Gå til innhold

Jobbe i Disney World i Florida


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på intervju for å jobbe på disney world i Florida!!!!!

Jeg lurer på er det noen som har vært og jobbet der før, som kan fortelle litt om inntrykk og hvordan ting egentlig er der, sånn som hva skjer når man kommer ditt, er det noen som du kan kontakte gjennom oppholdet hvis det skulle være noe osv....

Men vil bare få folks forskjellige syn og inntrykk...

Si hva som helst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en som jobbet der i fjor høst. Fått inntrykket av henne at det ikke er det glansbildet som de forespeiler for deg. Hun jobbet på et spisested inne på Disneyland iført "norsk bunad". jobbet fryktelig mye, hadde lite fri, og litt hjemlengsel tror jeg. Men tror ellers hun ble godt tatt vare på mht. bosted osv, hun fikk reist litt, møtt masse nye folk, opplevd litt fyll og fanteri og fikk ganske grei lønn på jobb.

Er jo en opplevelse hvertfall sikkert, men ikke tro du skal avgårde på ferie..

Lenke til kommentar
Kjenner en som jobbet der i fjor høst. Fått inntrykket av henne at det ikke er det glansbildet som de forespeiler for deg. Hun jobbet på et spisested inne på Disneyland iført "norsk bunad". jobbet fryktelig mye, hadde lite fri, og litt hjemlengsel tror jeg. Men tror ellers hun ble godt tatt vare på mht. bosted osv, hun fikk reist litt, møtt masse nye folk, opplevd litt fyll og fanteri og fikk ganske grei lønn på jobb.

Er jo en opplevelse hvertfall sikkert, men ikke tro du skal avgårde på ferie..

 

takk:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heiia ;D Jeg har jobbet i disney, kom hjem for ca 2 mnd siden :) var der ett halvt år, og kan si med hånden på hjertet at dette er de 6 beste mnd`ene i mitt liv ! Sterke ord, but it`s true :)

Man blir kjent med mennesker over hele verden, mexico,frankrike,italia, norge,tyskland,kina,canada,japan, england osv. Og lærer mye om seg selv :)

 

Jobben var så som så, Disney world er nok nooe oppskrytt, jeg jobber på attraksjonen ( Der det er værst å jobbe) Jeg jobber ca 11 timer i 4 dager, så fri i 3 dager. I timen tjener vi 47 kr eller noe, og husleien er ganske dyr der du bor, på the commons. Samme er det om du jobber i butikken, en jobber mye og tjener lite. Men, resturanten der imot, kan tjene opp til 400 dollar i tips på en dag, og da kommer de 47 kr i timen i tillegg :)

 

Får du jobben som du ganske så sikkert gjør, så ta den !! Du får oppleve ekstremt mye, reise rundt om, bli kjent med nye folk, hver mandag har guttene en greie som heter snikkarbo og jentene noe som heter flickabo, hvor alle jentene samles slenger sladder og drikker, etterpå er det på nachspiel til noen gutter fra et annet land :)

 

Når jeg var på intervju ifjord var det ca 200 stk på intervju, 40 av de fikk ikke jobb, men resten fikk. Så om du smiler, er glad, og sier mye fint om Norge, så er jobben din Lett :)

 

Er det noe du lurer på er det bare til å spørre :)

 

Kan også gå på facebook, på gruppene.. "Norgespaviljongen" hvor du finner masse fakta osv. Eller se film fra hvordan disney livet er på "Disneyfilmen"

Håper du ble nooe klokere nå :)

Lenke til kommentar
Heiia ;D Jeg har jobbet i disney, kom hjem for ca 2 mnd siden :) var der ett halvt år, og kan si med hånden på hjertet at dette er de 6 beste mnd`ene i mitt liv ! Sterke ord, but it`s true :)

Man blir kjent med mennesker over hele verden, mexico,frankrike,italia, norge,tyskland,kina,canada,japan, england osv :) Og lærer mye om seg selv :)

 

Jobben var så som så, Disney world er nok nooe oppskrytt, jeg jobber på attraksjonen ( Der det er værst å jobbe) Jeg jobber ca 11 timer i 4 dager, så fri i 3 dager :) I timen tjener vi 47 kr eller noe, og husleien er ganske dyr der du bor, på the commons :) Samme er det om du jobber i butikken, en jobber mye og tjener lite ;) Men, resturanten der imot, kan tjene opp til 400 dollar i tips på en dag, og da kommer de 47 kr i timen i tillegg :)

 

Får du jobben som du ganske så sikkert gjør, så ta den !! Du får oppleve ekstremt mye, reise rundt om, bli kjent med nye folk, hver mandag har guttene en greie som heter snikkarbo og jentene noe som heter flickabo, hvor alle jentene samles slenger sladder og drikker, etterpå er det på nachspiel til noen gutter fra et annet land :)

 

Når jeg var på intervju ifjord var det ca 200 stk på intervju, 40 av de fikk ikke jobb, men resten fikk:) Så om du smiler, er glad, og sier mye fint om Norge, så er jobben din ;) Lett :)

 

Er det noe du lurer på er det bare til å spørre :)

 

Kan også gå på facebook, på gruppene.. "Norgespaviljongen" hvor du finner masse fakta osv :) Eller se film fra hvordan disney livet er på "Disneyfilmen" :)

Håper du ble nooe klokere nå :)

 

Kremt! Smileys er ikke det samme som punktum. Reduser dem litt er du snill.

Lenke til kommentar
hei! takk for informasjon :)

men vet du omtrent hvor mye penger du måtte ut med, sånn når du skulle ditt, forsikringer og hvor mye penger hadde du i uka?

