Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver har rappet telefonnummeret mitt...


Penguins66

Anbefalte innlegg

Hva med å like greit si opp abonnementet og få deg et nytt hos en annen operatør?

 

Hele poenget er jo at han vil beholde/portere nummeret, ikke nødvendigvis abonnementet. Jeg vet det er mange som gjerne bytter telefonnummer like ofte som de bytter mobil og/eller operatør, men det er også mange, inkludert meg, som syns det er mest praktisk å beholde sitt gamle...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har skjedd siden sist?

 

En kundekonsulent hos teleselskapet, apnet for abonnementet igjen. :thumbup:

Han porterte nummeret over til et privat ab.

Han gjorde meg til juridisk eier, med et tastetrykk...

 

Begynt i ny jobb, med nytt bedr. ab., men har fortsatt nummeret mitt...halleluja :!:

 

Naar begynner braaket? :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer!

 

Eg trur ikkje det blir noke meir bråk for deg no, det er nemmeleg veldig vanskelig for di gammle bedrift og bevise at du har overført nummeret til dei og at bedrifta er den juridiske eigaren av nummeret og at du har no stjålet nummeret frå bedrifta.

 

Dei håpte nok på at du ikkje tok opp kampen og lot dei beholde nummeret.

 

Så skulle det bli bråk så er det berre for deg å legge fram dokumentasjon på at du har kjøpt nummeret (når du opprinnelig oppretta abonemanget). Bedrifta vil ikkje kunne legge fram dokumentasjon på at du har gitt dem nummeret med mindre dei forfalskar underskrifta di.

Lenke til kommentar

Jaja, då var vi i gang igjen...

Arbeidsgiver gir seg dessverre ikke, og har nå ført nummeret over til seg igjen.

Uten at jeg som er nåværende juridiske eier har hørt et pip.

Teleoperatør har sågar godkjent og gratulert meg med nytt privat ab.!!

Dette er galskap...

 

Vi krever dokumentasjon fra overdragelsen, denne dukker ikke opp, hverken fra operatør eller tidligere arb.giver.

 

Jeg vet ikke jeg, I´am pissed...

Lenke til kommentar

Dette høres jo fullstendig sinnsykt ut.

Som andre har spurt om også: Jeg lurer veldig på hvilken operatør dette er, som tillater at nummeret skifter eier uten gyldige underskrifter.

 

Hvis jeg har forstått saken rett:

-Arb.giver har på et tidspunkt (sikkert for lenge siden) fått overført nummeret til seg

-Du fikk det overført tilbake til deg etter oppsigelsen

-Arb.giver har nå fått overført nummeret tilbake til seg

 

Det vil si at det enten er altfor lett å stjele telefonnumrene til folk, eller at denne operatøren har svært dårlige rutiner for dette.

 

En mulig fremgangsmåte kan være:

-Overføre nummeret tilbake til deg (på samme måte som sist)

-Portere til en annen (mer seriøs) operatør så snart dette er gjort

 

Det kan nok være smart å kontakte forbrukerombudet (hvis det er rette instans) og forhøre seg litt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med Forbrukerrådet. De henviste meg til Post/ teletilsynet.

De igjen ba meg kontakte teleoperatøren, og be om dokumentasjon.

 

Dokumentasjon foreligger hverken fra arb.giver eller operatør...

 

Forbrukerombudet har jeg ikke kontaktet. Kan det være et steg videre?

 

Uansett så har jeg ikke tilgang til nummeret mitt i dag, og det blir sannsynligvis brukt av min gamle arb.giver akkurat nå...

Lenke til kommentar
Jaja, då var vi i gang igjen...

Arbeidsgiver gir seg dessverre ikke, og har nå ført nummeret over til seg igjen.

Uten at jeg som er nåværende juridiske eier har hørt et pip.

Teleoperatør har sågar godkjent og gratulert meg med nytt privat ab.!!

Dette er galskap...

 

Vi krever dokumentasjon fra overdragelsen, denne dukker ikke opp, hverken fra operatør eller tidligere arb.giver.

 

Jeg vet ikke jeg, I´am pissed...

 

 

Jeg vil minne deg på innlegg nr 5 i denne tråden (19/12 `08) , hvor du ble anbefalt å bytte operatør når alt ble i orden med nummeret igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
*Snip*

 

Det vil si at det enten er altfor lett å stjele telefonnumrene til folk, eller at denne operatøren har svært dårlige rutiner for dette.

 

*snip*

 

Kort sagt, jupp. Så lenge det er snakk om at det er noen ifra en bedrift som ringer.

Jeg fikk brodern til å ringe 09000 og fikk overført mitt nummer til hans firma, så vi kunne få gratis samtaler imellom oss.

Dette ordnet han uten at jeg hverken godtok dette muntlig eller skriftlig.

 

Egentlig ganske skremmende.

 

Nå som jeg skal ha det tilbake, siden han har gått bort ifra telenor, så må det fylles ut en masse papirer, rart hvordan det der er.

 

Lykke til med saken trådstarter.

Lenke til kommentar

En liten update på denne saken, da jeg ikke har gitt meg helt. :tease:

 

Vil først og fremst takke de som har tilbudt sin hjelp, gjennom forumet her!!!

 

Nummeret mitt er fortsatt utenfor rekkevidde.

 

Har nå kommet i dialog med kundeansvarlig hos operatørens kundeservice.

De vil foreløpig ikke hjelpe meg. Mener det er en sak mellom tidl. arb. giver og meg.

 

Har likevel fått følgende info:

 

07.02.05: Nummeret er tilknyttet mitt eget private abonnement hos Netcom.

 

08.02.05: Tidl. arb.giver oppretter nytt bedriftsab. hos Telenor, der de porterer nummeret til dette abonnementet.

Tidl. arb.giver gjøres i denne prosessen, til juridisk eier på nummeret, uten at jeg signerer på noen papir.

Kun repr. fra min gamle jobb har signert papirene hos Telenor. Det bekreftet de.

 

Dette er de faktiske fohold.

 

Siden Telenor fremdeles ikke gir nummeret til meg igjen, kan de ha en skjult paragraf på sin side??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...