Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver har rappet telefonnummeret mitt...


Penguins66

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde at bedrifter skulle ta vare på alt av papirer i 10 år, jeg. Men det gjelder kanskje bare regnskap? Kanskje noen andre som kan svare på det?

 

Utrolig at det skal være så enkelt å overføre et abbo. I utgangspunktet er jo hele overføringen ulovlig, og jeg vil derfor tro at du har alle rettigheter på din side.

 

Lykke til, samme hva slags vei du velger (kjempe videre, eller ta gull-nummeret)!

Lenke til kommentar

Sjølv om telenor har kasta sine papirer så ville eg vell tru at bedrifta som tar over eit abonemang har plikt til å ta vare på papira som kan bekrefte at nummeret er overtatt lovleg? Om ingen har plikt til å dokumentere eigendomen sin så kan jo kven som helst slenge ut ein påstand om at dei er den rette eigaren av nummeret.

 

Når det gjeld om du skal fortsette eller ta gullnummeret so trur eg du bør tenke deg godt om.

Sjølv om dette tydeligvis er telenor som prøver å kompansere for ein feil som dei har gjort, så er det ikkje 100% sikkert at du klarer å få tilbake nummeret ditt om du tar saka vidare.

Eit gullnummer er kjekkt å ha, men det betyr at du må sende ut det nye nummeret ditt til alle dine kontaktar.

 

Har du dei orginale papira på at du oppretta obonemanget? Om du har det så er det nok ein ide å gå til media. Men du må passe på at du har ein form for bevis om du gjer det.

Lenke til kommentar
Eit gullnummer er kjekkt å ha, men det betyr at du må sende ut det nye nummeret ditt til alle dine kontaktar.

Dersom dette blir løsningen du ender opp på er det ingenting i veien for å be alle vennene dine ringe det gamle nummeret ditt en ti-femten ganger hver "bare for å sjekke om de har riktig nummer denne gangen" ... (Gitt at dette er lovlig, og ikke kan ses på som trakassering.)

 

Edit: se under; dette er nok ikke lov.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Dersom dette blir løsningen du ender opp på er det ingenting i veien for å be alle vennene dine ringe det gamle nummeret ditt en ti-femten ganger hver "bare for å sjekke om de har riktig nummer denne gangen" ... (Gitt at dette er lovlig, og ikke kan ses på som trakassering.)

 

Det var en god ide, jeg kan ringe 1 gang om dagen om du ønsker

Lenke til kommentar

"Straffeloven § 390a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år."

Telefonsjikane er ikke det lureste du driver med, greit å holde ting på et saklig nivå.

Endret av PT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt utrolig av en arbeidsgiver å oppføre seg slik. Og ikke minst tanken på hvor mye ressurser de bruker på å tviholde på et usselt telefonnummer som de etter opplysninger trådstarter har kommet med tydeligvis har stjålet.

 

Hva er navnet på denne bedriften ? Slik at jeg kan holde meg langt unna dem.

Endret av Illus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk en nøytral uttalelse fra Post og Teletilsynet, der de kunne fortelle meg at situasjonen er relativt kjent.

De anbefalte meg, å legge saken død, da det ville koste mye tid og ressurser, å komme gjennom et, i beste fall "grått" regelverk.

Ville sannsynligvis etter et par runder, stå ansikt mot ansikt med min tidl. arb.giver, som i første instans hadde tatt seg til rette. Det hadde da blitt et spørsmål vedr. avtaler oss i mellom, ifølge PT.

Teleoperatør og forhandler har handlet i god tro, og er således "frikjent", selvom min underskrift mangler på nødvendige papirer. 4 år, uten at jeg tidligere har hatt insigelser vedr. eierskapet av telefonnummeret, er også et punkt som ikke taler til min fordel.

 

Telenor har tilbudt meg et Gullnummer, og etter alt og dømme aksepterer jeg dette!! Selvom de sannsynligvis er nokså utplukket...!?

 

Noen her som har forhandlerstatus for Telenor, og kan ta et nummersøk på ledige Gullnummer?

 

Gi meg et vink...

Lenke til kommentar

Makan til provoserende lesning (arbeidsgiver) :realmad:.

 

Det var en som identifiserte seg som forhandler tidligere i tråden.

 

Jeg er helt enig med deg i at det er noe muffins her. Hvis Telenor ikke har gjort noe galt, hvorfor skulle de tilby deg en tjeneste som de ellers ville tatt betalt for? Uansett, når ord som gråsoner blir presentert av et statlig organ, er det kanskje like greit å få seg et gullnummer. Venner og kjente vil jo sannsynligvis lære seg nummeret raskt :thumbup:.

 

PS. Lurer på hvor mange henvendelser din tidligere arbeidsgiver får ang. deg :dontgetit:.

Lenke til kommentar

Nå tok jeg et søk på gullnr hos Telenor, og det var ikke så veldig bra nr som kom opp (disse koster egentlig 2500 kr å kjøpe)

 

47600XXX

47610XXX

47610XXX

 

XXX= 3 like

Edit: Du kan også ønske deg en tallrekke i nummeret, (3-5 siste siffer i nummeret)

Endret av Jason Something
Lenke til kommentar
Trist at et firma bare kan kjøre på sånn... gir du meg muligheten donerer jeg gjerne litt penger for å bruke på advokat... Ingen ombud eller råd som kan støtte deg?

 

 

Hehe, takk for glimrende initiativ. Donering til advokathonorar - priceless :!: ! ...men tror jeg legger saken død...

Har forhørt meg med flere instanser, der svaret fra Post og Teletilsynet var mest matnyttig.

 

Ønsker primært ikke å ta saken noe videre nå, da ingen med 100% sikkerhet vet regelverket.

Hadde håpet at teleoperatøren ryddet opp i sysakene sine, men når de skyver problemet videre, så blir jeg fed up!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...