Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Battlefield Bad Company 2 er et typisk eksempel hvor jeg syntes det virker som AMD / ATI rett og slett trenger og bruker lengre tid på få til noen skikkelig drivere.

 

Hvor jeg med GTX285 kunne sitt med en driver som hadde blitt sluppet flere måneder før spillet ble sluppet å ha null problemer med verken AA eller merkelige artifacts i grafikken osv og null slow downs så virker det som vi faktisk må vente over 1mnd etter spillet har blitt sluppet på at AMD / ATI skal ha en skikkelig driver på plass?

 

 

Nå har jeg ikke hatt så gigantiske problemer som det nevnes ovenfor og jeg mistenker at noen av problemet ikke er relatert med skjermkortdriver overhode men jeg ser fremdeles merkelige slow downs, merkelige artifacts og ikke minst null fungerende AA med alt fra 10.1, 10.2, 10.3, 10.3a, 10.3b og 10.3 OpenGL BETA, har ikke fått testet 10.5 BETA lenge nok til å kommentere denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Battlefield Bad Company 2 er et typisk eksempel hvor jeg syntes det virker som AMD / ATI rett og slett trenger og bruker lengre tid på få til noen skikkelig drivere.

 

Hvor jeg med GTX285 kunne sitt med en driver som hadde blitt sluppet flere måneder før spillet ble sluppet å ha null problemer med verken AA eller merkelige artifacts i grafikken osv og null slow downs så virker det som vi faktisk må vente over 1mnd etter spillet har blitt sluppet på at AMD / ATI skal ha en skikkelig driver på plass?

 

 

Nå har jeg ikke hatt så gigantiske problemer som det nevnes ovenfor og jeg mistenker at noen av problemet ikke er relatert med skjermkortdriver overhode men jeg ser fremdeles merkelige slow downs, merkelige artifacts og ikke minst null fungerende AA med alt fra 10.1, 10.2, 10.3, 10.3a, 10.3b og 10.3 OpenGL BETA, har ikke fått testet 10.5 BETA lenge nok til å kommentere denne.

 

Jeg har ikkje hatt noen problemer med BC2 annet med en viss 10.5beta som jeg tester nå. Glad jeg ikkje har 5970 fordi da hadde jeg sikkert brukt nVidiakortet mitt i stedet :p

Lenke til kommentar

Har noen kompiser som har fulgt min siste post, og spiller BC2 med HD5970 i timesvis uten tull (annet enn det man ikke kan rå med, spillet selv :whistle: )... Så er man villig til å ta seg 3 minutter til å rename en exe fil og litt annet knot, så går det så det suser, så her synes jeg noen tar veldig hardt i sånn circa.. :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Satser på at du meneer V1 av Heaven?

Tar enn runde på maks så du får noe og sammenligne med:)

 

Blir fra V2 siden den nekter og kjøre V1 når de begge ligger inne :roll:

Du ffinner den på guru3d.com

 

Med Heaven V2. på 8x\16x 1650x1050 så fikk jeg 48.2 fps:) Tesselation på normal og fullscreen

Alt stock :(

 

920 og 2x5870

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

hei har et Powercolor 5870 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579278 fra før og lurte på om jeg kunne kjøre det i Crossfire med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593112

 

dem har lik hastighet og alt untatt at denne har 2gb minne etter det jeg skjønte. så lurte litt på hvordan det blir da det er forskjell på ram'n på korta.

 

vurderte å prøve å skaffe meg kanskje 6 skjermer og kjøre dette som primary kort og kjøre mitt gamle 5870 som secondary.

Lenke til kommentar

Flere som sliter med at muspila blir noe enormt stor?

Ser rundt om at dette skyldes drivere til de siste ATI kortene.

Noen som har no FIX til dette?

