Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du sliter med at den ikke finner PS3'en så kan du prøve å tvinge ett nettverks-interface. For trådløst bruker du en1, for kablet en0.

 

Jeg har trådløst internet til PC, og kabel til PLaystation. Hvordan gjør jeg det med nettverks-interface?

 

Serveren kjører på PC'n så det er der du må sørge for at det brukes riktig nettverkskort (WLAN ifølge det du skriver). Dette er en del av hovedinnstillingene på PMS.

 

Det er også riktig at kablet nettverk fungerer bedre med PMS i enkelte tilfeller, men siden vi ikke vet noe om hva du skal streame så kan vi ikke gi så mye mer hjelp.

Lenke til kommentar

Testet første versjonen og den funket som bare juling den, tenkt å laste ned nyeste nå og prøve videre.

 

Men har ett lite spørsmål, har seg slik at det er min lillebror sin PS3 og jeg bruker den bare av og til. Men jeg har gjerne lyst til at lillebroren min skal få tilgang på EN mappe på HDD'en min, altså tv-serie mappen min. Mens når jeg skal bruke PS3'en så vil jeg ha tilgang på hele HDD'en min. Er det en enkel metode og switche frem og tilbake på dette?

Lenke til kommentar
Testet første versjonen og den funket som bare juling den, tenkt å laste ned nyeste nå og prøve videre.

 

Men har ett lite spørsmål, har seg slik at det er min lillebror sin PS3 og jeg bruker den bare av og til. Men jeg har gjerne lyst til at lillebroren min skal få tilgang på EN mappe på HDD'en min, altså tv-serie mappen min. Mens når jeg skal bruke PS3'en så vil jeg ha tilgang på hele HDD'en min. Er det en enkel metode og switche frem og tilbake på dette?

 

 

spør her http://ps3mediaserver.org/forum/viewforum.php?f=2

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har hatt PS3 Media Server en stund nå, men etter siste oppdatering har lyden på musikk- og video-filer vært borte. Kan noen si meg hva jeg må gjøre for å få den tilbake?

 

Dette blir litt for lite informasjon å svare på. Det er sikkert noen innstillinger som er problemet.

Som f.eks at lyden rekodes til 5.1 AC3 men du har bare en Stereo TV som ikke kan spille av surround AC3.

 

Men som sagt for lite informasjon om lyd systemet ditt. og du kan se hva slags lydformat som sendes til PS3 ved å trykke på "select" når du spiller av en film.

Lenke til kommentar
Er det mulig og få spilt av underteksene også?

 

EDIT: Leste litt rundt, og filnavnet på selve filmen og underteksten må være helt likt for at det skal funke?

 

Mange HD-filmer i Matroska-format (.mkv) har undertekst innpakket i filen. Da må du velge filmen med undertekst i # Transcode mappa (i samme mappe som den opprinnelige filen, men på PS3-en).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...