Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver har rappet telefonnummeret mitt...


Penguins66

Anbefalte innlegg

Kort hendelsesforløp:

Hadde med mitt eget private mobilnummer inn i et arbeidsforhold, der arb.giver betalte faktura.

Begynner nå, etter 4 år, i ny jobb, og ønsker selvsagt å ha med telefonnr. videre.

 

Nei, dette nummeret er vårt sier arb.giver, og vil ikke gi det fra seg. :mad:

Det viser seg at de nå står som eiere, uten at jeg på noe som helst tidspunkt har signert eller gitt fra meg mobilnummeret.

 

Hva kan jeg gjøre? Noen tips...Ser frem til svar fra noen som kan noe om dette! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ingen vei i denne saken! :mad:

Arbeidsgiver nekter å gi fra seg nummeret...

Teleoperatøren har ikke noe papir/kontrakter liggende lenger, som viser overdragelse av nummeret, selvom det er under 4 år siden.

Teleoperatøren hevder at siden nå arb.giver står som juridisk eier på nummeret, så måtte jeg på ett eller annet tidspunkt ha godkjent dette!! Kan jeg stille noen form for dokumentasjonskrav?

Teleoperatør hevder at jeg ikke har noen mulighet til å få tilbake nummeret, uten arb.givers velsignelse...

 

Må jeg krype til korset? Må jeg rett og slett bare gi meg?

Lenke til kommentar

Penguin66: Høres ut som om du har snakket med noen i teleoperatørens kundservice som ikke helt vet hva de prater om.. om nummeret har skiftet eier så skal de såklart ha papirer på det.. ring dem tilbake å forlang å få prate med noen litt høyere opp i systemet som vet hva de prater om..

 

I værste fall så prater du med arbeidsgiver og sier at om han ikke ordner opp i saken så anmelder du saken.

Lenke til kommentar

byttet du operatør eller bare eier av nummeret? teleoperatørene har slik kontrakter arkivert, så det skal være null problem å få den frem. hvis ikke så ber du dem om å tilbakeføre nummeret til deg, og hvis de ikke gjør det så sier du at du kommer til å politianmelde dem. det er du som er juridisk eier av nummeret helt til du selv overfører det til noen andre.

Lenke til kommentar

Jeg ville kontaktet teleoperatøren skriftlig og krevet at nummeret blir overført til deg personlig, og at de dokumenterer den opprinnelige overdragelsen til din arbeidsgiver.

Send gjerne kopi til arbeidsgiver. Det lønner seg nok å holde en høflig og saklig tone i brevet, men kom samtidig med helt klart krav om at nummeret skal tilhøre deg personlig.

Lenke til kommentar

Siste utvikling i denne saken er som følger:

Arb.giver har midlertidig stengt abonnementet, og meldt det stjålet til operatør!! Hjelp...

...men de har altså stengt mitt eget private mobilnr.

 

Fremdeles ingen dokumentasjon, hverken fra arb.giver eller teleoperatør.

 

Kontaktet kundeservice hos teleoperatøren, der en hyggelig konsulent åpnet abonnementet igjen, og forsøkte å portere nr. fra bedrift til privat ab. Vet ikke helt hvordan det gikk, men tlf. fungerer nå igjen ihvertfall.

 

Forventer egentlig et kjedelig etterspill her...

 

Har blitt et prinsipp for meg nå, og gir meg ikke ennå!! :no:

Endret av Penguins66
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...