Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Vet, så nyhet om at XFX skulle komme med en Limited Edition av Black-kortet med 4 gb minne og økte clocks, men det var helst 5990 jeg hadde ønsket meg.

 

NB! 5990 og "5990" er to forskjellige kort. Første er et ikke-bekreftet kort, mens sistnevnte er et 5970 med økte clocks og 4 gb minne!

Endret av secondarykid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de testene jeg har sett av 5870 2gb SIX, så har den ekstra gigabyten med minne svært lite å si. 

 

 

 

 

Det hadde litt å si på 2500 oppløsning med mye AA of AF, men da jeg så at forskjellen var typisk 10 fps eller 5 fps, så er jo 10 fps latterlig lavt til at det er spillbart alikevel.

 

Får google opp de testene igjen....

 

 

Lenke til kommentar

kjøpte 5870 for en god stund siden. I starten hadde jeg problemer med vertikale striper etter litt gaming. Etter nye drivere ble lansert forsvant problemet, men de siste dagene har jeg begynt å få lignende problem igjen. Dette gjelder bare dirt 2 (dx11, ikke prøvd 10 og 9), men ganske irriterende uansett. Nå ender det bare i bluescreen og restart. Altså ikke noe mer striper lengre.

 

Flere som har opplevd det samme, eller som har noe fiks eller lignende til problemet?

Har horisontale striper jeg. Spesielt når jeg rører på musa i for eksempel BC2. Vet ikke hvordan jeg skal fikse det :cry:

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

kjøpte 5870 for en god stund siden. I starten hadde jeg problemer med vertikale striper etter litt gaming. Etter nye drivere ble lansert forsvant problemet, men de siste dagene har jeg begynt å få lignende problem igjen. Dette gjelder bare dirt 2 (dx11, ikke prøvd 10 og 9), men ganske irriterende uansett. Nå ender det bare i bluescreen og restart. Altså ikke noe mer striper lengre.

 

Flere som har opplevd det samme, eller som har noe fiks eller lignende til problemet?

Har horisontale striper jeg. Spesielt når jeg rører på musa i for eksempel BC2. Vet ikke hvordan jeg skal fikse det   :cry:

 

Dette kanskje: 

 

 

 

 

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Grey-screen-and-vertical-line-corruptions.aspx

 

 

 

Lenke til kommentar

Har horisontale striper jeg. Spesielt når jeg rører på musa i for eksempel BC2. Vet ikke hvordan jeg skal fikse det :cry:

 

Du har scrolling lines problemet, og du har crossfire?

 

Om det er dette problemet du har, så er dette et problem med crossfire i enkelte system i BC2, og er reprodusert av ATI, så en fix jobber de intensivt med i følge twitter.. Glem andre foreslåtte "løsninger", og følg anvisningen under.. :innocent:

En permanent og enkel fix; er å rename "BFBC2Game.exe" til "BF2.exe", pass på å lag ny snarvei til den "nye" exe filen. Har frapset spillet, og ytelsen er 100% lik, men fixer altså dette problemet og gjør at du kan utnytte crossfire fullt ut, og ha på A.I. med den ytelsen crossfire skal gi... :thumbup:

 

PS: Dette gjelder kun for Crossfire, om det skulle være noen tvil. Har du singelkort, så kanskje du rett og slett beskriver "tearing", om det er dette du vil bli kvitt, slå på vsync. Vsync er litt tricky å få slått på i BC2, spør om du vil ha hjelp evnt. bruk D3DOverider...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det er 3 problemer med BC2+ATI singel og Crossfire:

 

1. Scrolling lines fixen har jeg nevnt, og skjer bare med Crossfire/dualgpu på enkelte systemer..

 

2. Texture flimmer på reflektive overflater og våpen, skjer av og til, og fixes med å trykke alt+enter 2 ganger, 1 gang for å gå til windowed mode og 1 gang til for å gå tilbake til fullskjerm, tar 1 sekund. Usikker på om dette også er ATI only, eller om nvidia sliter med dette også, og at det skyldes spillet.

