Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Må til avhør imorgen! Er helt uskyldig.


Skyax

Anbefalte innlegg

Et vitne er en person som gir en forklaring om hva han eller hun i et visst tilfelle har sett, hørt, tenkt, ment, følt eller sagt.

 

Ikke verre enn det.

 

Det politiet prioriterer i denne saken er å få klarhet i hva som har skjedd. I ditt tilfelle vil de snakke med deg fordi de også skal etterforske din skyldfrihet. Så gjør politiet på hjemstedet ditt en tjeneste og forklar deg. Da slipper hvertfall etterforskeren som har saken å bruke tid og energi på noe som uansett ikke stemmer.

Endret av Eircag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si sannheten! Det at foreldrene får vite om festen er noe du ikke skal bry deg om, har selv blitt tatt i festing av foreldrene mine og de var ikke sur noe særlig lenge. Har også mange kompiser som har blitt tatt for det samme, ingen av de har fått noe særlig straffer, foreldrene blir selfølgelig mer obs på det.

Lenke til kommentar

Uansett om du lyver vil Politiet finne ut av det. Og dette med brann på en skole, er vel ikke noe man bare legger bort, for å være tøff. Med tanke på at du tydeligvis ønsker å lyve det bort for deg å si du satt hjemme på Diskusjon, vil jeg tro du vil angre på dette i ettertid, hvis du er såpass skikkelig gutt.

 

 

Hvor gammel er du egentlig? Dette vil nok ikke komme på noe rulleblad nei, vil nok bare bli oppført som en anmeldelse i Politiet's logg, og du i ettertid vil vel ikke få noe direkte merknader på dette(antar du nå har status som mistenkt?)...

Og for guds skyld, si du var på fest hvis du var det. Da har du de andre på festen som kan bekrefte at du var der, HVIS du er uskyldig.

Lenke til kommentar
Uansett om du lyver vil Politiet finne ut av det. Og dette med brann på en skole, er vel ikke noe man bare legger bort, for å være tøff. Med tanke på at du tydeligvis ønsker å lyve det bort for deg å si du satt hjemme på Diskusjon, vil jeg tro du vil angre på dette i ettertid, hvis du er såpass skikkelig gutt.

 

 

Hvor gammel er du egentlig? Dette vil nok ikke komme på noe rulleblad nei, vil nok bare bli oppført som en anmeldelse i Politiet's logg, og du i ettertid vil vel ikke få noe direkte merknader på dette(antar du nå har status som mistenkt?)...

Og for guds skyld, si du var på fest hvis du var det. Da har du de andre på festen som kan bekrefte at du var der, HVIS du er uskyldig.

 

 

 

Hvis det kommer anmekelser i loggen til politiet, kan jeg ikke bli politi og sånt da?

 

 

 

Men når det skjedde, så sov jeg!

Så jeg kan si at jeg var hjemme når det skjedde, uten å lyve! :D

Endret av Skyax
Lenke til kommentar
Uansett om du lyver vil Politiet finne ut av det. Og dette med brann på en skole, er vel ikke noe man bare legger bort, for å være tøff. Med tanke på at du tydeligvis ønsker å lyve det bort for deg å si du satt hjemme på Diskusjon, vil jeg tro du vil angre på dette i ettertid, hvis du er såpass skikkelig gutt.

 

 

Hvor gammel er du egentlig? Dette vil nok ikke komme på noe rulleblad nei, vil nok bare bli oppført som en anmeldelse i Politiet's logg, og du i ettertid vil vel ikke få noe direkte merknader på dette(antar du nå har status som mistenkt?)...

Og for guds skyld, si du var på fest hvis du var det. Da har du de andre på festen som kan bekrefte at du var der, HVIS du er uskyldig.

 

 

 

Hvis det kommer anmekelser i loggen til politiet, kan jeg ikke bli politi og sånt da?

 

 

 

Men når det skjedde, så sov jeg!

Så jeg kan si at jeg var hjemme når det skjedde, uten å lyve! :D

Nesten umulig å si om du mister sjansen til å bli med i Politiet, men det kommer jo an på saken som gjelder. Som jeg sa ovenfor så er det beste for både deg og alle, at sannheten kommer fram. Til syvende og sist vil den komme uansett. Og hvis du har skyvet sannheten under bordet - hele tiden. Skal jeg love deg at Politiet ser mørkere på deg og dine uttalelser i saken.

 

Så si det som det er. :)

Hvis saken er såpass seriøs og omfangene, vil jeg tro Politiet avhører vitner i saken. Og for din del - uten vitne, henger du et par sko-størrelser bak i køen.

Lenke til kommentar

Hør her gutt. Hvis du VIRKELIG er uskyldig har du ingenting å være redd for. Selvfølgelig er det litt urrg at du kan få straffen for det hele. Men når du innerst inne vet at du er uskyldig vet du jo at de ikke kan anholde deg for dette da.

 

Politiet vil nok ha mistenkte i saken, men med mindre de får vitnebeskrivelser på deg vil de ta deg.

 

Brant skolen ned? Forklar litt mer om hendelsen.

Lenke til kommentar
Di hev inn en brannbombe, den fynka ikke så bra, så det var mer et brannforsøk ;)

 

 

Det jeg er redd for, er rulleblad!

Så skal gjøra alt for å unngå det :)

Åkei. Men så lenge ingen så DEG gjøre det, eller noen sier det. Så er vel saken biff. Er ikke store saken dette da. Ville vært mer hvis skolen brant ned.

Lenke til kommentar

Er bare å fortelle sannheten, enkelt og greit. foreldrene dine var vel vitne til at du var hjemme og sov, var de ikke?

Uansett, hvis du vet at du er uskyldig, og de har ikke noe på deg utenom at du har sagt til en kompis at du gjorde det på kødd (kompisen din virker som en kødd) så burde det gå helt fint.

 

btw, gir du en update etter du har vært i retten? så vi får vite hvordan det gikk :fun:

 

Hvis alt går til helvete i rettsaken så skyter du dommeren med en realistisk vannpistol full av sperm og blodnekter på alt (ta gjerne et gissel også, en gravid kvinne hadde vært det beste)

die with style

 

EDIT: leif stakk innom

Endret av KeikoPunisher
Lenke til kommentar

Hvis du faller unde press og tilstår noe du ikke har gjort i ett avhør så er sjangsen relativt stor for att du havner i buret enda du sener trekker den utpressete tilståelsen tilbake. Så ett program om folk som hadde tilstått for de dem ikke orket mer, og de havnet i fengsel i lange tider enda de like etterpå trakk tilståelsen. De slapp først ut etter at DNA bevis (var ikke vanlig når de ble satt inn) beviste att det var en annen person som etter mange år tilsto etter å ha bli tatt for en del annen dritt også.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du? Men kan garantere deg en ting, politiet driter i om du var på en fest, og tror neppe de løper hjem til foreldrene dine for og si du var på fest. La oss si du er rundt 16, og politiet er fult klarover at det er en vanlig fest alder. Så det kommer ikke som noe sjokk på de. :) (Med mindre du er i en veldig lav alder)

Hvis du er mindreårig må vel foresatte/foreldre være med på avhøret, må de ikke?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...