Gå til innhold

PS3-spill selger best i Norge (Multi)


Anbefalte innlegg

"PS3-spill selger best i Norge" hvis vi ser bort i fra salget til Gears of Wars 2, Banjo&Kazooie, Lips, Fable 2, Too Human, Ninja Gaiden 2 og Lost Odyssey og sikkert enda fler... I grunn vet vi ingenting om hvorvidt PS3 selger best, men vi vet at de selger bra. ;) Catchy tittel, da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Tittelen og arbeidet bak er mildt sagt latterlig. Samme artikkel stod et eller annet sted også, så den er vel antageligvis basert på pressemeldingen til en eller annen bransjeorganisasjon som ikke har oversikt over hvor mye som faktisk blir solgt. Hva med spill til 360, spill fra utlandet, digital distribusjon, spill fra Live (og tilsvarende variant på PS3) osv.

Lenke til kommentar
Gears of War er eit spel microsoft har gitt ut

 

Eg kjenner ingen xbox brukarar som spelar på kopiar. Korleis går ein isofall fram? Må ein ikkje ha chippa xbox? isåfall, forsvinn garantien, og moglegheit for LIVE fell vekk.

 

Og jeg kjenner ingen som ikke spiller kopier. Beviser ikke så mye men jeg kjenner en som har modifisert rundt 500 360'er bare i Bergen... Det forteller en del. Det er veldig utbredt.

 

Man kan også spille kopier på Live uten problemer.

Lenke til kommentar

Men for å skaffe seg desse kopiane må ein vel laste ned frå nettet? j.f torrent-talla eg henvendte til.

 

Eller meinar du at det er ei kjelde som lastar ned, for deretter å kopiere opp kopiar som vert sendt ut fysisk? (den litt meir "old school" måten)

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker helt klart konsoller, fordi det er knotete med pcspilling for meg idag

Bruker mer tid på å legge inn spill og patcher, kan dra med et eksempel.

 

La inn Company Of Heroes på denne monsterpcen idag og hadde lastet ned patcher for ca 2gb, synes det er litt mye. Brukte først 40 til 69 min for å legge inn den største patchen, totalt i bare til nå har jeg brukt 3 timer for å hele tatt spille spillet.

Og jeg fikk sjokk at det lagga som et svin på denne "syke" pcen jeg har, ble lettere skremt fordi det er snakk om et spill som kom i 06 viss jeg har korrekt, og denne pcen jeg er på nu ble kjøpt oktober 08

Modding for meg er bare å ruinere saver, har mistet utallige saver med mods, og ja jeg har lagt inn dem riktigt, kan dra et eksempel der og.

 

Har Crysis og fikk lastet ned CcC 2.2.0 ett eller anna skvip, så tar jeg å legger inn denne og etter 20 min spilling så begynner det å skje masse forstyrrelser på skjermen, helt bakvendt...

Jeg angrer virkelig kjøp av spill og pc som maskin, men konsollspill kjøper jeg alltid og kan ihvertfall spille dem uten å støte på problemer..

 

Så for meg så er dette flotte nyheter

Kan på ingen måte skjønne hvorfor Company of Heroes lagger på PC'en din. Har selv ca samme som deg bare at jeg har et HD 4870 grafikkort og kjører CoH på fullt med 60 fps. Greide også fint å kjøre spillet med 40 fps på et Geforce 6600 GT.

 

Jeg vet ikke hva du mener med fullt, men ble bedre med engang jeg tok vekk DX10 på shaders :p

Jeg har bare på High i 1280x1024 oppløsning, vil ikke kalle det fullt da hehehe..

 

AtWindsor: Fortsatt surt for det at jeg blåste av så mye penger på en maskin som jeg trodde var bedre en det jeg hadde forestilt meg...

Angrer enda jeg kjøpte mitt første pcspill på mangen år og det var FarCry 2, kalles FlopCry i mine øyner, surt jeg ikke for solgt det heller :(

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

hm, vel eneste grunnen jeg kunne ha hatt til å kjøpe en ps3 akkurat nå ville vært på grunn av blu-ray og på grunn av ffversus13, var søren meg på nære nippet på å kjøpe en før ff13 ble multiplatform :p, resten av ff titlene som kommer har jeg også dekket med min psp

Lenke til kommentar
Men for å skaffe seg desse kopiane må ein vel laste ned frå nettet? j.f torrent-talla eg henvendte til.

 

Eller meinar du at det er ei kjelde som lastar ned, for deretter å kopiere opp kopiar som vert sendt ut fysisk? (den litt meir "old school" måten)

Med dagens 20Mbit linjer og lukkede torrentnettverk, der man får full hastighet, så er nedlasting av en 8GB torrent nada problem.