 

Mener jeg leste om at det skyldtes gammel BIOS på hovedkortet for en stund siden.. Du har vel ikke tilfeldigvis Gigabyte hovedkort? Prøv å oppdater til nyeste BIOS og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Ny Application Profiles som fixer blant annet BC2 scrolling lines (ingen grunn til å rename lenger, testet selv med TriCFX): http://www.rage3d.co....php?t=33961771

 

 

Parret mitt nye XFX HD5970 "Black Ed." som kom idag med ett av mine XFX HD5850 "Black Ed." og fikk anledning til å teste litt opp mot mine 2xHD5850 resultater... En ting er sikkert, TriCFX funker best på DX11, brukbart på DX10 og bugget på DX9, som er naturlig da DX9 ikke er særlig god på mer enn 2 GPU'er pga. prerender limit... Bad Company 2 fungerte strålende i TriCFX med nye approfile, med null problemer og kanon skalering, samme med FC2..

 

Her er resultatene i tall (merk at HD5970 kun er klokket via Overdrive for å matche HD5850 "Black" default klokk):

 

2xHD5850@775/1125, BC2@1920x1200 4xAA/16xAF=106fps, FarCry2@1920x1200 Ultra/DX10 4xAA=115fps, Vantage GPU=P26300. Unigine Heaven v1.0 1920x1080 0xAA/0xAF=65fps.

1xHD5970@765/1125, BC2@1920x1200 4xAA/16xAF=116fps, FarCry2@1920x1200 Ultra/DX10 4xAA=112fps.

1xHD5850@765/1125+1xHD5970@765/1125, BC2@1920x1200 4xAA/16xAF=190fps, FarCry2@1920x1200 Ultra/DX10 4xAA=176fps, Vantage GPU=P33600. Unigine Heaven v1.0 1920x1080 0xAA/0xAF=111fps.

ATI_Catalyst_AppProfiles_Apr7.rar

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Flere som sliter med at muspila blir noe enormt stor?

Ser rundt om at dette skyldes drivere til de siste ATI kortene.

Noen som har no FIX til dette?

 

Mener jeg leste om at det skyldtes gammel BIOS på hovedkortet for en stund siden.. Du har vel ikke tilfeldigvis Gigabyte hovedkort? Prøv å oppdater til nyeste BIOS og se om det hjelper.

Ahha det som var skylden, funker fint nå, takk=)

Hadde såklart Gigabyte HK..

Bare å nyte det nyinnkjøpte 5870:)

Lenke til kommentar

Nja, ikke særlig bra for Nvidia, ofte dødt løp, noen ganger foran, enkelte ganger bak.

Eneste var Metro 2033 men her har NV blitt bustet i litt sabotasje av ATi igjen så her ser det ut til at de taper....

 

Kort oppsummert, 480 er FX 5800 Ultra take two!

 

Uhm, litt fanboyisme som skinner igjennom her?

Jevnt over snakker vi vell 5-20% foran, problemet ligger vell i elendig tilgjengelighet, for høy pris og negative punkter som varmeutvikling osv..

 

Per dags dato så får du jo ikke tak i GTX480 og det er vell ikke verdt å vente 1-2mnd på et GTX480 som vil koste deg 4'200kr når du alt får HD5870 til et noen hundrelapper billigere som ikke akkurat yter mye dårligere og samtidig bruker mindre strøm og utvikler mindre varme.

 

 

Det som er spennende er hvor store forbedringer vi kan se på GTX480 driverne fremover og hvor stort mellomrommet mellom HD5870 og GTX480 blir når vi får se tyngre bruk av DX11 og tesselering da det virker som GTX480 har mye å gå på her fremfor HD5870.

 

 

Uansett så er GTX480 det kraftigste single-GPU kortet per dags dato, mens HD5850 og HD5870 gir minst like om ikke mer ytelse for pengene. Så for det være opp til hver enkelt å vurdere hva de ønsker å gå for ;)

Lenke til kommentar

Ja, det er på Tesselation 480 er bra....og før det kommer for fullt så har vi nye kort igjen.

Så er mest hype for nå.

Ati har ihvertfall ny serie ute før den tid.

Og syns ikke det er rart de er såpass bedre på tesselation.....de har bare brukt litt lengre tid på og få ut kortene.

 

Og det med drivere gjelder for begge parter, det som er spennende er hva prisene blir når kortene blir tilgjengelig for fullt.

Som kan ta litt tid....noe jeg ikke håper på:(

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...