3 fridager i uka.

Food er litt mer arbeid, man gjør noe hele tiden, men som en bonus jobber du ca. halve programmet som servitør og da tjener du sånn 30 ganger mer penger.

 

Arbeidsmengden varierer fra periode til periode, akkurat nå mangler vi folk, så mange jobber kanskje 40 timer i uka. Men for ca. en måned siden hadde vi så mange folk at halvparten av folka som kom på jobb om morgenen kunne dra hjem med en gang. :)

 

Bare smil, vær hyggelig, nevn noe om fjell, daler, norske ting gennerelt og husk at gjestene er veldig viktig og det er ikke måtte på hvor langt du kan strekke deg for dem, så går nok intervjuet bra.

Lenke til kommentar

Nå har søskenbarnet mitt vært på disneyland i Florida i 1år, kommer hjem den 27Mars, å hun har mye positiv å si om det hele, selvfølgelig også noe negativt, men men.

 

Spørsmål, siden jeg faktisk har lyst til å søke å oppleve noe annet enn realfag og Tv3 og TvNorge om dagen ;

 

- Når søker man og drar?

- Klarer man å leve på lønningene? Noen sier at du klarer det "fint", hva definerer dere med det? penger nok til cola om dagen, å ikke noe mer?

- Fra 1-10, hvor jævlig er jobben der nede?

- Jeg kunne tenkt meg å jobbe som servitør på et kjøkken, siden jeg alt har gjort det i 1år. Er det større sannsynlighet for at jeg får jobben da?

 

- Betaler virkelig ikke disney flybiletten din nedover?

, isåfall er jo det helt patetisk.

 

Ps, 18år.

Lenke til kommentar

Jeg har bare lyst til de av dere som tror det er "bare å få seg en annen bedre betalt jobb", at i USA er minimum wage vanlig - og at som Europeer - så får du faktisk ikke ta deg jobb i USA utenom gjennom et sponset visum som f.eks. gjennom Disney.

 

Mao. er Disney, uansett hvor ille, en av få muligheter for en nordmann, ikke minst på den alderen, til å få jobbe i USA.

Lenke til kommentar
Jeg har bare lyst til de av dere som tror det er "bare å få seg en annen bedre betalt jobb", at i USA er minimum wage vanlig - og at som Europeer - så får du faktisk ikke ta deg jobb i USA utenom gjennom et sponset visum som f.eks. gjennom Disney.

Du tror alle innvandrere der har visum?

Spisesteder, utesteder, hoteller, moteller, telefonsupport, telefonsalg og blabla bryr seg ikke om visum, de betaler i tillegg litt over minimum wage + eventuelle bonuser og tips.

 

Få seg jobb i USA er lett som fy, jobbvisum eller ei.

Lenke til kommentar

Jo, de bryr seg om at du har oppholdstillatelse og ikke minst arbeidstillalelse. Både du og arbeidsgiver kan komme i enorm trøbbel om man ikke bryr seg.

 

Ja, det er mange illegal immigrants. Men jeg håper da virkelig ikke det er en vanlig tanke for nordmenn å dra til USA å være illegals på UNDER minimum wage. Det er ikke akkurat noe godt liv å være illegal og leve i skjul. Ikke får du drivers license over there, ikke får du vanlige samfunnsgoder - jeg skjønner ikke at du nærmest tørr å oppfordre folk til å jobbe illegalt i USA.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt for nordmenn som er på lengre reiser eller studerer å ha deltidsjobb uten visum (nei, du har ikke lov å arbeide utenfor campus med kun studentvisum).

 

De aller, aller fleste som utlyser deltidsstillinger som krever lav/ingen kompetanse bryr seg absolutt ikke om du har slikt. De betaler også svært sjelden under minimum wage.

 

Ikke trenger man leve i skjul heller.

 

Hvilke vanlige samfunnsgoder mener du man går glipp av?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvilken verden du lever i, men selv små bedrifter som søker folk på deltid må faktisk betale inn skatt for sine ansatte. Du er fryktelig useriøs om du har ansatt folk svart, og de på toppen av det hele mangler arbeidstillatelse. Jeg har selv arbeidet i HR-avdelingen i et firma der mange arbeidere går på minimum wage.

 

Du går glipp av goder som social security, du får ikke førerkort, du har basically ingen rettigheter whatsoever. Det du driver med anser jeg i stor grad for oppfordring til kriminalitet. Ingen bør jobbe sort i USA uten arbeidstillatelse - spesielt ikke nordmenn.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke oppfordret til noe som helst, bare sagt meg uenig i dine utsagn. Hvordan du vil tolke det får være opp til deg.

 

Hvis du mener at svart arbeid er noe som ikke er utbredt der vil jeg si det er du lever i en alternativ verden. Innen bransjene jeg listet opp er det ikke langt unna at majoriteten arbeider svart.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke oppfordret til noe som helst, bare sagt meg uenig i dine utsagn. Hvordan du vil tolke det får være opp til deg.

 

Hvis du mener at svart arbeid er noe som ikke er utbredt der vil jeg si det er du lever i en alternativ verden. Innen bransjene jeg listet opp er det ikke langt unna at majoriteten arbeider svart.

 

 

Å få seg jobb i Usa uten visum, er klin umulig ! For å jobbe i Usa må en ha et visum, og på visumet står det hvor du skal jobbe osv ;) En kommer ikke inn i Usa , og får hvertfall ikke være der i en lang periode uten dette visumet. Og bedrifer tar helle ikke inn folk uten visum, i så tilfelle må en ha amerikans statsborgerskap..

Lenke til kommentar
Nå har søskenbarnet mitt vært på disneyland i Florida i 1år, kommer hjem den 27Mars, å hun har mye positiv å si om det hele, selvfølgelig også noe negativt, men men.

 

Spørsmål, siden jeg faktisk har lyst til å søke å oppleve noe annet enn realfag og Tv3 og TvNorge om dagen ;

 

- Når søker man og drar?

- Klarer man å leve på lønningene? Noen sier at du klarer det "fint", hva definerer dere med det? penger nok til cola om dagen, å ikke noe mer?

- Fra 1-10, hvor jævlig er jobben der nede?

- Jeg kunne tenkt meg å jobbe som servitør på et kjøkken, siden jeg alt har gjort det i 1år. Er det større sannsynlighet for at jeg får jobben da?

 

- Betaler virkelig ikke disney flybiletten din nedover?

, isåfall er jo det helt patetisk.

 

Ps, 18år.

 

Ps; Kult med svar. Takk.

Lenke til kommentar

Arbeidssted

De Forente stater (USA)

Orlando - Florida,

 

 

Søknad sendes

[email protected]

 

Søknadsfrist 22. mars 2009

 

, Altså, må jeg søke på jobben før 22mars?

 

Ps; Jeg har avbestilt en ferietur midt i Juli, å jeg har bestemt meg for å dra til Oslo den 22mars for å se på ting og forhøre meg, så 80% sannsynlihet for at jeg faktisk drar.

Endret av DrCoxyCox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...