Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Det jeg har gjort er å laste ned programmet PS3 Media Server. Og skrudd på Playstationen.

Så har jeg sett at det ikke har dukket opp noe i programmet (mac versjon).

 

Hvis det er noe jeg har glemt å gjør så fortell meg :)

 

Jeg sa at det hjelper å skrive inn ipaddressen til serveren, dette har jeg gjort på trådløse nettverk med hell, og skrev videre at han også kunne forwarde porten.. når jeg tenker meg om skal det vel ikke være nødvendig å åpne porter internt i et nettverk?

 

 

Hvor er ipadressen til serveren, og hvor finner jeg den? Og hvor skal jeg skrive den?

 

En aldri så liten guide? :innocent: JEG SKAL IKKE HA KABEL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor er ipadressen til serveren, og hvor finner jeg den? Og hvor skal jeg skrive den?

 

En aldri så liten guide? :innocent: JEG SKAL IKKE HA KABEL

 

Ip-adressen til serveren er ip-adressen til Mac'en din, det er der serveren kjører.

Den skal du skrive inn i PMS under "general configuration".

 

Men det viktigste du skal gjøre under "general configuration" er å sjekke at PMS bruker riktig nettverkskort. IP-adressen kan forandre seg etter en reboot, så derfor er det bedre å sjekke nettverkskortet enn å skrive inn adressen.

 

Hvis dette fortsatt ikke gir resultater vil vi gjerne se hva som står under "Log" fanen i PMS.

 

 

(Du bare tror du ikke vil ha kabel, det går over :D )

Lenke til kommentar
Kan jeg tolke dette som at du har fått til å streame SopCast via PMS ??

Ved å legge inn local stream adresse http://127.0.0.1:8902 eller noe lignende i WEB.conf ??

 

Tror prinsippet er det samme med TVU Player og TVAnts også, du må bare google opp adresse (og port) for den lokale streamen.

 

Men PMS bruker VLC til transkoding av denne strømmen og PMS har ikke støtte for V1.x.x av VLC så du må installere en litt eldre versjon V0.9.x antagelig for å få det til å fungere.

 

Takk for svar Topguy og

ja jeg la inn adressa jeg fikk frem etter å ha høyre klikka i sop-cast spilleren... problemet er at denne fremgangsmåten ikke fungerer i tvu-playeren og grønn som jeg er står jeg som et spørsmålstegn og lurer på hvordan jeg får frem adressa til den spesifikke kanalen jeg ser på i tvu? :)

Lenke til kommentar
Hvor er ipadressen til serveren, og hvor finner jeg den? Og hvor skal jeg skrive den?

 

En aldri så liten guide? :innocent: JEG SKAL IKKE HA KABEL

 

 

Men det viktigste du skal gjøre under "general configuration" er å sjekke at PMS bruker riktig nettverkskort. IP-adressen kan forandre seg etter en reboot, så derfor er det bedre å sjekke nettverkskortet enn å skrive inn adressen.

 

som kommentar til det; konfigurer routeren til å gi serveren fast ip.. i tillegg anbefaler jeg seff kabel uansett hvor mye du ikke vil ha det dih :) trådløst + streaming er noe møkk til tider :)

Lenke til kommentar
Takk for svar Topguy og

ja jeg la inn adressa jeg fikk frem etter å ha høyre klikka i sop-cast spilleren... problemet er at denne fremgangsmåten ikke fungerer i tvu-playeren og grønn som jeg er står jeg som et spørsmålstegn og lurer på hvordan jeg får frem adressa til den spesifikke kanalen jeg ser på i tvu? :)

 

Google is your friend: (søkeord: TVU player VLC)

http://idahospuds.blogspot.com/2007/02/sof...tput-using.html

Lenke til kommentar
Skal kanskjekjøpe meg på Ps3 snart og lurer på en ting. Fungerer det sånn at hvis jeg har en film på pc'n, kan jeg da streame filmen til Ps3 og se den på tv'n? Og hvilket format må det vere? Jeg regner med at pc'n må være på når man streamer?

 

Ja, det fungerer sånn, og du må så klart ha på PC'n ;)

Lenke til kommentar
Skal kanskjekjøpe meg på Ps3 snart og lurer på en ting. Fungerer det sånn at hvis jeg har en film på pc'n, kan jeg da streame filmen til Ps3 og se den på tv'n? Og hvilket format må det vere? Jeg regner med at pc'n må være på når man streamer?

 

ja du kan streame.. du kan streame xvid/avi, mpeg4, .iso, x264/mkv.. du kan streame det meste.. Ja pcen må selvsagt være på for å streame (årets spørsmål?), men du kan også overføre filen til ps3en og spille av derfra, streameprogrammet konverterer da filmen for deg automagisk.