 

Men tross dette har jeg enda ikke hørt om noen som laster ned Xbox 360 spill og selger flere kopier videre. Det virker som om piratkopieringen er i 90-tallets Amiga-ånd, deling fritt uten egen fortjeneste (dog digitalt)

Lenke til kommentar
"Det er verdt å merke seg at Microsoft ikke leverer ut tall på spill de utvikler og gir ut selv, så denne prosentandelen baserer seg kun på tredjepartsspill."

 

Betyr ikke dette at %-andelen til Xbox egentlig er mye høyere?

 

Det store spørsmålet er hvorfor M$ ikke vil gi ut tallene. Om de har en større markedsandel en PS3 så er vel det bare positivt?

Lenke til kommentar
top 10 konsollspel, 2008:

1. Wii Play (Nintendo, Wii) - 5.28 million units

2. Mario Kart Wii (Nintendo, Wii) - 5 million units

3. Wii Fit (Nintendo, Wii) - 4.53 million units

4. Super Smash Bros. Brawl (Nintendo, Wii) - 4.17 million units

5. Grand Theft Auto IV (Rockstar North, Xbox 360) - 3.29 million units*

6. Call of Duty: World at War (Treyarch, Xbox 360) - 2.75 million units*

7. Gears of War 2 (Epic, Xbox 360) - 2.31 million units*

8. Grand Theft Auto IV (Rockstar North, PS3) - 1.89 million units*

9. Madden NFL 09 (EA Tiburon, Xbox 360) - 1.87 million units

10. Mario Kart DS (Nintendo, DS) - 1.65 million units

Hvor har du disse tallene fra? I følge andre kilder skal f.eks. både Mario Kart Wii og Wii Fit ha solgt godt og vel 14 millioner. At Madden ligger på 9. plass tyder på at tallene stammer fra NPD, som kun oppgir tall for det nord-amerikanske markedet.

Lenke til kommentar
top 10 konsollspel, 2008:

1. Wii Play (Nintendo, Wii) - 5.28 million units

2. Mario Kart Wii (Nintendo, Wii) - 5 million units

3. Wii Fit (Nintendo, Wii) - 4.53 million units

4. Super Smash Bros. Brawl (Nintendo, Wii) - 4.17 million units

5. Grand Theft Auto IV (Rockstar North, Xbox 360) - 3.29 million units*

6. Call of Duty: World at War (Treyarch, Xbox 360) - 2.75 million units*

7. Gears of War 2 (Epic, Xbox 360) - 2.31 million units*

8. Grand Theft Auto IV (Rockstar North, PS3) - 1.89 million units*

9. Madden NFL 09 (EA Tiburon, Xbox 360) - 1.87 million units

10. Mario Kart DS (Nintendo, DS) - 1.65 million units

Hvor har du disse tallene fra? I følge andre kilder skal f.eks. både Mario Kart Wii og Wii Fit ha solgt godt og vel 14 millioner. At Madden ligger på 9. plass tyder på at tallene stammer fra NPD, som kun oppgir tall for det nord-amerikanske markedet.

 

Gløymte å skrive at det var det nord-amerikanske markedet. Sorry!

talla er henta frå NPD. Fann lista på shacknews.com

Lenke til kommentar

Der kom det argumentet igjen "er noe galt med oppsettet ditt", dette hører jeg fra alle pc fanatics :p

Ikke noe virus, spybots eller lignende.

 

Dette året skal det handles minst 12 spill, så jeg støtter spillverden fullt ut, men desverre ingen til min monsterpc da jeg er redd den begynner å bli utdatert fordi jeg slet med GTA IV på low/mid..

Lenke til kommentar
"PS3-spill selger best i Norge" hvis vi ser bort i fra salget til Gears of Wars 2, Banjo&Kazooie, Lips, Fable 2, Too Human, Ninja Gaiden 2 og Lost Odyssey og sikkert enda fler... I grunn vet vi ingenting om hvorvidt PS3 selger best, men vi vet at de selger bra. ;) Catchy tittel, da.

 

Det sier seg selv at disse titlene utgjør helt sikkert ikke 10,4% av alt dataspill-salg i Norge, som er det tallet de må opp i for å komme likt med PS3-salget. :-/

Men de er nærmere enn tallet som står i artikkelen, det er riktig. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Mest solgt i Uke 4 2009

Rangering fra VG Nett. De er offisielle.

