Gå til innhold

Oppfordring i jula: Plukk opp telefonen!


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Har blitt en flott jul for meg i år, min bestefar gikk bort i september.

Så familien vår ba vår kjære bestemor med hjem til oss, kan tenke meg det har vært bra tungt for henne.

 

Hun har smilt og koset seg i hele dag, å det var mer enn nok for meg.

 

Og til dere som er sure pga. gaver, det er tanken som teller husk da det!

 

 

God Jul fra Iskall, og selv om dere er alene, så er det bestandig noen der ute som tenker på dere. Husk det!

Lenke til kommentar

Søstra mi fortalte meg akkurat en sørgelig historie. Hun jobber på sykehjem.

Der er det sånn at hver pasient kan invitere EN person som spiser julemiddag gratis med dem. Så ordner de slik at ingen sitter alene på et bord. Så var det en pasient som hadde fått beskjed om at en pårørende ko,. De hadde ordnet enebord til henne og besøket. Men ingen kom. Søstra mi så bare denne eldre kvinnen bli mer og mer lei seg etterhvert som hun spiste middagen sin alene på bordet. De hadde lovet å komme men ingen dukket opp. Ingen ringte. Ingen sa fra. Hun ble tvunget til å sitte der alene for seg selv.

Lenke til kommentar

Vi fikk da min oldefar hjem fra gamlehjemmet og tok han med hjem slik at han kunne få feiret med oss i jula. Eneste som jeg bekymrer meg for nå er hvor fort det går fra å være helt normalt til man blir dement, det har ikke gått mer enn 1 måned siden han var helt normalt.

 

Men en fin jul var det, med oldefar på besøk og resten av familien også var det fint å høre nok noen gamle historier om hvordan oldefars yngre dager.

Lenke til kommentar

Så denne noen dager for sent tydeligvis, men fikk tatt en telefon til en gammel slektning som sitter igjen alene på sørlandet på julaften. Grunnen til at jeg poster her derimot er å komme med en oppfordring, for å ringe en gang i julen er en ting, men året har 364 andre dager også. Man bør ta en telefon litt spontant i ny og ne, igjennom hele året til dem man ikke ser så ofte. Ringer man sin gamle bestemor en kald dag i januar eller en reinfull dag i mars kan det løfte dagen for begge parter. Men dessverre glemmer man ofte å gjøre nettop det, og da blir det med den ene telefonen i julen, sånn litt på tampen. Så prioriter derfor å ta kontakt med med de som det gleder mest litt oftere enn bare i julen, slik at du til neste jul kan si "takk for sist" istedenfor "hvordan har du det?".

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...