Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Må til avhør imorgen! Er helt uskyldig.


Skyax

Anbefalte innlegg

At du synes det er positivt at saken er henlagt tyder igjen på at du ikke bare har rent mel i posen.

Så det du mener at det er 100% umulig å bli uskyldig dømt i en sak?

 

Trådstarter er som alle andre som blir innkalt til avhør, nervøs.

Så klart man er nervøs når man blir innkalt til avhør uansett om det er grunn til det eller ikke. Hvis jeg er ute å kjører bil og får politi foran eller bak meg så er det nok til at jeg får skjelven, uansett om jeg ikke gjør noe galt så er det ikke morsomt å ha politiet så nært.

 

At genser kommer med slike påstander av de grunnene hun/han sier synes jeg er veldig rart, man burde kunne forstå folk bedre før man dømmer.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stiller meg uforstående til kritikken, spesielt hva gjelder fra deg, Zatuu.

 

Aldri har jeg sagt det er 100% umulig å bli uskyldig dømt. Det finnes alltid en risiko for å bli uskyldig dømt. Slik du formulerer deg kan det virke som at du på generellt grunnlag heller ønsker at saker skal bli henlagt enn å ende med siktelse, for å unngå risiko for å bli uskyldig dømt. Det sier seg selv at en slik holdning kræsjer med dagens rettsstat.

 

Hvis jeg er ute å kjører bil og får politi foran eller bak meg så er det nok til at jeg får skjelven, uansett om jeg ikke gjør noe galt så er det ikke morsomt å ha politiet så nært.
Dette overrasker meg også. Når jeg ferdes ute, om det så skulle være midt i byen eller i bilen på motorveien, gir synlig politi meg en styrket trygghetsfølelse, ikke omvendt. Det er leit at du blir skjelven av nærvær fra politiet.

 

At genser kommer med slike påstander av de grunnene hun/han sier synes jeg er veldig rart, man burde kunne forstå folk bedre før man dømmer.

Jeg har ikke kommet med påstander. Jeg har påpekt at måten trådstarter uttaler seg, bl.a. om henleggelsen av saken, tyder på at han ikke har rent mel i posen. Flere tidligere har delt samme mening, blant annet skriver du selv tidligere "så redd trådstarter er for at fingeravtrykk og DNA skal være på flaska som han snakker om så virker det nesten som han er skyldig." og "Må si at hadde jeg hatt penger nå hadde jeg ikke turt å satse på at trådstarter er uskyldig".

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Genser, alt trådstarter har skrevet her: "hva hvis mitt dna og fingeravtrykk ble funnet på flasken" eller hva med den videoen hvor de har en som ligner?

 

Jeg er veldig skeptisk, men jeg sier ikke at jeg er 100% sikker, kall det en "gut feeling". Jeg tror at han er glad for at han slapp unna, enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar
Dette overrasker meg også. Når jeg ferdes ute, om det så skulle være midt i byen eller i bilen på motorveien, gir synlig politi meg en styrket trygghetsfølelse, ikke omvendt. Det er leit at du blir skjelven av nærvær fra politiet.

Nei, jeg får ikke skjelven av nærvaær av politiet generelt kun når jeg sitter i bil. Har jo ikke hele tiden kontroll over hvor fort man kjører, om reg. nummer vises skikkelig, om alle lysene virker, etc. Sære politifolk på en dårlig dag kan finne på mye, slik er det bare og det gjelder nok for de fleste i mer eller mindre grad. Møter jeg politi når jeg er ute å går bryr jeg meg ikke.

 

Jeg er helt enig med Genser, alt trådstarter har skrevet her: "hva hvis mitt dna og fingeravtrykk ble funnet på flasken" eller hva med den videoen hvor de har en som ligner?

Tror jeg forvekslet tråd her, er enig med både genser og deg i denne saken men det er på bakgrunn av det som ble sagt tidligere som du nevner her IKKE på bakgrunn av at trådstarter synes det var bra saken ble henlagt.

