Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Må til avhør imorgen! Er helt uskyldig.


Skyax

Anbefalte innlegg

Jeg klarte fint å gå inn uten at noen fikk det med seg da jeg var på trådstarters alder, uten at jeg prøvde å snike meg. Kan forresten si at jeg tror deg, trådstarter, jeg bare reagerte på måten du tenkte i begynnelsen av tråden, men du tok jo til fornuft i avhøret ;) Men selv om det nå går sport i å prøve å finne selvmotsigelser i tråden din hadde det vært fint å få høre hvordan det går videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også interessert i å bli oppdatert om situasjonen!

 

Jeg har forøvrig ingen grunn til å tro noe annet enn at hva du sier stemmer, og jeg tror ikke du ville spurt om råd på diskusjon.no dersom du var noe annet enn uskyldig!

 

Uansett om du kommer til å følge opp tråden eller ikke vil jeg få ønske deg lykke til med saken!

Lenke til kommentar
Hmmm, så redd trådstarter er for at fingeravtrykk og DNA skal være på flaska som han snakker om så virker det nesten som han er skyldig.

 

Jeg VET de ikke finner hverken mitt DNA eller mine fingeravtrykk på den flaska. Hvorfor, fordi jeg er uskyldig og aldri har tatt borti den flaska.

 

Like trygg burde trådstarter føle seg hvis han vet han ikke gjorde det.

 

I tillegg så har man videoopptak av en person som ligner på han, akkurat den natten han var på fest like ved.

 

Han påstår han sov når det skjedde uten vitner.

 

Må si at hadde jeg hatt penger nå hadde jeg ikke turt å satse på at trådstarter er uskyldig, hovedgrunnen er den konstante frykten for at de skal finne fingeravtrykkene og hans DNA på flasken.

 

Flasken kan komme fra festen trådstarter befant seg på, og han kan ha tatt på den. Ville dog ikke vært bekymret.

 

Har du noen som sitter å ser på deg når du sover? Foreldrene kunne sjekket om han var hjemme, men er ikke unormalt at de ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Flasken kan komme fra festen trådstarter befant seg på, og han kan ha tatt på den. Ville dog ikke vært bekymret.

Nå er det vel slik at hvis denne flasken kommer fra en fest er det ikke bare ett sett med fingeravtrykk og DNA.

 

Når de faktisk går ut og skal sjekke både DNA og fingeravtrykk har de trolig funnet spor etter kun en person nemlig gjerningsmannen.

Lenke til kommentar
Hvordan har de klart å finne DNA på en skole? Sjangsene for å finne feil DNA på et sted der det befinner seg flere hundre barn daglig er vel relativt stor?

Mads - 5år siktet for brannstiftelse. :ermm:

 

Når det gjeld DNA - test høyres dette rart ut i henhold til omfanget av saka, politiet slit med ressursar nok som det er.

 

Er forøvrig interresert i update eg òg.

Endret av Ballus
Lenke til kommentar
Hvordan har de klart å finne DNA på en skole? Sjangsene for å finne feil DNA på et sted der det befinner seg flere hundre barn daglig er vel relativt stor?

Mads - 5år siktet for brannstiftelse. :ermm:

 

Når det gjeld DNA - test høyres dette rart ut i henhold til omfanget av saka, politiet slit med ressursar nok som det er.

 

Er forøvrig interresert i update eg òg.

Vi snakker vel om spor på selve flasken som ble kastet utenfor skoletiden, hvis ikke Mads 5 år var på skolen den helgen da.

 

Å vet du hva, jeg tror faktisk politiet er såpass oppegående at de ikke sikter en 5-åring..... :cool:

Lenke til kommentar

En annen ting jeg syntes var litt pussig... Først er det snakk om brann. Men så blir det nedgradert til branntilløp. Dvs, kun innholdet i flasken brant, noe som neppe kan ha utgjort veldig mye flammer/skade. Men likevel, dekker aviser/nettavis dette (på rekordtid), og et "branntilløp" er faktisk interessant nok til at trådstarter står tidlig opp og stormer ned til skolen for å se... ...en brann som ikke skjedde? Blir rimelig nysgjerrig på hvordan avisen beksrev dette branntilløpet siden det var så interessant at det var verdt å se på det... :p

 

Og siden det er teknisk umulig at en papiravis skrev om dette, kan ikke trådstarter linke til nettavisen som skrev artikkelen da?