 

Top 20 konsoll spill i Norge

 

1. Need For Speed: Undercover

2. FIFA 09

3. Guitar Hero: World Tour

4. Call of Duty: World at War

5. Singstar Abba

6. Far Cry 2

7. Fallout 3

8. Gears of War 2

9. Mirror's Edge

10.Midnight Club: Los Angeles

11.Lego Batman: The Video Game

12.Little Big Planet

13.Wii Fit

14.Buzz: Quiz TV

15.Quantum of Solace: The Game

16.Shaun White Snowboarding

17.Disney: Sing it

18.Saints Row 2

19.Motorstorm: Pacific Rift

20.Guitar Hero 3: Legends of Rock

 

Topp 10 PC spill i Norge.

 

1. Football Manager 2009

2. World of Warcraft: Wrath of the Lich King

3. Fallout 3

4. Grand Theft Auto IV

5. Far Cry 2

6. Call of Duty: World at War

7. Spore

8. Command & Conquer: Red Alert 3

9. The Sims 2

10.The Sims 2: Byliv

Lenke til kommentar
Der kom det argumentet igjen "er noe galt med oppsettet ditt", dette hører jeg fra alle pc fanatics :p

Ikke noe virus, spybots eller lignende.

 

Dette året skal det handles minst 12 spill, så jeg støtter spillverden fullt ut, men desverre ingen til min monsterpc da jeg er redd den begynner å bli utdatert fordi jeg slet med GTA IV på low/mid..

 

Når man får vesentlig dårligere ytelse enn andre med tilsvarende hardware, så er det gerne noe galt med oppsettet.

 

AtW

Lenke til kommentar
"PS3-spill selger best i Norge" hvis vi ser bort i fra salget til Gears of Wars 2, Banjo&Kazooie, Lips, Fable 2, Too Human, Ninja Gaiden 2 og Lost Odyssey og sikkert enda fler... I grunn vet vi ingenting om hvorvidt PS3 selger best, men vi vet at de selger bra. ;) Catchy tittel, da.

 

Det sier seg selv at disse titlene utgjør helt sikkert ikke 10,4% av alt dataspill-salg i Norge, som er det tallet de må opp i for å komme likt med PS3-salget. :-/

Men de er nærmere enn tallet som står i artikkelen, det er riktig. :)

Nja, 10,4% opp er ikke helt riktig. Skulle de stått likt med PS3-salget måtte de ha hatt 23,4% av markedet, mao 8% mer. Det er kanskje enklere å se det som at spill utgitt av Microsoft måtte ha stått for rundt 40% av det totale salget av X360-spill i Norge for å matche salget av spill til PS3. Om det er sannsynlig vet jeg ikke, men jeg tror ikke det er langt unna med tanke på populariteten til GeoW2, Fable 2 og Ninja Gaiden 2. Personlig kjøpte jeg alle de titlene jeg nevnte bortsett fra Lips i fjor.

Lenke til kommentar
Det reelle tallet for Xbox 360 er nok derfor betydelig høyere.

 

Klart tallet er betydelig høyere hvis de ikke tar med kremtitlene til Xbox i beregningene. Norge vil nok alltid være pro Playstation, selvom det nærmest er ufattelig hvis folk fortsatt går mann av huse for PSP, PS2 eller PS3.

Selv har jeg alle konsollene og må bare konstantere at Xbox opererer i et betydelig høyere sjikt når det kommer til onlinemuligheter og kvaliteten på spillene - jeg ser null konkurranse fra PS3. PS3 egner seg for meg kun til Blu-ray og jeg ser at kompiser dumper sine PS3'er ut på finn.no til fordel for ny Xbox 360 Elite. Selv bruker jeg min som bokstøtte når jeg ikke ser på film. Xbox live kan ta seg betalt fordi de leverer topp kvalitet.

Lenke til kommentar
Der kom det argumentet igjen "er noe galt med oppsettet ditt", dette hører jeg fra alle pc fanatics :p

Ikke noe virus, spybots eller lignende.

 

Dette året skal det handles minst 12 spill, så jeg støtter spillverden fullt ut, men desverre ingen til min monsterpc da jeg er redd den begynner å bli utdatert fordi jeg slet med GTA IV på low/mid..

 

Når man får vesentlig dårligere ytelse enn andre med tilsvarende hardware, så er det gerne noe galt med oppsettet.

 

AtW

 

Ikke vet jeg hva som er gale med pcen min, merkelig den er så dårlig når jeg betalte 10000kr for den, men FarCry 2 ble mitt siste spill jeg kjøper til pc, utenom viss WarCraft 4 kommer, men da er nok min pc utdatert som den er nå...

 

http://forums.gametrailers.com/thread/703966

Hmm GTA IV til pc har solgt 40000 kopier mens konsollversjonene over 5 mill, ganske store forskjeller der ja...

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...