Lenke til kommentar

Oh joy! Fikk endelig PS3 i hus i går og i mangel på spill begynte jeg å fikle med Media Server istedet. Og det funket fantastisk. Streamet trådløst med glitrende kvalitet. Tok alle filformatene som jeg hadde. Har ikke rørt innstillingene. Godt eksempel på et bra produkt som er gratis.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Fant denne tråden på PMS forumet for folk som ønsker å streame musikken ifra Spotify:

http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic....;p=18675#p18675

 

* enklere enn alle andre metoder jeg har prøvd

* krever ikke noe spesielt av lydkortet

* automatisk muting av spotify når streamingen starter.

* Og andre programmer beholder lyden på PC'n.

* fungerer også med iTunes, som kan fjernstyres med rette app'n på iPod/iPhone.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar
Kan man streame musikk fra iPod via iTunes? At den er koblet til med USB og så spille av musikken som er på iPoden på PS3?

 

det kan du nok sikkert, men da er det vel hakket kjappere å bare plugge ipoden i anlegget ditt ? :ph34r:

 

Topguy:

Jamcast er jo enklere enn den metoden der vel? Der trykker du jo bare play på ps3en uten å måtte dille med å legge inn addresser dll filer osv..

Det der med mutingen er vel noe som mangler på Jamcast, noen andre forskjeller?

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Topguy:

Jamcast er jo enklere enn den metoden der vel? Der trykker du jo bare play på ps3en uten å måtte dille med å legge inn addresser dll filer osv..

Det der med mutingen er vel noe som mangler på Jamcast, noen andre forskjeller?

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har prøvd Jamcast, men dette er jo en separat mediaserver så vidt jeg kan se. Og har selvfølgelig masse annet funksjonalitet som man enten kan ha bruk for eller ikke.

Personlig har jeg ikke bruk for en mediaserver til.

 

Virtual Soundcard funksjonaliteten til JamCast er beskrevet som at den plukker opp all lyden som

spilles på PC'n. Som for meg tolkes til at åpner du en browser med reklame, feilmelding popper opp, IM-melding på messengeren så blir all denne lyden også sendt til PS3. Dette kan ha sin nytteverdi for enkelte men virker unødvendig hvis det er kun Spotify du er ute etter.

 

Med løsningen jeg linket til er det *kun* lyden ifra spotify som streames, jeg kan godt spille Youtube videoer på PC'n uten at det påvirker Spotify musikken på anlegget.

 

PMS trenger ikke engang være installert på samme maskin som Spotify kjøres på. Har ikke prøvd, men ser ikke bortifra at det til og med kan fungere med Spotify installert på Linux via Wine.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså en ting jeg lurer på, når jeg skal overføre en film fra pc'n går det lissom ikke eller noen filmer går, men de som er vanelig kvalitet fungerer da vet ps3 hvor stor filen er. Men Når jeg skal overføre 720p blueray(som står på ps3'n også) Så bare overfører den mer en selve filen er og blir aldri ferdig! Progressbaren flytter ikke på seg.. Kan noen hjelpe meg her? :)

 

edit denne blueray filmen er mkv fil.. Men prøvde akkurat det samma som jeg gjorde i stad nå kom det for eks 25MB så under står det 1/6 100% eller kan ta ett bilde blir enklere.. Fordi jeg vil ha filmen på ps3'n streme hd hakker:P post-168839-1257604171_thumb.jpg

Å en ting jeg lurer angående det er hvorfor står den bare på 100% av 1/6? men det har bare kommet en gang... Rart det der... Men ser ut som det nesten er eller er umulig og overføre mkv filer. Streaming fungerer men hakker, men overføre til ps3'n... Nei, fungerer ikke. Er det noen her som kan hjelpe meg med dette?

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

Streamingen hakker fordi du har for dårlig pc.

 

Overføringen viser ikke progress bar fordi det umulig for ps3en å vite hvor stor filen er, grunnen til dette er at filen blir konvertert samtidig som den overføres. Dette problemet oppstår bare når du overfører .mkv filmer.

 

Overføring av mkv filer tar altså mye lengre tid siden den må konverteres, og siden du har en dårlig pc tar det jo enda lengre tid igjen..

 

Dama pleier å overføre når hun skal se 1080 ting samtidig som jeg spiller spill på pcen.. funker somregel fint, men tar litt tid.

Lenke til kommentar

Og hvis man greier seg uten teksting så trenger man ikke bruke "[mplayer]" som transkodings metode heller. Forsøk å teste ut filen markert med "[tsmuxer]" under #Transcoding# katalogen. Denne metoden krever my mindre CPU-kraft (og nettverk) når man streamer og vil antagelig la seg overføre mye raskere også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...