 

 

flybiletten legger disney ut for deg, du kan velge selv om du vil trekke pengene fra lønna eller å betale hele når du kommer ned :) Kom på ca 5000 kr.

 

Forsikringen kostet ikke så mye, disney har en egen, fransk forsikring, som de anbefaler..

Jeg fikk rundt 160 dollar utbetalt i uka, da vasr det allerede trukket av leien for leiligheten, og pengene for flybiletten min :)

 

Er jo en stooor mulighet for å oppleve america, du får bla. gratis inngang til alle disney parkene, 4 stk.. dette er svindyrt om du skal betale selv, kan gå i dem når du vil , og får 2 stk inn gratis hver gang :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Hvor mye tjener man sa du???

 

Om en jobber på attraksjonen eller butikken får man ca utbetalt 150-180 dollar uken ;) Og om man jobber i resturanten, kan en få 300-400 dollar i tips HVER DAG!! :)

 

Så er ganske stor forskjellsbehandling ;)

 

 

Synes det er veldig lite? 180 x 7 = ca 1260kr, i en uke????

 

Drosjesjåfør tjener så mye på en dag!

Lenke til kommentar
Hvor mye tjener man sa du???

 

Om en jobber på attraksjonen eller butikken får man ca utbetalt 150-180 dollar uken ;) Og om man jobber i resturanten, kan en få 300-400 dollar i tips HVER DAG!! :)

 

Så er ganske stor forskjellsbehandling ;)

 

 

Synes det er veldig lite? 180 x 7 = ca 1260kr, i en uke????

 

Drosjesjåfør tjener så mye på en dag!

 

Korrekt, men nordmenn som reiser ned til orlando for å jobbe i disney world, reiser ikke for å tjene peger ;)

Reiser for opplevelsen, ett "friår"..

Liker en å feste så er det noe som skjer hver kveld, alkohol , klær osv koster ingenting der borte ;) Å når en tjener dollar, og bor i Usa, kan en ikke regne om og tenke på norske kroner ;)

Lenke til kommentar

Har selv besøkt noen jeg kjenner som har jobbet der og kan ikke si de har samme erfaringer som enkelte her.

 

For det første er det helt idiotisk å ta til takke med en jobb der det kun betales minimum wage (300-400 dollar dagen i tips er bare tull, parken tar en stor prosentandel av tipsen). Utrolig at de klarer lure utlendinger til sånt, opplevelse eller ei.

Botilbudet (som er et krav) er elendig og håpløst dyrt. Arbeidsmiljøet suger, mye press og alskens rare krav.

 

Hvorfor dra til Disneyland når det er så utrolig lett å få seg en bedre betalt jobb på en tilfeldig restaurant hvorsomhelst? Å være bundet til parken suger rett og slett. Disneyland er et sted man blir drittlei svært fort.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Har selv besøkt noen jeg kjenner som har jobbet der og kan ikke si de har samme erfaringer som enkelte her.

 

For det første er det helt idiotisk å ta til takke med en jobb der det kun betales minimum wage (300-400 dollar dagen i tips er bare tull, parken tar en stor prosentandel av tipsen). Utrolig at de klarer lure utlendinger til sånt, opplevelse eller ei.

Botilbudet (som er et krav) er elendig og håpløst dyrt. Arbeidsmiljøet suger, mye press og alskens rare krav.

 

Hvorfor dra til Disneyland når det er så utrolig lett å få seg en bedre betalt jobb på en tilfeldig restaurant hvorsomhelst? Å være bundet til parken suger rett og slett. Disneyland er et sted man blir drittlei svært fort.

 

Jobber du i restauranten så tjener du 300-400 dollar til dagen, det er dette en får utbetalt.. Har jobbet der, kom hjem for 2 mnd siden, så dette vett jeg utmerket godt . Leilighetene kunne vært bedre ja, men er 99 % sikker på at mesteparten av de som bor der, er svæært fornøyd med sånn det er.. The commons er , The commons ;) Kan tenke deg, en bor på ett område med ungdommer fra hele verden, du har badebasseng, tennisbane, 2 min spaser tur til stort kjøpesenter, gratis inngang til parkene, 3,5 time fra miami osv. Men, kan jo nevne det at det er kommet ett nytt leilighet kompleks , men viser seg at folk ikke vil til det, selv om det er splitter nytt, folk vil heller på the commons, der hvor alt skjer.

Jobben blir man lei av etter en mnd, men resten.. minner for livet <3

Lenke til kommentar
Jeg har hørt skrekkhistorier om ungdommer som må gå rundt i mikke eller langbein kostymer hele dagen i 35 varmegrader, og spyr inni draktene, så blir de bare vasket og brukt av andre igjen. Tenker meg den gode spylukta som kommer sigende når man svetter litt.

 

 

Nordmenn som reiser ned og jobber, går ikke i mikkemus kostyme eller andre disney kostymer. Vi jobber i en park som heter Epcot, som består av land som feks, mexico,frankrike,tyskland, italia, norge, og i hver av delene er det representanter fra hvert land. I norgespaviljongen bruker vi en "Bundad" mer som ett fest kostyme. Langt fra så tykkt stoff osv som vanlig bunad, mesteparten av jobben står du inne :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Bor man i Disney World da?

 

Hvordan gikk du frem for å søke jobben? Fikk plutselig veldig lyst å søke jobben om noen år ;)

 

Takker for svar

 

Man bor ikke i disney world, men ca 15 min ifra med bil.

Beste månedene noen gang her hvertfall, regner med jeg skal tilbake når jeg blir 21 :)

 

http://vg.jobb24.no/advertiseFrameset.asp?...=527%26id=22534

 

Her står alt du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...