Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min egen del, så gikk jeg lei media funksjoner på PS3. Jeg kjøpte heller en tvix, jeg er så strålende fornøyd med den. Anbefales.

 

Den spiller av alle videoformat, Iso filer og hele ruklet. Den spiller også av HD. Det eneste negative er prisen. I tillegg kommer da en harddisk helst på 1TB.

Lenke til kommentar

Woah, med nye versjonen funker 720p i mkv format (på trådløst nett) med laptopen min + MEncoder perfekt med 5.1 lyd. Ingen hakking whatsoever, før skiftet jeg container til avi med "mkv2vob" bare for å unngå alt av hakking siden da brukte det ikke MEncoder osv., men nå gikk det knirkefritt!

 

Kjempefornøyd, faen så digg. Men er det noen forklaring for at en ny versjon plutselig kan fikse noe sånt? Var alltid litt hakking over trådløst nettet på 720p mkv filene, men nå er det nada. Har testet med mange, mange filer. :)

Lenke til kommentar
Woah, med nye versjonen funker 720p i mkv format (på trådløst nett) med laptopen min + MEncoder perfekt med 5.1 lyd. Ingen hakking whatsoever, før skiftet jeg container til avi med "mkv2vob" bare for å unngå alt av hakking siden da brukte det ikke MEncoder osv., men nå gikk det knirkefritt!

 

Kjempefornøyd, faen så digg. Men er det noen forklaring for at en ny versjon plutselig kan fikse noe sånt? Var alltid litt hakking over trådløst nettet på 720p mkv filene, men nå er det nada. Har testet med mange, mange filer. :)

 

Den nye versjonen recoder ikke nødvendighvis bildet, men bare remuxer streamen hvis den kan. Uansett om du har valgt mencoder eller TsMuxer. Ser du på bit-raten på PS3'n ([select]) så skal du se stor forskjell på om du velger med og uten tekst f.eks. (med tekst så MÅ man bruke mencoder og da går CPU forbruket og båndbredden kraftig opp)

Lenke til kommentar
Woah, med nye versjonen funker 720p i mkv format (på trådløst nett) med laptopen min + MEncoder perfekt med 5.1 lyd. Ingen hakking whatsoever, før skiftet jeg container til avi med "mkv2vob" bare for å unngå alt av hakking siden da brukte det ikke MEncoder osv., men nå gikk det knirkefritt!

 

Kjempefornøyd, faen så digg. Men er det noen forklaring for at en ny versjon plutselig kan fikse noe sånt? Var alltid litt hakking over trådløst nettet på 720p mkv filene, men nå er det nada. Har testet med mange, mange filer. :)

 

Jeg prøvde en 1080p film. Og det hakka :/ laptop og wireless..

Lenke til kommentar

I går byttet jeg ut mine 85 mbit network-over-powerline strømnettverks bokser med noen nye 200 mbit bokser. Nettet ble mye raskere og jeg kunne streame 720p både med TSmuxer og Mencoder uten problemer + 1080p med Tsmuxer. I dag oppgraderte jeg til nyeste PS3 media server, og i dag sliter jeg med å få ting til å funke. Filene henger seg opp etter en stund med feilen "En nettverksfeil har oppstått" - noen som har noen tips? Holder på å bli gal...! Vurderer å avinstallere å gå tilbake til forrige versjon... :-(

Lenke til kommentar
Specs står i sigen. jeg kjører trådløst ja. Må si at internetten går sakte for å overføre via lan.

 

Hæ ?? Internett hastigheten din har ingenting å si for hastigheten mellom PC og PS3 over trådet LAN. Det er kun kapasiteten i switchen som kobler de sammen som har noe å si, og den pleier som regel å være 100Mb om dagen.

 

Den CPU'en kan også være litt svak for 1080p transkoding selv om den er dual core. Du bør jo sjekke om den faktisk bruker 2 kjerner med dine innstillinger også.

Lenke til kommentar
Specs står i sigen. jeg kjører trådløst ja. Må si at internetten går sakte for å overføre via lan.

 

Hæ ?? Internett hastigheten din har ingenting å si for hastigheten mellom PC og PS3 over trådet LAN. Det er kun kapasiteten i switchen som kobler de sammen som har noe å si, og den pleier som regel å være 100Mb om dagen.

 

Den CPU'en kan også være litt svak for 1080p transkoding selv om den er dual core. Du bør jo sjekke om den faktisk bruker 2 kjerner med dine innstillinger også.

 

 

Den bruker begge kjernene. Jeg streamer ikke 720p eller 1080p men overfører til PS3'ens HDD og ser den der. Men vanlig avi 700 mb rippet dvd lagger til tider eller er ute av sync. Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...