Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Har de i dimm slotten på x299 apex. Kjempekalde :) Tok seff av klisterlappen på ssdene ;)

 

Ok takk :)

Bare litt bekymret siden jeg har O11 Dynamic med AIO i topp, slik at all varm luft fra GPU under dras oppover forbi der Dimm.2 slotten sitter. RAM brikkene mine blir jo varme i dette oppsettet, men ikke sikkert det blir slik med Dimm.2 modulen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke hvilkensomhelst.

Men m.2 nvme ssd PCI-e 3.0x4 eller m.2 sata ssd

M.2 nvme pcie vil være begrenset til~ 1000MB/s av arkitekturen i hk (pcie 2.0 x 2)

 

Med adapterkort i PCI slot kan du unngå limitation med å «stjele» fra grafikk/cpu pcie 3.0 lanes.

Grafikk kort vil halveres fra 16x til 8x

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så da kan jeg gå for SX8200 Pro? 

 

Men er du sikker på at et Z97 hovedkort støtter å boote fra en NVMe SSD da? Trodde det kom først med Z170 og X99, men mulig jeg tar feil. På den plattformen du har, så tviler jeg at du vil merke veldig stor forskjell i ytelse da. Kan hende du har skrevet så mye til din 840 SSD at den har blitt litt degradert. Isåfall kan du vurdere å bare kjøpe en Samsung 860 Evo 1TB da.

Lenke til kommentar

Men er du sikker på at et Z97 hovedkort støtter å boote fra en NVMe SSD da? Trodde det kom først med Z170 og X99, men mulig jeg tar feil. På den plattformen du har, så tviler jeg at du vil merke veldig stor forskjell i ytelse da. Kan hende du har skrevet så mye til din 840 SSD at den har blitt litt degradert. Isåfall kan du vurdere å bare kjøpe en Samsung 860 Evo 1TB da.

Har ikke den tykkeste lommeboka, så tar litt å litt! Så tenkte det at å bruke 1500kr på en M2 SSD er et greit kjøp, så blir det å spare opp penger til neste år(høst) å kjøpe nytt hk, ram og cpu da jeg allerede har oppgradert GPUen.

Lenke til kommentar

Har ikke den tykkeste lommeboka, så tar litt å litt! Så tenkte det at å bruke 1500kr på en M2 SSD er et greit kjøp, så blir det å spare opp penger til neste år(høst) å kjøpe nytt hk, ram og cpu da jeg allerede har oppgradert GPUen.

 

Det er jo helt greit, men hvis du har tenkt å boote fra en M.2 SSD, så bør du vite om hovedkortet ditt støtter det først. Som jeg sa, mener dette først kom med Z170 og X99. Sjekk manualen.

Lenke til kommentar

Det er jo helt greit, men hvis du har tenkt å boote fra en M.2 SSD, så bør du vite om hovedkortet ditt støtter det først. Som jeg sa, mener dette først kom med Z170 og X99. Sjekk manualen.

Prøver å lese meg fram, men vett ikke helt hvor jeg skal lese.

https://www.msi.com/Motherboard/Z97M-GAMING/Specification

 

- 1 x M.2 port*

- M.2 port supports M.2 SATA 6Gb/s module

- M.2 port supports M.2 PCIe module up to 10Gb/s speed**

- M.2 port supports 4.2cm/ 6cm/ 8cm length module

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...