Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lasta ned TVersity, og nå funker alle filmene og seriene som er på ps3'en, men bildekvaliteten er forferdelig forferdelig dårlig, selvom filene jeg har lastet ned er dvdrip og xvid.

Hva er årsaken til dette?

 

Prøv heller media programmet som du finner i starten av denne tråden. Kjører du trådet eller trådløst?

Lenke til kommentar
Jeg lasta ned TVersity, og nå funker alle filmene og seriene som er på ps3'en, men bildekvaliteten er forferdelig forferdelig dårlig, selvom filene jeg har lastet ned er dvdrip og xvid.

Hva er årsaken til dette?

 

Enten har du satt opp TVersity feil, eller så har du urealistiske forventninger til billedkvaliteten på en dvd-rip.

Lenke til kommentar

Hei, det den gjør er å spille dvder som er lagret på en datamaskin blant annet. Den kan også brukes til å vise bilder og musikk. Den støtter også andre filmtyper som er mikset fra en dvd eller Blu-Ray inn i "kontainere" som for eksempel MKV.

 

Si ifra om det er noe du ikke forstår.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Ja, i utgangspunktet. Det du bør sørge for er å ha en kablet forbindelse til PS3. Dette gir da hakkefri avspilling av filmer. Det som er litt spesielt er at sånne løsninger er for entusiatiser. Du må derfor vurdere om dette er en løsning som du skal bruke veldig mye. Dette kan du skaffe ved hjelp av en internettkabel som også kalles CAT5 eller CAT6. Hvis du skal gjøre noe sånt så foreslår jeg at du snakker med en av dine foreldre og får inn en elektriker som kan sånt.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Du gjør som alle her for F!

 

Du må fortelle oss om du bruker kablet eller trådløst og litt generelt om maskinen din.

Jeg bruker trådløst nett på PS3en min. Er på ca 80% signalstyrke hele tiden med NAT type 2. Bruker også trådløst nett på pcen min, er dog en Dell skolepc men har mye film og musikk jeg gjerne ville fått streama til PS3en min.

Lenke til kommentar
Jeg starter programmet, men den finner ikke ps3en min.

"PS3 har ikke blitt funnet. Er den slått på? Du kan se i loggen og/eller konfigurasjonen, alternativ debug.log filen"

 

Er PS3'en påslått da ?? ;)

 

På enkelte oppsett velger PMS feil nettverkskort og da må du inn på de innstillingene å sette riktig kort.

 

(Alle som har VMPlayer installert f.eks må gjøre dette.)

Lenke til kommentar
Jeg starter programmet, men den finner ikke ps3en min.

"PS3 har ikke blitt funnet. Er den slått på? Du kan se i loggen og/eller konfigurasjonen, alternativ debug.log filen"

 

Er PS3'en påslått da ?? ;)

 

På enkelte oppsett velger PMS feil nettverkskort og da må du inn på de innstillingene å sette riktig kort.

 

(Alle som har VMPlayer installert f.eks må gjøre dette.)

Ja, selvfølgelig er den slått på. :p Men PS3 media senter finner ikke PS3en min, og PS3en finner ingen medie servere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...