Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan du kan bruke kabel?

 

Jo da tar du en nettverkskabel og drar fra pc til router/switch, og en annen nettverkskabel og drar fra router til ps3

 

Evt bare mellom maskinene..

 

Alternativ 3 om du absolutt vil bruke trådløst, senest for 2 timer siden hjalp jeg en kompis som ikke fant ps3en via trådløst; Gå inn på ps3mediaserver, gå på "hovedkonfigurasjon", velg nettverkskort og skriv deretter inn ip-addressen til pcen din.. da funker alt gullfint..

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med at lyden på en del mkv-filer bare er støy. Er ok på kanskje 80% av det jag har men hele serier som Heroes og True Blood gir helt fint bilde, men bare støy istedenfor lyd. Jeg klarer ikke å se hva som skiller disse filene fra de andre. Noen som har hatt samme erfaring?

Jeg hadde også et slikt problem, da var det noe med lydinnstillingene på på PS3. Jeg husker ikke nøyaktig, og finner heller ikke noen passende link i farten.

 

Men prøv å stille alle lydinstillinger på PS3 til standard. Det er vel en balanse-innstilling et sted, og så er det en voluminstilling i oppsettet. Volumet skal stå på null så vidt jeg husker, altså verken pluss eller minus.

 

Håper det var til hjelp. Jeg har ikke PS3 tilgjengelig her så det ble litt omtrentelig.

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med at lyden på en del mkv-filer bare er støy. Er ok på kanskje 80% av det jag har men hele serier som Heroes og True Blood gir helt fint bilde, men bare støy istedenfor lyd. Jeg klarer ikke å se hva som skiller disse filene fra de andre. Noen som har hatt samme erfaring?

 

Dette skyldes antagelig at lydsporet er DTS. Hvis du har huket av for "Behold DTS lyd" i PMS så vil lyden bli forkledd som PCM lyd.

 

PS3 støtter ikke DTS i streaming, men når den blir sendt som PCM så kan den dekodes av en DTS-kompatibel dekoder hvis en slik får det rene digitale signalet via HDMI eller Optisk-kabel.

 

Så for at dette skal fungere så tre ting være på plass:

1. digital lyd ut av PS3, HDMI eller Optisk.

2. DTS kompatibel receiver i andre enden.

3. Lyden må ikke modifiseres av PS3, d.v.s "normalt volum (0)" og "stereo".

 

Hvis ikke disse tre kraven kan oppfylles må du fjerne innstillingen i PMS slik at den transkoder DTS lyd til DD/AC3 on the fly.

Lenke til kommentar
hvordan du kan bruke kabel?

 

Jo da tar du en nettverkskabel og drar fra pc til router/switch, og en annen nettverkskabel og drar fra router til ps3

 

Evt bare mellom maskinene..

Bare mellom maskinene? Altså direkte fra pc til PS3?

 

om en tar inn internet til pcen via trådløst kan en jo bridge det videre til ps3en via nettverkskortet i pcen.

 

Alternativt.. mange har i dag to stk ethernet porter på hovedkortet, jeg har det feks.. Da kan en vel bridge internet fra ett nettverkskort til et annet og koble til ps3.

 

Mulig det krever krysset kabel..

 

Om en vil gjøre livet enkelt for seg selv er det jo kabler i en switch/router som er tingen :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Jeg har et problem med at lyden på en del mkv-filer bare er støy. Er ok på kanskje 80% av det jag har men hele serier som Heroes og True Blood gir helt fint bilde, men bare støy istedenfor lyd. Jeg klarer ikke å se hva som skiller disse filene fra de andre. Noen som har hatt samme erfaring?

 

Dette skyldes antagelig at lydsporet er DTS. Hvis du har huket av for "Behold DTS lyd" i PMS så vil lyden bli forkledd som PCM lyd.

 

PS3 støtter ikke DTS i streaming, men når den blir sendt som PCM så kan den dekodes av en DTS-kompatibel dekoder hvis en slik får det rene digitale signalet via HDMI eller Optisk-kabel.

 

Så for at dette skal fungere så tre ting være på plass:

1. digital lyd ut av PS3, HDMI eller Optisk.

2. DTS kompatibel receiver i andre enden.

3. Lyden må ikke modifiseres av PS3, d.v.s "normalt volum (0)" og "stereo".

 

Hvis ikke disse tre kraven kan oppfylles må du fjerne innstillingen i PMS slik at den transkoder DTS lyd til DD/AC3 on the fly.

 

 

Fungerte som rakkern dette :-)

Takker så mye....skal kose meg med TV-serier igjen...

Lenke til kommentar
PS3 slim er på vei i Posten nå, gleder meg til å teste denne mediasenter løsningen :)

 

Er det noen som har hatt problemer med audio/video sync på mkv filer? På Tvixen jeg har sliter jeg litt med dette, håper jeg kan kvitte meg med Tvixen og kun bruke PS3 :)

 

ser minimum 5-10 timer mkv i uken, og det har forekommet noen ganger når jeg spoler. Da er det bare å spole bittelitt så er det i orden. Det skjer aldri ved normal avspilling.

SÅ lenge du har en kraftig pc og bruker kablet nettverk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...