Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har testet ut PS3 Media Server før og vært fornøyd, kjører trådløst og har kun hatt litt lagg, vil jeg kunne slippe dette hvis jeg lar filmen "loade" noen minutter før jeg starter å spille av?

 

 

nei. tror ikke det går. men du kan jo kopiere den over til HDD på ps3

 

Da burde man i så fall bruke minnepinne elelr harddisk, for det tar tusen år å kopiere en film eller lignende via PS3 Media Server (Kanskje ikke med kabeltilkobling, men om man har en trådløs forbindelse gjør det det ;))

Lenke til kommentar

for å overføre må det jo også være konvertert til vob om det er x264 det er snakk om... regner ikke med du opplever lagg på xvid?

 

De gangene jeg har opplevd lugging på x264 har det vært pga av at mediaserveren har kjørt dobbelt, eller andre veldig tunge ting har kjørt på maskinen min samtidig. Noen ganger opplever jeg at mediaserveren ligger og tar 50% av cpu-ressursene mine selv ved inaktivitet, om jeg da fyrer igang en hd-film så lagger det, og overføringen hopper opp i 100-160 mbit/s

Hjelper å avslutte alt som har med ps3mediaserver å gjøre og starte det opp igjen..

 

Men uansett.. å kjøre transcoding over trådløst er jo å be om trøbbel :)

Lenke til kommentar
Jeg har testet ut PS3 Media Server før og vært fornøyd, kjører trådløst og har kun hatt litt lagg, vil jeg kunne slippe dette hvis jeg lar filmen "loade" noen minutter før jeg starter å spille av?

 

 

nei. tror ikke det går. men du kan jo kopiere den over til HDD på ps3

 

Da burde man i så fall bruke minnepinne elelr harddisk, for det tar tusen år å kopiere en film eller lignende via PS3 Media Server (Kanskje ikke med kabeltilkobling, men om man har en trådløs forbindelse gjør det det ;))

 

Ok, takk for svar. Holder på å brenne ut det jeg har liggende av serier og filmer på DVD nå, så kan eventuelt kopiere over fra disker også :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ele poenget med Ps3 mediaserver er jo nettopp å kunne utforske mediasamlingen sin i samarbeid med en PS3. Du trenger ikke å være fysisk i nærheten av din datamaskin for å avspille innhold.

Det eneste du trenger er programmet, trådløst/kabler og å definere hvilke områder som programmet skal dele ut :)

edit: hvis din nettverksdisk kan utforskes som en vanlig partisjon så kan du sette opp Programmet til å dele dette også :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Går det på noen måte å få browset innhold som ligger på en nettverksdisk, eller MÅ man bruke PS3 Media Server på pc?

nei, men du må ha en eller annen media server for å få det til.

Feil. Så lenge man når disken som en mappe eller partisjon kan man fint dele den i PS3 Media Server

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Kaggen spurte om du MÅTTE ha ps3 media server på pc.. -IL- svarte, nei det må du ikke..

også sier du feil.. og at man kan dele i ps3 media server.. han spurte jo ikke om det :p

 

Som -il- sier, du MÅ ikke ha ps3 media server.. om du ikke ønsker å bruke pc kan du bruke en nettverksdisk som støtter DLNA.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Funker det på Xbox 360?

 

 

Der dummet du deg ut veeeeeldig! :p

 

Heter jo _PS3_ Media server.

 

Nåja, vet ikke om han var så veldig dum, funker jo helt fint til Xbox.

 

 

 

Når jeg spiller av filmer med subtitle så hakker filmen. (hakker ikke uten subtitle)

Fikk heller ikke til å spole når filmen var tekstet (funket uten teksting)

 

Når jeg spiller av .mkv filer (720p 180p) så kan jeg ikke spole bare ta pause.

Når jeg har sett en stund uti filmen kan lyden plutselig begynne å henge igjenn på .mkv

det samme kan skje når jeg ser .avi filmer også men da retter lyden seg opp etterhvert.

 

Er det noen måte å løse mine problemer?

 

Beklager vist noe av dette er svart på tidligere men så det ikke.

