Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver har rappet telefonnummeret mitt...


Penguins66

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Penguins66: De har nok absolutt ingen lover på sin side. Ring til kundeservice og forlang å få snakk med ansvarlig der, de har muligheten til å si mer. Si så at de har brutt loven her og de kan forvente seg en anmeldelse om de ikke ordner opp i rotet de har skapt. Det samme kan du forsåvidt si til arbeidsgiveren din. Det din arbeidsgiver har gjort er i praksis Svindel.

Lenke til kommentar

Lag en portering over til netcom og gjør nummeret hemmelig. Da er det vanskeligere å ta det tilbake til Telenor. Evt gjør nr til et kontantkort hos netcom og sett det på noen andre. Hvis arb giver prøver seg da med å portere det over til seg selv igjen vil ikke det gå ann siden han ikke har fødselsnr til han du setter nr på. Og så lar du det gå en stund så kan du sette det tilbake til deg igjen.

Lenke til kommentar
Lag en portering over til netcom og gjør nummeret hemmelig. Da er det vanskeligere å ta det tilbake til Telenor. Evt gjør nr til et kontantkort hos netcom og sett det på noen andre. Hvis arb giver prøver seg da med å portere det over til seg selv igjen vil ikke det gå ann siden han ikke har fødselsnr til han du setter nr på. Og så lar du det gå en stund så kan du sette det tilbake til deg igjen.

Da kan jo denne personen som får nummeret i sitt navn, sette seg på bakbeina.

Lenke til kommentar
En liten update på denne saken, da jeg ikke har gitt meg helt. :tease:

 

Vil først og fremst takke de som har tilbudt sin hjelp, gjennom forumet her!!!

 

Nummeret mitt er fortsatt utenfor rekkevidde.

 

Har nå kommet i dialog med kundeansvarlig hos operatørens kundeservice.

De vil foreløpig ikke hjelpe meg. Mener det er en sak mellom tidl. arb. giver og meg.

 

Har likevel fått følgende info:

 

07.02.05: Nummeret er tilknyttet mitt eget private abonnement hos Netcom.

 

08.02.05: Tidl. arb.giver oppretter nytt bedriftsab. hos Telenor, der de porterer nummeret til dette abonnementet.

Tidl. arb.giver gjøres i denne prosessen, til juridisk eier på nummeret, uten at jeg signerer på noen papir.

Kun repr. fra min gamle jobb har signert papirene hos Telenor. Det bekreftet de.

 

Dette er de faktiske fohold.

 

Siden Telenor fremdeles ikke gir nummeret til meg igjen, kan de ha en skjult paragraf på sin side??

Det er i det øyeblikket nr blir portert fra netcom til telenor ulovligheten skjer - dette er ikke tillatt uten ditt samtykke. Dette gir deg meget sterke krav om tilbakeførsel, de har ingen beviser på at du har godkjent denne overførselen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har som nevnt kommet i kontakt med en kundeansvarlig på kundesenteret.

Her er svaret fra denne personen:

 

"Som nevnt i forrige epost fra oss, er det juridisk eier av abonnementet "tidligere arbeidsgiver" du må ta denne saken med.

Det er de som står som juridisk eier av abonnementet og vi har ingen myndighet til å gjøre endringer på dette abonnementet."

 

Dette sier altså Telenor i denne saken.

Ikke lett å bli klok på, og de gir seg ikke uten sverdslag, ser det ut til!!

Lenke til kommentar
Har som nevnt kommet i kontakt med en kundeansvarlig på kundesenteret.

Her er svaret fra denne personen:

 

"Som nevnt i forrige epost fra oss, er det juridisk eier av abonnementet "tidligere arbeidsgiver" du må ta denne saken med.

Det er de som står som juridisk eier av abonnementet og vi har ingen myndighet til å gjøre endringer på dette abonnementet."

 

Dette sier altså Telenor i denne saken.

Ikke lett å bli klok på, og de gir seg ikke uten sverdslag, ser det ut til!!

På tide å ta saken til media sier nå jeg...

Lenke til kommentar
2) ring og bli sint, det fungerer alltid. Klast rettighetene dine i bordet og krev dokumentasjon.

 

Det å ty til agresjon fører oftest til agresjon fra den andre parten også, eller større motvilje med å gi etter. Mye bedre å ha en vennelig og ordentelig tone om man vil oppnå det man ønsker.

Lenke til kommentar
2) ring og bli sint, det fungerer alltid. Klast rettighetene dine i bordet og krev dokumentasjon.

 

Det å ty til agresjon fører oftest til agresjon fra den andre parten også, eller større motvilje med å gi etter. Mye bedre å ha en vennelig og ordentelig tone om man vil oppnå det man ønsker.

 

Nja, forskjellige måter og bli sint på. Mulig jeg ordla meg litt galt. det jeg legger i sint er mer en bestemt tone som ikke gir etter for press fra de andre sin side.

Jobber selv med kundeservice og gud vet hvor mye jeg hater sinna folk.

Lenke til kommentar

Da er det vel på tide med en liten oppdatering igjen...dette begynner å bli virkelig morsomt...

 

Telenor gir seg ikke, og henviser meg til forhandleren som opprettet abonnentet. Det er nemlig de som må dokumentere overførselen fra februar 2005, sier Telenor.

Det absurde i denne saken er at abonnentet ble opprettet hos Mobildata, en mobilkjede som eies 100% av Telenor Mobil.

 

Forhandleren sier til meg at slike avtaler lagres i kun 2 år, og det er etter rettningslinjene.

Han forteller videre at avtalene, inkludert min??, akkurat har blitt kastet...(altså etter nesten 4 år, tilfeldig?)

...og at han ikke kan gjøre noe...så da er vi like langt!

 

Vil også informere at Telenor nå har tilbudt meg et "Gullnummer", uten omkostninger for meg.

 

Synst det lyser "guilty" lang vei!!!!

 

Hva tror dere??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...