Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skal testes ut! Er ganske fornøyd med TVersity, men plutselig er det filer som ikke fungerer og det er jævlig irriterende... Håper dette blir bra :)

Edit: etter å ha testet det veldig kjapt er førsteinntrykket mitt at detter et mye bedre program enn TVersity. Det spiller hvertfall av mange flere filtyper.

 

Men jeg møtte på ett problem som jeg ikke skjønte noe særlig av. Prøvde å kopiere en .iso fil og fikk beskjed om at det ikke var nok plass på PS3'en, noe som er helt feil. Går det an å fikse dette på noen måte?

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Men jeg møtte på ett problem som jeg ikke skjønte noe særlig av. Prøvde å kopiere en .iso fil og fikk beskjed om at det ikke var nok plass på PS3'en, noe som er helt feil. Går det an å fikse dette på noen måte?

 

Det å tillate kopiering av transkodet materiale er en ganske ny funksjonalitet i programmet og fungerer nok ikke for alle filtyper ennå.

 

Du hadde huket av for å kunne kopiere filer i PMS ??

Lenke til kommentar
du prøver altså å kopiere en fil over på ps3en som ps3en ikke støtter?

Hørtes jævla lite smart ut spør du meg.. :)

Vet ikke om dette er til meg, hvor får du det fra at ps3'en ikke støtter filen? Den klarer å streame, men da hakker det litt noen ganger. Derfor vil jeg kopiere den over, men det virker som det tar 100 år. Trenger forresten ikke å gå inn i transcode mappen når jeg streamer den, men det virker som den transcoder når jeg kopiere den over på ps3-harddisken :s
Lenke til kommentar

Hvis filen er en .iso på PC eller et format som ikke støttes, vil det måtte transcodes i det du skal kopiere filen, og da tar det veldig lang tid å kopiere. Når den transcodes til mpeg2 vil også størrelsen bli vesentlig større enn det iso'en er på så det er sikkert derfor du får beskjed om at det ikke er plass.

Lenke til kommentar
Hvis filen er en .iso på PC eller et format som ikke støttes, vil det måtte transcodes i det du skal kopiere filen, og da tar det veldig lang tid å kopiere. Når den transcodes til mpeg2 vil også størrelsen bli vesentlig større enn det iso'en er på så det er sikkert derfor du får beskjed om at det ikke er plass.
Det jeg lurer på er om det går an å beregne størrelsen på filen som blir kopiert når du transcoder fra .iso til mpeg2? Hvor stor vil filen blir etter kopiering når utgangspunktet er ca 4.7 gb?
Lenke til kommentar

hvor jeg får det fra..? hvor får DU det fra at ps3 noen gang har støttet iso :p

noe hjemmelaget du har siden du ikke bare kan laste det ned på nytt i et bedre format ?

 

det letteste om du absolutt skal ha den filen er å konvertere den til et passende format PÅ pcen, for deretter å streame eller overføre den.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
hvor jeg får det fra..? hvor får DU det fra at ps3 noen gang har støttet iso :p

noe hjemmelaget du har siden du ikke bare kan laste det ned på nytt i et bedre format ?

 

det letteste om du absolutt skal ha den filen er å konvertere den til et passende format PÅ pcen, for deretter å streame eller overføre den.

Jeg gir vel faen i å pugge hvilke formater PS3 støtter og ikke sånn som deg. Med PS3 media server klarer den tydeligvis å streame fra en .iso fil. Hvis du hadde lest innleggene mine ordentlig ville du sett at jeg vet dette av egen erfaring. Jeg spør ikke om PS3 støtter .iso eller ikke.

 

Quoter meg selv:

Det jeg lurer på er om det går an å beregne størrelsen på filen som blir kopiert når du transcoder fra .iso til mpeg2? Hvor stor vil filen bli etter kopiering når utgangspunktet er ca 4.7 gb?
Lenke til kommentar

PS3 støtter ikke filformatet .iso, men det støtter mpeg2 som er det videoformatet en dvd inneholder. Når det gjelder kopiering av dvd'er over til PS3 vha PS3 Media Server er jeg usikker på hvor bra dette fungerer. Om du opplever hakking ved avspilling kan det tyde på at overføringen din mellom PS3 og PC har en båndbredde på under det en DVD trenger for avspilling. Om jeg tenker riktig, vil dette tilsi at det faktisk kan ta lengre tid å kopiere DVD'en enn selve filmen på den varer.

 

Er PC og/eller PS3 koblet med en trådløs tilkobling? Ville forsøkt med kablet på begge for å se om avspilling/kopiering gikk bedre.

Lenke til kommentar
Jeg gir vel faen i å pugge hvilke formater PS3 støtter og ikke sånn som deg. Med PS3 media server klarer den tydeligvis å streame fra en .iso fil. Hvis du hadde lest innleggene mine ordentlig ville du sett at jeg vet dette av egen erfaring. Jeg spør ikke om PS3 støtter .iso eller ikke.

 

Quoter meg selv:

Det jeg lurer på er om det går an å beregne størrelsen på filen som blir kopiert når du transcoder fra .iso til mpeg2? Hvor stor vil filen bli etter kopiering når utgangspunktet er ca 4.7 gb?

 

i min første post prøvde jeg å svare på spørsmålet du stillte;

nemlig hvorfor det tok så lang tid å overføre til ps3en.. og da svarte jeg at det var fordi ps3en ikke støtter iso som filformat.

Da svarte du med å lure på hvor jeg hadde fått for meg at ps3 ikke støtter iso.. Spørsmålet du quoter til nå har jo ikke noe med den saken å gjøre :)

 

Når det gjelder det siste spørsmålet ditt vet jeg ikke svaret, men som jeg sa tilidgere vil jeg anbefale deg å konvertere filen på pcen med et annet program før du overfører den.

 

ps: Unødvendig og begynne med banning og kritisering av at jeg vet at ps3 ikke støtter iso, prøvde bare å svare på hvorfor det tok så jævla lang tid å overføre, og tips til hva annet du kunne gjøre :p

Lenke til kommentar
Men jeg møtte på ett problem som jeg ikke skjønte noe særlig av. Prøvde å kopiere en .iso fil og fikk beskjed om at det ikke var nok plass på PS3'en, noe som er helt feil. Går det an å fikse dette på noen måte?

 

Husk at harddisken på PS3 er FAT32 format så du får ikke kopiert inn filer som er større enn 4 GB uansett. Mulig det er derfor du får feilmelding...

Lenke til kommentar
PS3 støtter ikke filformatet .iso, men det støtter mpeg2 som er det videoformatet en dvd inneholder. Når det gjelder kopiering av dvd'er over til PS3 vha PS3 Media Server er jeg usikker på hvor bra dette fungerer. Om du opplever hakking ved avspilling kan det tyde på at overføringen din mellom PS3 og PC har en båndbredde på under det en DVD trenger for avspilling. Om jeg tenker riktig, vil dette tilsi at det faktisk kan ta lengre tid å kopiere DVD'en enn selve filmen på den varer.

 

Er PC og/eller PS3 koblet med en trådløs tilkobling? Ville forsøkt med kablet på begge for å se om avspilling/kopiering gikk bedre.

Takk for svar på det jeg lurte på :) Har trådløst nettverk, får finne fram en kabel og prøve med det for akkurat denne filmen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...