Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Må til avhør imorgen! Er helt uskyldig.


Skyax

Anbefalte innlegg

Du skal si sannheten. Ellers vikler du deg bare inn i løgner du ikke finner veien ut av, og da øker du mistanken mot deg i tillegg til å kaste bort politiets tid soim må etterforske blindspor istedet for å finne den egentlige skyldige. At moren og faren din ikke blir så glade for at du var på fest er ikke det største problemet du har akkurat nå. Fortell dem nøyaktig hvordan det hele henger sammen, så vil de antagelig støtte deg gjennom denne saken, selv om det nok vanker kjeft. At politiet kommer til å snakke med de andre på festen er ikke noe problem, med mindre det var en av dem som startet brannen. Det er uansett ikke ditt problem.

 

Og nei, det havner ikke på rullebladet med mindre du blir funnet skyldig i en rettssak. (Edit: Eventuelt erklærer deg skyldig og vedtar en bot, men det går jeg utfra du ikke vil, siden du er uskyldig.)

 

Geir :)

 

 

Det her er den eneste og beste løsning

 

Jeg har vært i avhør selv, og det er ikke så ille som alle skal ha det til, bare vær hjelpsom og ikke lyv, så går alt fint. Har de ingen beviser mot deg, så har du heller absolutt ingen ting å fryke, i Norge er du uskyldig til det motsatte er bevist..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor gammel er du? Men kan garantere deg en ting, politiet driter i om du var på en fest, og tror neppe de løper hjem til foreldrene dine for og si du var på fest. La oss si du er rundt 16, og politiet er fult klarover at det er en vanlig fest alder. Så det kommer ikke som noe sjokk på de. :) (Med mindre du er i en veldig lav alder)

Hvis du er mindreårig må vel foresatte/foreldre være med på avhøret, må de ikke?

 

Det kan variere, kjenner en som måtte aleine til avhør hos politiet for mistanke om husbrann da han var 14 år. (Fordi som skulle lure, han var uskyldig og ble ikke dømt)

Lenke til kommentar

på rullebladet ditt kommer kun mer "seriøse" ting, mindreårig drikking kommer nok ikke i noe permanent register. når det kommer til hvor du var skal du være helt ærlig (om hele kvelden). jeg kan garantere deg at uansett hvilke voksne som får vite at du drakk har de vært ung en gang også, og det betyr at selv om de ikke drakk før de var 18 vet de litt om hvor mange det er som gjør det, og dermed presset. det værste som kan skje er, som så mange sier her, at du vikler deg inn i løgner og ser ut som om du prøver å gjemme noe, så for guds skyld (og din egen for den saks skyld), vær ærlig

Lenke til kommentar

Nå skal jeg der straks... Sier hele sannheten.

Kom nettopp på at jeg var til stede neste dag, for å se på åstedet. Så hvis de har satt opp kamera eller noe, så kan de se at jeg var der neste moring. (Jippii, enda vanskeligere å forklare at jeg er uskyldig)

 

 

 

Hvor lenge varer avhør som regel?

Jeg skal være der klokken 12.

Lenke til kommentar

Jekk virkelig dårlig!!

 

 

 

Jeg er bare så perfekt kandidat t å ver skyldig!!!

 

Fest i område rundt skulen

Jeg husker ikje alt, så mange av svara var "husker jeg ikje"

Far kunne ikje huske om jeg hadde kommet hjem den kvelden

De har film av "meg"

Jeg har skrøyda t adrian at d va meg

Jeg jekk for å se på åstedet neste morgning

 

 

 

Eneste som kan redde meg, er DNA testen jeg skal ta på Torsdag!

Håper virkelig ikke at jeg tok på den flaska på festen! :)

Lenke til kommentar
Jekk virkelig dårlig!!

[...]

 

Tja, si ikke det. Politiet vil jo gjerne at du skal føle at det går dårlig og at du ikke har noen sjangse til å komme unna, sånn at du tilstår. Skulle de få match på DNA testen, er det ikke nødvendighvis game over likevel, er politiet som må bevise hvordan ditt DNA havnet der og at det er relevant for saken. :thumbup:

Lenke til kommentar
Eneste som kan redde meg, er DNA testen jeg skal ta på Torsdag!

Nei, det er det ikke.

 

At var på festen beviser ingenting; det var sikkert mange som var der.

At du ikke kunne svare på alt beviser ingenting; litt "jernteppe" under avhør er langt fra uvanlig.

Ei heller er det uvanlig at foreldrene til tenåringer ikke vet akkurat når barna deres kommer hjem.

At du var der neste dag, sammen med mange andre, har ingenting å si.

 

Bare si det som det er. Det virker jo som du er mer interessert i å sno deg unna enn å fortelle sannheten.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Nei, før var planen å ikke si det om festen, men det gjorde jeg.

 

Men hvis de finner mitt DNA + video av en som ligner på meg, så sliter jeg jo?

De sa også at de hadde hørt ulike folk sakt at det var meg.

 

 

 

Nå skal politiet ta inn mange av de som var på festen. Det er ikke kult for meg som måtte ramse opp personer som var der....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...