Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har satt IP på Ps Media server samma som på min Ps3,jeg har også satt nettverkskortet som jeg bruker til standard der. har også satt Port nr til: 5001.det funker forsatt ikke..noen forslag?

 

leste at dette programmet bare var å installere å og noen instillinger jeg...er det noe gærent jeg har gjort eller?

Lenke til kommentar

i 99% av tilfellene er det ikke nødvendig å røre en eneste instilling.

 

bruker du switch eller router eller hva bruker du mellom pc og ps3?

 

Skru av avast helt.. gå også inn i windows firewall og pass på at mediaserver.exe og annet tilknyttet ps3mediaserver slipper gjennom. Evt deaktiver ALT du har av brannvegger..

Lenke til kommentar

skal ikke være nødvendig å røre portene..

 

Jeg har en Dlink-655 router forresten, funker uten problemer..

 

Har du lest gjennom "FAQ" inne i PMS og prøvd ut det som står angående network discovery osv?

 

Når det gjelder port er det jo bare å ta en.. skal ha litt uflaks for å støte borti en som allerede er i bruk :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
skal ikke være nødvendig å røre portene..

 

Jeg har en Dlink-655 router forresten, funker uten problemer..

 

Har du lest gjennom "FAQ" inne i PMS og prøvd ut det som står angående network discovery osv?

 

Når det gjelder port er det jo bare å ta en.. skal ha litt uflaks for å støte borti en som allerede er i bruk :)

 

Jeg har samme ruter, men PMS funker ikke, det funka før jeg oppdaterte den, men da hadde jeg annen ruter.

Lenke til kommentar
jeg har satt IP på Ps Media server samma som på min Ps3,jeg har også satt nettverkskortet som jeg bruker til standard der. har også satt Port nr til: 5001.det funker forsatt ikke..noen forslag?

 

Jeg sa ingenting om å sette IP-adresse, den skal ihvertfall *IKKE* stå til ip-adressen til PS3 ihvertfall. Den skal stå til ip-adressen til PC'n men dette er kun nødvendig hvis du har flere ip-adresser på det valgte nettverkskortet.

Lenke til kommentar
jeg og har faktisk hatt problemer med nyeste pms.. om du ikke finner en eldre versjon så kan jeg sende deg.. Jeg gadd ikke styre med det, så jeg bare reinstallerte en gammel versjon jeg hadde liggende

 

Den eldre versjonen jeg hadde finner ikke PS3'n nå ;) Gidder du å sende meg den du har?

Lenke til kommentar

Virker som et knallprogram, testa det kjapt på lappisen jeg sitter på nå og kjører igjennom trådløst. (test purpose) og det funkerb bra, litt lagg. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal spole enda, for skjer ingenting når jeg prøver (har kanskje noe med trådløst å gjøre?)

Driver å legger opp kabling til stasjonære nå, så det kommer.

 

Eneste jeg stussa litt på er musikken, men det er mer ps3 ting. Hvordan får jeg feks spil av alle musikkene i en mappe? Inkl undermapper?

Lenke til kommentar

Når det gjelder spoling er det avhengig av hardware på maskinen din, at bufferen har fått bygd seg opp er jo også en kjempefordel selvsagt :) trådløsT/kabel spiller vel også inn..

 

Angående musikkavspilling: Generellt dårlig på ps3en.. eneste muligheten for å virkelig skreddersy hva du vil høre er ved hjelp av playlists.. men det er jo tidkrevende å sette opp.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å bruke "hopp til"/"Jump to" funksjonen fremfor spoling. Denne virker mye bedre, og fører til minimalt med lagg og i værste fall videoen stopper.

 

Trykk på trekant, velg pilen som bøyer av mot venstre, trykk en gang på kryss, og så bla opp eller ned på time, minutt eller sekund. Trykk deretter på kryss, og filmen vil hoope til angitt tid. Dette fungerer også i HD-materiale med mye bedre hell enn spoling. Dessuten kan en hoppe så langt en vill slik at en ikke trenger å spole seg igjennom til deer en vill.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler å bruke "hopp til"/"Jump to" funksjonen fremfor spoling. Denne virker mye bedre, og fører til minimalt med lagg og i værste fall videoen stopper.

 

Trykk på trekant, velg pilen som bøyer av mot venstre, trykk en gang på kryss, og så bla opp eller ned på time, minutt eller sekund. Trykk deretter på kryss, og filmen vil hoope til angitt tid. Dette fungerer også i HD-materiale med mye bedre hell enn spoling. Dessuten kan en hoppe så langt en vill slik at en ikke trenger å spole seg igjennom til deer en vill.

 

Var egentlig den funksjonen jeg leta etter. Skal prøve det når jeg kommer hjem fra jobb. Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...