Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Må til avhør imorgen! Er helt uskyldig.


Skyax

Anbefalte innlegg

Var et brannforsøk. Brannbomba knuste ikke (fant ud det på avhøret)

 

Hvorfor sier dere ting som at jeg er skyldig?

Jeg er hovedmistenkt i en sak, og jeg vil ikke få dette på rullebladet, noe som ødelegger for min forhåpentligvis fremtidige jobb..

 

 

Alle ting tyder jo nesten på at det er meg og.

Å politidama fikk meg nesten til å lure på om det faktisk var meg! For hun satt der å sa det som om at de hadde flere bevis, og at jeg satt her å løy.

 

Men jeg vet godt at jeg er uskyldig, og ville bare få litt tips til hvordan jeg skulle gå frem.

 

 

Jo, jeg skal ta DNA på Torsdag.

Husk at det ikke er politiet som har siste ordet. Er du uskyldig er det beste du kan gjøre å si sannheten, ikke prøve å vri deg unna for å slippe tidligere. Kjipt å kaste bort tid og energi på sånt, men sånn må det være når vi har et rettsapparat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du er under straffealder (som er på 15 år tror jeg, kan noen bekrefte dette) så vil det ikke lande på noe rulleblad om du blir dømt for dette. Det er ikke sikkert det vil lande på rullebladet om du er over den alderen heller. Kanskje det bare havner i strafferegisteret og da kan man likevel få jobb i f.eks. politiet.

 

Og forskjellen på rullebladet og strafferegisteret er??

Lenke til kommentar
Avhørstreknikk, ja.

 

Om polititjenestemannen spør deg om du vil ha noe å spise, så sier du "ja takk" og spiser med god apetitt.

Mange hevder vist at de skyldige ikke vil spise...

Høres meget ulogisk ut etter hva jeg har fått med meg. Skyldige personer mener ihvertfall jeg ikke har samme risiko som uskyldige for de vet at det er rettferdig hvis de blir dømt.

 

En ting er ihvertfall sikkert at hadde jeg vært til avhør for noe jeg ikke hadde gjort og risikert fengselsstraff så hadde nok apetitten vært på bånn.

 

Så jeg tror nok du har misforstått, at det kanskje er motsatt.

Lenke til kommentar

hei :)

 

nå har jeg lest hele tråden og har fanget opp ett par ting.

for det første lurer jeg på en ting, sier du ikke fra til dine foreldre at du er kommet hjem? evt. sjekker ikke foreldrene dine om du er hjemme?

 

2. du sa at du var på skolen å så på skolen hvordan "ulykken" hadde gått for seg?

3. så forteller du at denne flasken ikke knuste?

3. du ble fortalt på avhøret at det var ett brannforsøk?

 

ehm, i just dont get it. viss du da virkelig VAR på skolen og så utfanget av denne hendelsen, da skulle jo du sett at flasken ikke knuste? ;)

 

viss dette da KUN var ett brannforsøk, hvorfor hadde kompisen din i nicket at noen hadde tent på skolen?

 

og du har heller ikke svart på hvor gammel du er etter gjentatte ganger av spørsmål om det.

Endret av RunkeMunk
Lenke til kommentar

F.eks, maser han fremdeles om at han ikke vil ha dette på rullebladet, til tross for at han har blitt fortalt gjentatte ganger at han ikke får det dersom han er uskyldig.

 

Og når politiet nevner videoopptak og DNA-tester, så ville jo det vært en kjempelettelse for en uskyldig, siden det med 100% sikkerhet sjekker han ut av saken. Faktisk burde det vært det første han selv hadde spurt politiet om å få ta/se. Men neida, trådstarter synes dette er skummelt, spesielt videoopptaket, som han ikke en gang har vist interesse av å se? Han kunne jo identifisert vedkommende om han så det... (seg selv).

 

Menmen... jeg har mine tvil til at han blir dømt for dette selv om han har gjort det. Politiet har helt sikkert ikke videoopptak, og DNA-et er nok også et skremmeskudd (kan hende de tar prøve, men den puttes nok bare i arkivet, for de har neppe noe å sjekke det opp mot - som er godt nok til å brukes som bevis)

Endret av TSP
Fjernet provosering/personangrep
Lenke til kommentar

Jeg har selv vært i avhør i en sak der venner av meg antagelig er skyldig i grovt ran fra - og herverk på et 20-talls campingvogner med et totalt erstatningskrav på over 100.000,-

 

Det jeg vet er at de var sørpefulle og brøt seg inn i 6-7 campingvogner og stjal sprit og annen alkohol for å drikke mer. Herverket som ble gjort skyldes måten de brukte for å komme seg inn i vognene, og jeg kan fortelle at det koster 4-5 tusen per vogn å reparere disse skadene. Jeg fikk vite dette på avhøret.

 

Jeg fortalte alt som det var, hvem som var på festen den kvelden, det jeg kunne huske av ca. når de forskjellige kom og gikk, på en skala fra 1-10 ca. hvor beruset vi som var der var, inkludert meg selv. Jeg fortalte at jeg også hadde vært inne i én av vognene for å se hva de holdt på med i tillegg til hvilken av dem jeg mente å huske jeg var inne i. Jeg fortalte at jeg antagelig ikke hadde tatt på noe i vogna, men presiserte at jeg helt sikkert ikke tok noe fra vogna.

 

Jeg fikk da vite at jeg ved å kun være på et åsted mens forbrytelsen fant sted, i denne forbindelse inne i den ene campingvogna, antagelig ikke vil få noen konsekvenser for det, sålenge jeg selv ikke tok aktivt del i handlingene. Det kunne jeg avkrefte og fortalte alt jeg kunne huske jeg selv gjorde og hva de andre gjorde.

