Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Habitats-Nei, det er nettop det at du ikke har klokket og satt opp volten som er problemet, default er kortet faktisk satt for lavt, derfor viste jeg deg et eksempel på hva du kan endre til. Men om du overhodet ikke forstår hva jeg snakker\forteller om prøv heller å lag nye profiler med MSI afterburner med høyere 2d profil og mer volt, problemet er at ikke altid MSI har lyst til å starte av seg selv etc slik at det fryser før profilen kommer i gang enkelte ganger.

Grunnen til at jeg ikke forstod det er vel at jeg aldri har brukt CCC noe særlig. Har alltid brukt ATI-Tray Tools. Antar at jeg kan gjøre det samme med dette?

Lenke til kommentar

Installerte catalyst 10.3 idag. Jeg har et 5970.

 

Etter installasjon har jeg fått et problem med skjermoppløsningen.

 

Ifølge alt som heter instillinger er oppløsningen på skjermen min 1920x1080 for øyeblikket.

 

Jeg har en BenQ 24", Full HD 1080P.

 

Problemet er at oppløsningen som skulle ha tatt opp alt plassen på skjermen legger igjen en

5 cm lang svart "ramme" rundt hele skjermbildet. Har sjekket alt jeg kan komme på av instillinger på windows/catalyst og på selve skjermen, samt prøvd re-installering av driver.

Nytter ikke. Men merker at dersom jeg f.eks skrur ned oppløsning til 1600x900 e.l så fyller den opp hele skjermen, dog med verre bildekvalitet.

 

Noen her som har hørt om andre med lignende problem.

 

Noen ideer om hva som kan være årsaken?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å kjøre driversweeper etter før installasjon? Jeg måtte gjøre dette med 10.3 rett og slett fordi jeg bare fikk problemer.

 

Tror jeg skal gå tilbake til min gamle vane om å; 1 installere, 2 driversweeper i safe mode, 3 installere. Hørte folk i tråden sa dette var totalt unødvendig, men merkelig nok knota alt seg til så fort jeg prøvde å bare bruke ATI sin uninstall uten driversweeper.

 

Nei, det enkle er dessverre ikke alltid det beste :)

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Installerte catalyst 10.3 idag. Jeg har et 5970.

 

Etter installasjon har jeg fått et problem med skjermoppløsningen.

 

Ifølge alt som heter instillinger er oppløsningen på skjermen min 1920x1080 for øyeblikket.

 

Jeg har en BenQ 24", Full HD 1080P.

 

Problemet er at oppløsningen som skulle ha tatt opp alt plassen på skjermen legger igjen en

5 cm lang svart "ramme" rundt hele skjermbildet. Har sjekket alt jeg kan komme på av instillinger på windows/catalyst og på selve skjermen, samt prøvd re-installering av driver.

Nytter ikke. Men merker at dersom jeg f.eks skrur ned oppløsning til 1600x900 e.l så fyller den opp hele skjermen, dog med verre bildekvalitet.

 

Noen her som har hørt om andre med lignende problem.

 

Noen ideer om hva som kan være årsaken?

Du kjører HDMI sant?

Lenke til kommentar

Når regner vi med å få 10.4?

 

Det virker som det blir driveren jeg forhåpentligvis ser verdt å installere kortene mine med.

 

Jeg skal reinstallere Win7 og putte inn 2x5870. Hva er lurest, installere 1 HD5870 kort med Win7 og når det virker ok så installerer jeg andre kortet + CF bro? Eller kan jeg slenge i begge korta med en gang.

 

Det jeg tenker på her er om det er buggete å starte med 2 kort fra start av eller buggete å ta et kort av gangen. For å minimere feilsøk hvis buggy CF kan det jo være greit å ta et kort av gangen.

Lenke til kommentar

Når regner vi med å få 10.4?

 

Det virker som det blir driveren jeg forhåpentligvis ser verdt å installere kortene mine med.

 

Jeg skal reinstallere Win7 og putte inn 2x5870. Hva er lurest, installere 1 HD5870 kort med Win7 og når det virker ok så installerer jeg andre kortet + CF bro? Eller kan jeg slenge i begge korta med en gang.

 

Det jeg tenker på her er om det er buggete å starte med 2 kort fra start av eller buggete å ta et kort av gangen. For å minimere feilsøk hvis buggy CF kan det jo være greit å ta et kort av gangen.

 

Det funker fint å installere begge kort for så å kjøre igjennom Windows installering for så å installere driver. Gjort det selv og støtte ikke på noen problemer. :)

Lenke til kommentar

nå begynner jeg og bli veldig lei av driverne til ati, i bfbc) så er det et eller annent som feiler, enten det er streker på skjermen, lagg (som ikke burde vert der) og hvis det endelig kjører glatt uten noen grafiske "feil" går det 5-15min så Bsod, hvis ikke dette fikses i neste driver kommer jeg til og avskaffe meg disse og heller kjøpe nvidea kort. :nei:

Lenke til kommentar

nå begynner jeg og bli veldig lei av driverne til ati, i bfbc) så er det et eller annent som feiler, enten det er streker på skjermen, lagg (som ikke burde vert der) og hvis det endelig kjører glatt uten noen grafiske "feil" går det 5-15min så Bsod, hvis ikke dette fikses i neste driver kommer jeg til og avskaffe meg disse og heller kjøpe nvidea kort. :nei:

 

Tar de gjerne fra deg for en billig penge :ph34r: så slipper du lidelsen :p

Lenke til kommentar

nå begynner jeg og bli veldig lei av driverne til ati, i bfbc) så er det et eller annent som feiler, enten det er streker på skjermen, lagg (som ikke burde vert der) og hvis det endelig kjører glatt uten noen grafiske "feil" går det 5-15min så Bsod, hvis ikke dette fikses i neste driver kommer jeg til og avskaffe meg disse og heller kjøpe nvidea kort. :nei:

 

CTD eller Crash To Desktop skjer dessverre altfor ofte i dette spillet, men rammer nvidia like mye som ATI og er spillet/devsa sin feil som regel, med mindre man klokker ustabilt, folk fra begge leire har masse problemer med BC2 selv om de aldri klokker..

BSOD er vel mindre vanlig, men har hørt folk får det på XP, men det er vel ikke du på, så da ville jeg tatt dette til etterretning og sett etter om det er noe som ikke er stabilt, eller forsøkt en annen driver. Kunne vært intressant om du postet innholdet i bsod'ene, kanskje det er noe info der av nytte...

 

Det som har gitt meg den mest smertefrie BC2 spillingen, er 10.3a/b og 10.5 beta med siste approfiles, renaming av exe til BF2.exe for å bli kvitt scrollende linjer, og kjøre BF2.exe som administrator påslått via properties... Kan poste alle UDP og TCP porter som bør være åpne for BC2, uten dette kan spillet også kræskje uten forvarsel 623051.jpeg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...