Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Funker bra har, fikk selv ikke noe bsod som jeg gjordet med en gang jeg innstallerte 10.2.

 

Men har en XML liste klar med ferdig OC og volt økning, ser at 10.3 også starter med alt for lav 2D settning!!, i alle dager så jæskla Amatør messig - 5970 jeg sitter på.

 

Spillt et pr timer med Dragon age uten problemer med 10.3 (ikke så heftig testing med andre ord), skulle hatt testet Badcompany2 da det trolig er lagt til CF bedre støtte i denne driveren men det har jeg ikke fått gjort.

 

Edit:

Litt rask der, har fått 2d frys tilbake selv med redigert XML fil aktiv (som har funket bra på 10.2 driveren). 1Frys på youtube video og et mens jeg browswt forumet, jippi.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har en fix på "vertical lines freeze"? 10.3 skulle vel fiksa dette, men preview-driveren hjalp ikke ihvertfall. Leste noe om en som underklokka minnet en smule, så testa dette igår. Har ikke fryst etter dette, men har dog kun spilt i en time. Begynner bli mektig irritert!

Lenke til kommentar

Tror jeg drøyer i noen dager før jeg installerer. Just cause 2 flyter som smelta iskrem , da er jeg fornøyd!

 

Men, si ifra når dere får testa da smile.gif

 

 

Tester nå, første forsøk på installering gikk i dass med bsod etter restart. Måtte i safemode og fjerne driverne men det ser ut til å funke nå. Skal ta en Vantage runde med samme settings som jeg fikk P45814 på i går

 

var den slags problemer jeg ville å unngå ja. FOrresten, er det anbefalt å avinstallere catalyst drivere før man innstallerer nye drivere? Eller er det bare å oppgradere i vei?

 

Føler nesten behovet for en clean install etter hver driver oppgradering, men det blir uaktuelt. Har for mye ting liggende på C..

Lenke til kommentar

Vel, for de som ikke har fått nok drivere for denne måneden enda, så har det kommet en OpenGL 4.0 driver "Driver Packaging Version 8.712.3.1-100323a-097544E-Retail (End User)": http://support.amd.c...iew-driver.aspx

 

Det sies endel pent om denne mtp Metro og Just Cause 2, selv om dette ikke gjelder OpenGL 4.0 delen, det er tross alt en helt ny build av en bare to dager gammel komplett driver (23.03.2010)...

 

Slenger den opp her for de som har god fart fra hw.no..

 

@Merkoen:

Det er samme driveren, bortsett fra at 10.3a Preview har noen fixer den offisielle ikke har, så har du siste preview, så trenger du ikke bytte til offisiell 10.3....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Fikk mitt 5770 i posten i går og må si at jeg er stor fornøyd :new_woot:

Størrelsen er litt pinglete i forhold til 8800gtx som jeg brukte før :!:

Men david vant jo over goliat så :dribble: Gikk fra 14,5k i 3dm06 (stock) til 16k med skjermkortet

Ble jo bare konge når den nye cpu kjølern var montert og det ble rom for overklokking :new_woot:

 

18k med cpu på 4ghz ram på 1611mhz og gpu 921core og 1301 på minne :love:

 

Må få skaffet et til av disse små rakkerne :dribble:

 

Bilde for de som vil :p

 

post-112477-1269580623,0785_thumb.jpg

Endret av Cryztek
Lenke til kommentar

Noen andre som sitter på et XFX 5870-kort som har endel problemer med freeze m/ vertikale linjer i to farger? Virker nemlig som det er relatert til minnet. Mitt kort kjører 865/1300, noe jeg ikke var klar over før jeg kjøpte det :p Betalte 3100, noe som var det billigste jeg fant på tidspunktet. Nedklokket til 1280Mhz har jeg enda ikke hatt en freeze på 6 timers gaming.

Lenke til kommentar

asad: Avinstaler, restart, trykk f8 så du går inn i safe mode, kjøre Driversweeper, så går du innn som vanlig og legger inn den nye drivern. Gjort på null komma niks :thumbup:

 

Jasså ja, det er fortsatt det kjøret der :) Skal gjøre det i løpet av helga regner jeg med. Er mest spent på ytelsen i Metro egentlig, siden det er det eneste spillet jeg ikke kan spille på maks.

 

Også, noen nevnte at Dx11 bare påvirker personene i spillet, ikke omgivelsene. Stemmer dette?

 

 

edit: Og så må jeg legge til at spillet må være fryktelig dårlig optimalisert. Det er jo små og "trange" omgivelser, som ikke bør kreve så sykt mye som det gjør. Jeg spilte bare i 20 min da..

Endret av asad
Lenke til kommentar

Tror det er pga. enormt mye bruk av ulike effekter og masse partikler. Er jo mye røyk/lys whatnot uansett hvor du går for å sette stemningen i spillet. Når det sies er ikke resten av spillet så veldig flott grafikkmessig(spesielt på mennesker er crysis et hav forran).

Lenke til kommentar

asad: Avinstaler, restart, trykk f8 så du går inn i safe mode, kjøre Driversweeper, så går du innn som vanlig og legger inn den nye drivern. Gjort på null komma niks :thumbup:

 

Restarte maskinen? Høres ikke bra ut...

 

Restarte må du uansett når du legger inn ny driver til gpu, så forstår ikke helt hva som ikke høres bra ut :hmm:

Jeg sa metoden som er så og si dønnsikker, du kan bare slette drivern du har og legge inn den nye...men restarte må du uansett.

 

 

Asad: Er ikke så bra optimalisert og så er det jjo et spill Nvidia har spyttet penger inn i så.... Hvis man har batman-spillet i bakhuet fremdeles så gudene vite hva de bøndene har krevd.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Til dere som snakker om 2D frys i youtube og browsing på forumet. Vel jeg har et GTX285 og opplever det samme, men det er pga. nettleseren. Ergo, hvilken nettleser bruker dere.

 

Hadde dette problemet i firefox, men har ikke opplevd det etter siste oppdatering (3.6.2).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...