Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Har fått et lite problem med at mappene jeg legger til som programmet skal dele forsvinner for hver gang jeg restarter programmet. Jeg har vista.

 

Selvfølgelig har du det.. har noe med rettighetene på config-fila å gjøre. Prøvd å kjøre programmet som administrator ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er trådløst så elendig egentlig?

Har router og pc i samme rom, greier ikke å streame noe annet enn musikk. Uansett hvor dårlig videokvaliteten er. En sjelden gang funker det ok, men normalt så hakker det, både bilde og lyd.

 

Jeg får streamet i 720p med trådet tilkobling på PS3 og trådløs fra en 6 år gammel pc.

 

 

-----------------------

 

Kan noen fortelle meg hva remuxing er for noe forresten?

Lenke til kommentar
Hvorfor er trådløst så elendig egentlig?

Har router og pc i samme rom, greier ikke å streame noe annet enn musikk. Uansett hvor dårlig videokvaliteten er. En sjelden gang funker det ok, men normalt så hakker det, både bilde og lyd.

 

Jeg får streamet i 720p med trådet tilkobling på PS3 og trådløs fra en 6 år gammel pc.

 

 

-----------------------

 

Kan noen fortelle meg hva remuxing er for noe forresten?

 

forandrer video'n til noe PS3 skjønner :p

Lenke til kommentar
Har fått et lite problem med at mappene jeg legger til som programmet skal dele forsvinner for hver gang jeg restarter programmet. Jeg har vista.

 

Selvfølgelig har du det.. har noe med rettighetene på config-fila å gjøre. Prøvd å kjøre programmet som administrator ?

 

Ja.

Er bare en bruker på PCen, så er nok administrator ja.

Men kan dobbelt sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hva remuxing er for noe forresten?

 

Remuxing er når du splitter lyd-stream og bilde-stream fra hverandre ifra ett format ("MKV" Matroska f.eks) og så setter de sammen igjen i et annet (Mpeg2 f.eks) uten å modifisere selve lyden eller bildet. Denne prosessen er mye "billigere" enn å måtte rekode lyd og/eller bilde til andre codec'er.

Lenke til kommentar
prøvde nettopp med brodern sin ps3, men når vi skal se på en mkv fil, så går det 4 sekunder så stopper det opp, og slik fortsetter det.

 

?

 

og hvordan legger man ting på harddisken? f.eks mkv filer og musikk?

 

håpløst å få noe ut av det du skrev men...

 

Regner med du bruker ps3 media server;

 

1. Dersom du skal se mkv bør du ha kablet nettverk spesiellt om filmen er 1080p

2. Du bør streame fra kraftig hardware dualcore 2,6ghz er bra..

 

Om du streamer fra en pensjonert laptop eller noe sånt så vil det hakke noe jævli..

 

 

overføring av filer skjer ved å trykke trekant og kopier..

 

mkv filer kan ikke spilles av direkte fra ps3 sin harddisk, enten må du streame via ps3 media center, noe du åpentbart ikke har hardware til, eller så må du gjøre filen om til vob ved hjelp av et program som heter "mkv2vob" og deretter overføre filen til ps3. Dette programmet er kjapt å bruke om du har god hardware, men da hadde du vel ikke hatt behov for programmet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

HAI. For noen uker siden så kom en feil melding opp om at PS3 Media Server ikke finner ps3n min, sånt stort rødt kryss:S. så har drevet på og streamet med WMP som suger kuk, anyone know wtf 2do? i need 2 fix lawl

 

EDIT: ja den funket før lol!!!!

Endret av ohnonoy
Lenke til kommentar

Jeg ville gjerne få streamet programmene som ligger på NRK nett-tv og forøskte følgende linje i Web.Conf-filen:

videostream.Web,TVs=NRK1,mms://straumod.nrk.no/disk09/Livvaktene/geoblokk/2009-03-27/Livvaktene_27_03_09_1000_479039_20090327_221000.wmv

 

mms ble generert med http://nonline.org/nrk/.

 

Jeg får feilmeldingen "Dataene er korrupted" etter en lengre ventetid.

 

Er det noen som kan hjelpe en stakkar litt her...

Lenke til kommentar
jeg fikk det problemet med nyeste versjon av PS3 media server, sjekket brannveggen, osv, klarte ikke å finne problemet..

Reinstallerte den gamle versjonen også funket det utmerket igjen.. Om dette er noe flere har slitt med så er det sikkert info å finne på forumet deres.

 

en eldre version funket ikke=(, need moar halp

Lenke til kommentar

Streamer til ps3'n over wired lan. Men etter ca en time med film, begynner det å lagge. Spiller ingen rolle dersom jeg har annen aktivitet på nettverket eller ikke, lagger ca hvert 30. sekund, noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere.

 

er 100 mbit lan, filmen jeg prøver å se er divx\xvid og i vanlig kvalitet (ikke hd, har ikke hd tv enda).

 

Kjører på vista x64, q6600 (quad core), 4 gb minne.

 

Noen som aner hva som kan være galt? Det er fantastisk irriterende.

 

edit: bruker selvfølgelig ps3 media server

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Nei, eneste "strømsparing" er at jeg skrur av skjermen etter 10 minutter. Har kikka litt på nettverksressurser, pcen bruker kun 10-30% av de totale nettverksressursene, og kun 20-30% av cpu-ressursene (ligger nærmest 20%).

 

Ser også at "transkodingsbuffer status" står som "Tom". Ingenting står på inn\ut statistikk, heller ingenting på bitrate. Navnet til filmen somm spilles av blinker nederst i venstre hjørne av programmet.

 

Problemer er hovedsakelig at noen ganger fryser kun bildet, for så å "spole" seg tilbake til sync, og andre ganger fryser både bilde og lyd, men gjerne ikke samtidig. Dette skjer som regel en god stund uti filmen. Men når det skjer den første gangen, skjer det ofte etterpå.

Lenke til kommentar
Nei, eneste "strømsparing" er at jeg skrur av skjermen etter 10 minutter. Har kikka litt på nettverksressurser, pcen bruker kun 10-30% av de totale nettverksressursene, og kun 20-30% av cpu-ressursene (ligger nærmest 20%).

 

Ser også at "transkodingsbuffer status" står som "Tom". Ingenting står på inn\ut statistikk, heller ingenting på bitrate. Navnet til filmen somm spilles av blinker nederst i venstre hjørne av programmet.

 

Problemer er hovedsakelig at noen ganger fryser kun bildet, for så å "spole" seg tilbake til sync, og andre ganger fryser både bilde og lyd, men gjerne ikke samtidig. Dette skjer som regel en god stund uti filmen. Men når det skjer den første gangen, skjer det ofte etterpå.

 

Grunnen for at det ikke er noe som skjer på "transkodingsbuffer status" er at pc'en ikke gjør noe annet arbeid enn å streame innholdet til ps3. Når pc'en må transcode filen så vil du se aktivitet i det vinduet. Merkelig feil du opplever.. har desverre ikke noen løsning.

Lenke til kommentar
Streamer til ps3'n over wired lan. Men etter ca en time med film, begynner det å lagge. Spiller ingen rolle dersom jeg har annen aktivitet på nettverket eller ikke, lagger ca hvert 30. sekund, noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere.

 

Har du prøvd flere filmer ?

Har du prøvd å spole/hoppe frem til problemområdet ?

Har du prøvd å starte og stoppe filmen igjen, og evt starte ifra begynnelsen ?

Har du prøvd å kopiere filmen til PS3 og spille den av ifra HDD ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...