Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

 

Backup av systemet etter programmer og drivere og Servicepacks er installert, og vips så er det bare noen få minutter å reinstallere fra en minnepenn.

 

Mindre herk enn å rydde opp i alle fall.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Har man satt opp systemet utover de simpleste endringene man kan gjøre og i tillegg har mange programmer som ikke har rene sikkerhetskopi-prosedyrer / filer, tar det fort flere timer.

 

 

SSD-spørsmål:

Ønsker å kjøpe den mest pålitelige m-sata ssd brikken til under 1000kr som er å oppdrive, minimum 120GB. Tips?

 

Helt riktig Mandela, og har man i tillegg brukt et OS i omtrentlig 4-5 år så er det så mange ting å ta vare på at slike overforenklinger blir nettopp det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir det i hvert fall rent og pent. ^^ I motsetning til å potensielt bruke time på time uten resultat.

 

Sjelden så ille at du ikke kan installere og ta backup av noe på en times tid. Og da er rent system garantert.

 

Det er naturlig nok ikke noe jeg bare sier, eller for alle. Men noe som er praktisert i store deler av kunder, og venner. Til tross for at mange mener de har så mye, så vil en PC med SSD ta det unna på et øyeblikk. Så nei, ikke bare overforenkling for de fleste.

Lenke til kommentar

Andrull:
Jeg har selv praktisert det du snakker om (som jeg skrev tidligere) så jeg er ikke uten erfaring på det. Etter 20 år i bransjen innen teknisk drift er det naturlig nok i erfaringsboken etter å ha driftet et utall kunder og jeg tror jeg har vært igjennom det meste av PC-vedlikehold.

Overforenklingen du representerer med utsagnet er også noe jeg stadig vekk kommer ut for som gjør at ledere tar dårlige beslutninger. Noen ganger er det enklere om man bare svarer på det man spør om fremfor å mene at man kjenner bakgrunnen for spørsmålet bedre.

 

Du mener sikkert godt med rådet og for noen situasjoner er det absolutt et greit råd men jeg stilte et meget konkret spørsmål. :)

Hadde vel håpet at Ourasi var innom og leste her og kom med et lite eksperttips. Hva den karen kan slutter aldri å imponere meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

@Theo343
Det er en update til Windows 7 sp1 klient som krymper Windows side by side component store (winsxs) som kom for ikke så lenge siden (kb2852386)
Addon funksjonalitet til cleanmgr , har du kjørt igjennom den med 2852386 innlagt (siden du fremdeles har 11GB) ?

Får krympet det på vm's jeg har ned til ca 7GB som virker å være tilnærmet maks +/-.
PS! Alle updates/hotfixes blir permanente.
http://support.microsoft.com/kb/2852386

Les mere i denne tech net bloggen
http://blogs.technet.com/b/askpfeplat/archive/2013/10/08/breaking-news-reduce-the-size-of-the-winsxs-directory-and-free-up-disk-space-with-a-new-update-for-windows-7-sp1-clients.aspx

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge Nextron.no så skal min Intel p3700 komme i morgen.

Ja, det frister veldig å svinge en tur innom Storo.

 

Mener jeg leste noe om at P3700 krever hovedkort av nyere type, så enn så lenge må jeg finne frem tuben med tålmodighet og smøre meg godt inn.

 

Ligger an til at jeg bytter ut den gamle boksen når 5930K gjør sitt inntog i butikkhyllene, og da blir den nok akkompagnert av en p3600 eller p3700.

Lenke til kommentar

 

I følge Nextron.no så skal min Intel p3700 komme i morgen.

Ja, det frister veldig å svinge en tur innom Storo.

 

Mener jeg leste noe om at P3700 krever hovedkort av nyere type, så enn så lenge må jeg finne frem tuben med tålmodighet og smøre meg godt inn.

 

Ligger an til at jeg bytter ut den gamle boksen når 5930K gjør sitt inntog i butikkhyllene, og da blir den nok akkompagnert av en p3600 eller p3700.

 

 

Man må iallefall ha windows 8.1 eller en nyrere Windows server for å boote fra den.

Lenke til kommentar

Det går gradvis. Du bør uansett sørge for å ha minimum 20% fri, helst mer. Jeg synes overprovisjonering er en veldig dum "løsning", men hvis man aldri følger med på plassbruken ellers og bare kjører på med ukritisk installasjon av alt til SSD... så er det kanskje det som må til.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tenkte jeg skulle legge inn RST 13.1 fra Intels dowloadsenter, men får denne feilmeldingen når jeg åpner fila. Noen som vet hva det skyldes? Sitter på Win7 64bit. Søker jeg på kun Win 7 64bit i downloadsenteret, får jeg ingen treff på RST, så jeg regner med at den som er for win 7, 8 og 8.1 gjelder for både 32 og 64 bit?

 

post-67869-0-90489800-1405608621_thumb.jpg

Endret av Switters
Lenke til kommentar

Under 5000,- for 850 Pro nå.

 

http://cdon.no/elektronikk/samsung-electronics/samsung-850-pro-series-1-tb-ssd-r-550-w-520-sata-2-5-p27703045?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Har en mistanke om at den vil falle mer når den blir lagervare. Hva tror dere?

 

Prisen er faktisk hinnsides all fornuft, når man får Crucial m500 960GB for ca 2800kr. Ytelsen er bedre, men det vil ikkje 99% av brukerene merke.

 

Dog vil man ha det beste, så er det bare å betale :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...