Lenke til kommentar
Overrasker meg at dere faktisk trur det er meg! (Noen av dere)

Når du frykter at mange bevis vil peke mot deg som fingeravtrykk på en flaske med mere er det naturlig at du er blant de mistenkte på grunn av det du selv sier. Vi sier nok ikke at vi tror det er deg men hadde vi satset penger på noe så hadde vi nok ikke satset på at du faktisk er uskyldig.

 

Edit:

Merk deg at vi ikke kjenner deg og vi tar kun standpunkt ut fra det du selv har sagt. Hvem som helst som hadde sagt det samme i en lignende sak hadde nok også fått mistanken mot seg av noen forumbrukere.

 

Hva om jeg sier at jeg skal inn til avhør på grunn av ett innbrudd i en gullsmed der en murstein ble kastet gjennom vindu. Jeg sier jeg er uskyldig i ett forum men sier også at jeg frykter de kan finne fingeravtrykkene mine på mursteinen, hadde ikke du også mistenkt meg da?

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Jeg er ikke imponert over at magefølelser og inntrykk med grunnlag fra et par innlegg på et diskusjonsforum er nok til at enkelte mener andre er skyldige i noe straffbart.

Jeg er ikke imponert over din manglende evne til å skille og nyansere mellom det å påpeke faktorer i en mistenkts oppførsel og det å erklære noen skyldig.

Lenke til kommentar
Det ER lov å la tvilen komme vedkommende til gode.

Eh, det har ikke slått deg at dette er et diskusjonsforum, og ikke i en rettsak? Utifra innleggene til trådstarter ville det være helt naturlig å få en mistanke om at han ikke har rent mel i posen. Ser ikke hvorfor det skulle være noe galt i å skrive det?

 

Som du tydeligvis er kjent med trengs det derimot beviser for å dømme noen i en rettsak, og det er jo helt åpenbart at ingen av oss ville dømt vedkommende på bakgrunn av et par innlegg i et diskusjonsforum. :roll:

Lenke til kommentar

Hvordan er det naturlig å mistenke noen på bakgrunn av at vedkommende er nervøs? Nervøsitet er ikke skjellig grunn til mistanke.

 

Det er godt dere ikke jobber i politiet.

 

Genser: Det kommer ganske tydelig fram at du mistenker trådstarter:

At du synes det er positivt at saken er henlagt tyder igjen på at du ikke bare har rent mel i posen.

 

Om du hadde blitt kalt inn til avhør med status mistenkt (det betyr altså at etterforskningen rettes mot deg), ville ikke du vært lettet om saken hadde blitt henlagt? Eller hadde din første tanke vært "nei og nei, de fant ikke gjerningspersonene"?

Lenke til kommentar
Hvordan er det naturlig å mistenke noen på bakgrunn av at vedkommende er nervøs? Nervøsitet er ikke skjellig grunn til mistanke.

Hvis du hadde lest hele tråden hadde du kanskje tenkt det samme, det er så klart ikke kun nervøsitet som er grunner, faktisk er ikke det grunnen i det hele tatt for meg.

 

Det er videoopptak av en person i området som ligner trådstarter.

 

Trådstarter sov den natten uten vitner, foreldre husker ikke han kom inn den natten.

 

Trådstarter var også redd for at både fingeavtrykk OG hans DNA ble funnet på flasken som ble kastet inn gjennom vinduet, da mener jo ihvertfall jeg at trådstarter vet noe som vi ikke vet.

 

Er ikke det nok til å få mistanken mot seg?

Lenke til kommentar

Jeg stenger denne tråden siden det er så mange som spekulerer i trådstarters skyld. Denne delen av forumet er ikke stedet for slik gjetning eller spekulering, saken mot vedkommende er henlagt. Slik saken står i dag så er trådstarter uskyldig, noe annet ville være å innføre hekseprosessene på nytt.

 

Ønsker trådstarter tråden åpnet, så send meg en pm.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...