Lenke til kommentar
Når jeg spiller av filmer med subtitle så hakker filmen. (hakker ikke uten subtitle)

Fikk heller ikke til å spole når filmen var tekstet (funket uten teksting)

 

Når jeg spiller av .mkv filer (720p 180p) så kan jeg ikke spole bare ta pause.

Når jeg har sett en stund uti filmen kan lyden plutselig begynne å henge igjenn på .mkv

det samme kan skje når jeg ser .avi filmer også men da retter lyden seg opp etterhvert.

 

Er det noen måte å løse mine problemer?

 

Beklager vist noe av dette er svart på tidligere men så det ikke.

 

Det er viktig at du skjønner at PMS oppfører seg ganske annerledes når du spiller av filmer med eller uten "transkoding". PS3 støtter ikke teksting i streamet format (med unntak av DivX) derfor må PMS rekode filmen "on the fly" med teksten brent inn på bildet.

 

Hvis du bruker "task-manager" på PC'n til å se på CPU og nettverks belastning så ser du veldig fort forskjell. Transcoding krever *mye* mer CPU og båndbredde enn å spille av direkte.

 

MKV filer er heller ikke direkte støttet på PS3 men hvis du ikke velger tekst der så skal PMS velge "transkoding"-lite som ikke innebærer rekoding av video men bare en ompakking (remuxing) av lyd og bilde.

 

På "forsiden" av PMS så har du en visning av "transkodings-buffer" hvis dette bufferet hele tiden er tomt, så greier ikke PC'n din å transkode raskt nok og du får hakking og stop i filmen.

 

Spoling i transkodet materiale er for de med meget rask PC eller god tålmodighet. Vi andre bruker "go-to" funksjonen.

Lenke til kommentar

hmm jeg skrev inn et svar tidligere, men kom tydligvis ikke inn. Jaja tar det en gang til da :D

 

Jeg skjønner at dette krever maskinkraft og alt dette, men er ikke det som er problemet, trur jeg iaf ikke.

 

Harware:

GF GF8800gts

Ram 4gb

CPU 3.0ghz dual core

 

Har også kabel i hele nettverket, så det er iaf ikke problemet.

 

Det som skjer i MKV/blueray filmene er ikke at det hakker men at jeg ikke har muligheten til å spole, det står noe slik som "this action is not allowed" det er ikke at det ikke har fått buffret nokk av filmen men at jeg rett og slett ikke får låv til og spole.

 

Dere sier at dere kan buffre filmen, for min del så kan jeg buffre filmen i en time før jeg ser den jeg slik at jeg har muligheten til å spole litt fram og tilbake i filmen. Men hvordan gjør jeg det?

 

Du sa også at dere bruker "Go-To" -funksjonen, det dere mener da er at dere kan skrive inn en tidspunkt i filmen så starter dere der? Ja jeg skulle gjerne ha gjort det vist jeg har vist hvordan, og jeg trur jeg møter på samme problemet der som at jeg ikke får låv til å spole i filmen.

 

Det hakket kunn når jeg spilte av en .avi film på 750mb, noe som det ikke gjorde når den ikke var tekstet.

 

MEN husk at dette er snakk om en XBOX 360 og ikke en ps3 så kan hende det er det som er problemet, eller? flotters om noen som bruker xbox 360 som kan komme med innspill om at det funker helt fint hos dere :p

 

Håper dere skjønte meg bedre nå, hmm kanskje dere gjorde det fra starten av og at jeg ikke skjønte dere :p?

Lenke til kommentar

go to funksjonen er noe ps3 er utstyrt med, denne tror jeg ikke xbox har.. og når det gjelder spolingen setter jeg pengene mine på xboxen. Har fungert å spole på alle ps3 maskiner jeg har vært borti, selv om vi bruker trådløst har spolingen fungert..

 

Får du 5.1 surround på mkv filer når du bruker xbox 360 til streaming slik som du får på ps3.. ? Synest å huske noen nevnte at 360 ikke fikk surround på mkv filer ved streaming før..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...