3. Slow Map Loading i DX10/DX11, denne er det bare ATI som kan fixe, og jobbes med.. Kjedelig å være sent inne på serveren, men som sagt, det jobbes på spreng med å løse dette av ATI, og det er mange riktig store "sytetråder" om akkurat dette, så her føler de nok et visst press.....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

CDT, eller "Crash To Desktop" er et vedvarende problem på disse BF seriene, og BC2 er ikke noe anderledes, og dette skjer av og til med alle, uansett ATI eller Nvidia. Hvilken driver du bruker når dette skjer tror jeg er ganske så tilfeldig, men lønner seg nok å alltid være på siste driveren, da små fixer kommer stadig vekk..

Jeg har en mistanke om at det er kommunikasjons svikt/korrupte pakker mellom server og klient som er noe av årsaken, mens andre spill gir deg en solid spike/rød strek, så lukker hele spillet seg her... Uansett, spekulerer, men tror det er noe i dette....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har ett av mine 5850 inne hos Digital Impuls for en sjekk nå, han som tester det sier han ikke finner noe problem med crossfire. Det som skjedde var at pcen min restartet seg rett etter å ha kommet inn i windows når jeg kjørte crossfire. Det eneste som hjalp var å ta ut kortet. Kan det være hovedkortet det er noe gale med da?

 

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Hvilken PSU, watt+merke+type?

 

Funker kortene hver for seg, pluss at du kan kjøre ett i nederste PCIe 16x alene, så lukter det strømproblemer gitt at alt annet er som det skal være (drivere+PCIekontakter etc..)

 

Begge kortene funker hver for seg i øverste PCIe 16x, men jeg har ikke prøvd bare ett kort i midterste PCIe 16x. Har denne psuen og dette hovedkortet. Kan ikke bruke nederste PCIe siden psu er i veien (Cooler Master HAF 922 Midi Tower).

Endret av zebe
Lenke til kommentar

Da skjedde det utenkelige plutselig.

 

Plutselig midt under en simpsons episode frøs alt.

 

Kom tilbake etter ca 10 sek med beskjeden om at skjermkortdriveren hadde sluttet å virke og ble restartet eller noe sånt.

Ser flere som har hatt samme problemet med ATI 5xxx i Win 7.

har enda ikke sett/fått med meg grunnen og en eventuel løsning.

 

Ser for meg mange irriterende øyeblikk fra nå av:/

 

 

kjører XFX 5970 med CCC 10.2 (får ikke innstallert 10.3 da det kommer opp en crashdump midt under installasjonen)

Lenke til kommentar

*Snip*

 

Test i den midterste PCIe porten, virker den ok, så bør du teste et annet PSU. Siden du crasher med engang, så burde det være enkelt å finne ut..

 

PS: Kjører du med 8gb Ram på ett X58 med i7?

 

*Snip*

 

Hvilken mediaplayer og versjon? Og, at du ikke får installert 10.3, tyder vel på at ting ikke er helt som det skal i OS'et ditt.... Kanskje nevne om du klokker eller ei....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hvilken mediaplayer og versjon? Og, at du ikke får installert 10.3, tyder vel på at ting ikke er helt som det skal i OS'et ditt.... Kanskje nevne om du klokker eller ei....

 

VLC 1.0.5

win 7-64

 

i7-950

xfx 5970

3x2 OCZ 1600 mhz

 

alt kjøres stock og er ikke klokket en halv mhz

 

har hatt samme problemet med å innstallere CCC tidligere, måtte innstaller W7 på nytt for så å innstaller CCC

Lenke til kommentar

CDT, eller "Crash To Desktop" er et vedvarende problem på disse BF seriene, og BC2 er ikke noe anderledes, og dette skjer av og til med alle, uansett ATI eller Nvidia. Hvilken driver du bruker når dette skjer tror jeg er ganske så tilfeldig, men lønner seg nok å alltid være på siste driveren, da små fixer kommer stadig vekk..

Jeg har en mistanke om at det er kommunikasjons svikt/korrupte pakker mellom server og klient som er noe av årsaken, mens andre spill gir deg en solid spike/rød strek, så lukker hele spillet seg her... Uansett, spekulerer, men tror det er noe i dette....

 

Jeg skal oppdatere til nyeste driver når jeg kommer hjem igjen, vurderer også å ta en formatering are for å være sikker.. Men det er voldsomt plagsomt, men er mye mer plaget enn de jeg spiller med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...