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Vi snakker vel om spor på selve flasken som ble kastet utenfor skoletiden, hvis ikke Mads 5 år var på skolen den helgen da.

 

Å vet du hva, jeg tror faktisk politiet er såpass oppegående at de ikke sikter en 5-åring..... :cool:

Mads 5 år var med på festen han. :D

 

Var det berre branntilløp?

Endret av Ballus
Lenke til kommentar

De sier de har deg på kamera... Er det i det hele tatt noen kameraer i nærheten som kan ha sett deg? Vi har ikke oppført kameraer på eller rundt skolene våres. Og det holder ikke med en film av at du er i området, hvis de hadde hatt det (noe jeg tviler på, ettersom du sier du var hjemme og sov da.)

Lenke til kommentar
jojo, men hvor mange pyromane tenner på tomme skoler klokken 4 en lørdagsmorgen? Når det i tillegg ikke ble noe brann utav det, så er det jo litt rart hvis det er noen som har gått inn for å få brent ned skolen, og ikke bare en tilfeldig forbipasserende person i fylla.

Merkelig nok noen som liker å gjøre slikt, selv om de ikke er helt smarte betyr det ikke at de er korttenkte.

 

Et bra eksempel:

http://jbl.no/modules/module_123/proxy.asp...;D=2&mid=19

 

Selv om man på bildene ser at de utvendige skadene ikke er store ble en rekke klasserom røyk og vannskadet, og da snakker man fort store utgifter.

Lenke til kommentar
Jeg går aldrig opp der foreldrene mine sitter, så de har ikke pieling på om jeg kom jem.

 

 

 

 

 

Takk for den veldig gode støtten. Gidder ikke bry meg i denne tråden lenger.

 

Jeg skjønner at du ikke gidder å bry deg om denne tråden lenger. Men om du skulle komme innom å lese, så har jeg tenkt på et par ting du kan tenke på om du vil.

Noen her stiller spørsmål om du er ærlig eller skyldig. I denne sammenhengen bryr jeg meg ikke om det spørsmålet. Du er ung og har en fremtid du bryr deg om. De fleste som skriver her er mye eldre enn deg og prøver å gi deg råd om i forhold til lover og personlige erfaringer. Det du burde bry deg om er hvilken person du vil være. Når du var på festen, hadde du kanskje en idè om hvem som var i stand til å kaste den brann bomben inn på skolen. Kanskje likte du idéen, kanskje var helt imot. Kanskje vet du absolutt ingenting om det. Sånn som du fremstiller det er du helt uskyldig, noe jeg tror du er, og det eneste riktige er å fortelle alt i et avhør (og til forldrenen dine) som alle her råder deg til. Men det jeg tror du kan tenke over når dette har skjedd, det er at du kan vokse litt på å tenke over saken. Hva vil det si å kaste en slags brannbombe inn på skolen. Noen vil gjerne protestere på den enkleste og tilsynelatende mest effektive måten, uten å tenke på konsekvensene der og da. Vær voksen, si alt som det er i avhør, og protester innenfor de lovlige fora som finnes, gi en oppfordring til vennene dine om å gjøre det samme! Og lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det skal du få lov til å synes.

 

 

Etter å ha lest samtlige poster fra trådstarter sitter jeg personlig igjen med et inntrykk av at han virkelig ikke bare har rent mel i posen, som nevnt. Hans siste post her bare forsterket det inntrykket.

 

Uansett, å diskutere dette bærer vel ikke frem noe vei. Jeg kommer sannsynligvis aldri til å få vite noe mer om denne saken enn hva som står i denne tråden, og kommer aldri til å få svar på hvem som var skyldig, men da får jeg sitte igjen med inntrykket jeg har etter å ha lest her.

Endret av genser
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...