 

Alle som var der har nå vært inne til avhør og såvidt jeg vet har alle (utenom de som brøt seg inn i vognene) fortalt ting nøyaktig som de husker dem, noen har holdt tilbake visse opplysninger for å beskytte enten seg selv eller andre, men det er noe vi alle har rett til og det er langt ifra straffbart. Opplysningene som ble holdt tilbake dreide seg stort sett om hvem som drakk hvor mye av den stjålne spriten, og er forsåvidt bagateller tatt i betraktning at erstatningskravet totalt kom på over 100.000,-

 

Det jeg ikke kunne bekrefte for politiet var antallet vogner (26 totalt, dvs. ca. 20 vogner etter at jeg forlot festen) og heller ikke at de skal ha fått med seg penger, TV-er og annen elektronikk til drøyt 50.000kr. De var alle så fulle at det å skulle frakte dette vekk, uten hjelp fra en tredjepart, ville vært umulig. Jeg presiserte dette og sa jeg ikke aner hvem denne tredjeparten kan ha vært.

 

Nå har jeg fortalt stort sett alt som er verdt å fortelle om avhøret jeg har vært i. Jeg får antagelig ingen konsekvenser for det, jeg utførte ikke noe herverk på vognene og har ikke hatt noen form for vinning etter hendelsene annet enn to shots fra den ene flaska med brennvin. Jeg nevnte det for politiet og fikk ingen reaksjoner på det som kan tyde på at jeg vil få straffereaksjoner for det.

 

Det de sa da jeg gikk var at jeg antagelig ikke ville få konsekvenser for hendelsene, men at jeg kunne risikere å bli innkalt for å vitne i en eventuell rettsak og at det isåfall ville være obligatorisk å møte opp på.

 

Poenget med "my wall of text" er kort og godt: fortell hele sannheten om du er uskyldig, alt du kan fortelle som kan føre til at saken blir oppklart fortest mulig! Jeg avga frivillig og på egen oppfordring både fingeravtrykk og DNA-prøve for min egen skyld, jeg vet jeg var inne i den ene vogna og fortalte det i avhøret. Finner de mine avtrykk i den vogna bekrefter det ikke annet enn at jeg var inne i den og at jeg rørte ved noe mens jeg var der, det er langt ifra nok til å mistenke meg for å ha gjort noe mer enn hva jeg fortalte under avhøret!

 

Ærlighet varer alltid lengst, samme om du er skyldig eller uskyldig! Å avgi falsk forklaring om du er skyldig kan ikke føre til annet enn forlenget straff grunnet nettopp at du løy.

Lykke til, håper noe av det jeg har skrevet når inn!

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
hei :)

 

nå har jeg lest hele tråden og har fanget opp ett par ting.

for det første lurer jeg på en ting, sier du ikke fra til dine foreldre at du er kommet hjem? evt. sjekker ikke foreldrene dine om du er hjemme?

 

 

Nei de ser ikke om jeg kommer hjem.

Jeg er 17 år, voksen nok til å ikke si sånt.

Har vert hjemme alene i flere uker når jeg var 16, null problem, og de ringer ikke å spør hvor jeg er å sånt.

 

 

Det var et brannforsøk. Vinduet ble knust, flaska hevet inn, men knuste ikke. Kluten som brant fikk brannalarmen til å gå.

SÅ jeg er hovedmistenkt i et brannforsøk.

 

Neste morning leste jeg om det i avisa, å gikk opp for å se!

De hadde vist film fra når det skjedde. Å personen skal vist ligne på meg :S

 

Tar DNA testing på Torsdag. Så det kan forhåpentligvis reinvaske meg (Håper jeg ikke tok på flaska på festen :p)

 

 

Så di har film av "meg" + fått tak i et rykte, som jeg vistnokk startet selv...

Finner de DNA også, så sliter jeg.

 

 

Jeg har sakt hele sannheten til politiet, så fatter ikke hvorfor dere syter på at jeg skal lyge osv. Det var bare noe jeg snakte om på starten, ikke noe jeg gjennomførte.

 

Jeg er redd for å få straff for noe jeg ikke har gjort. Jeg er jo ikke kriminell i det hele tatt! Hater jo kriminalitet! Dette er første saken jeg er borti.

 

 

 

Edit: Slutt å kom me egne teorier om jeg er skyldig eller ikke. Startet ikke denne tråden for å lure megselv og dere.

Endret av Skyax
Redigerte bort personangrep
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Hmmm, så redd trådstarter er for at fingeravtrykk og DNA skal være på flaska som han snakker om så virker det nesten som han er skyldig.

 

Jeg VET de ikke finner hverken mitt DNA eller mine fingeravtrykk på den flaska. Hvorfor, fordi jeg er uskyldig og aldri har tatt borti den flaska.

 

Like trygg burde trådstarter føle seg hvis han vet han ikke gjorde det.

 

I tillegg så har man videoopptak av en person som ligner på han, akkurat den natten han var på fest like ved.

 

Han påstår han sov når det skjedde uten vitner.

 

Må si at hadde jeg hatt penger nå hadde jeg ikke turt å satse på at trådstarter er uskyldig, hovedgrunnen er den konstante frykten for at de skal finne fingeravtrykkene og hans DNA på flasken.

 

Kan likevel gi litt hjelp til trådstarter:

ALLE områder som er videoovervåket skal være merket med skilt, er det ikke det så er det faktisk forbudt å henge opp kamera ergo kan ikke det brukes som bevis. Hvis politiet hentet videobeviset etter en uke etter det skjedde kan det heller ikke brukes som bevis da det ikke er lov å lagr slikt i over en uke uten spesiell grunn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...