Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk for SSHD til min søster sin laptop, trenger lagringsplass og er et kompromiss der ein får "litt" av ytelsen til SSD på kjøpet. Seagate sin Thin-serie fekk eg til rett under 600 kr, 500 GB og 8gb ssd cache.

 

Gi gjerne en rapport på hvordan det går med denne over tid. De der er litt interessante.

Lenke til kommentar

Det ble Asssd først :green:

 

*bilde*

 

Dette er IKKJE cache resultater :dribble:

 

Anvil:

 

*bilde*

 

Helsikke, dette er imponerende! Ser du har gått for 400 GB-versjonen, kjekt å se at den ikke står tilbake for ytelsen til 800 GB-versjonen som The ssd review testet! Testresultatene er jo nesten identiske.

 

IOPSen og latencyen man får over Nvme er jammen noe å strekke seg etter! 488K read / 205K write IOPS er jo ganske sinnsykt.

Lenke til kommentar

Fantastisk. :-D

 

Dog, må innrømme jeg forventet litt ekstra der skoen trykker mest. Nemlig random read 4k (QD1). Hvor den klarer imponerende 11500 poeng. Beste jeg har sett hittil.

 

Men rent prosentmessig er det ikke det helt store. "Bare" 14-16% fra 840 Pro / 850 Pro med sine respektable 9900 IOPS / 10300 IOPS. Ikke at vi har sett noe forbedring her på leeenge. Så selv 15% er ganske bra, men hadde håpet på mer fra en SSD med så optimalisert system og lav responstid.

 

Qd4 og utover derimot blir ting meget gøy, og det er jo bra. :) For er vel mellom QD1-QD4 read 4k at den jevne entusiast har mest av?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hei.

Det er mulig det er allerede besvart, men med 821 sider å se gjennom våger jeg heller å spørre.

Jeg har en macbook Pro mid 2011 som jeg vil ha en SSD til. Er det noe spesielt å tenke på? Vil alle modeller (2,5") passe rett inn? Har tenkt litt på den Samsung EVO (pro?) 500. Vil dette merkbart øke hastigheten på maskinen?

Takker for svar

Lenke til kommentar

Hei.

Det er mulig det er allerede besvart, men med 821 sider å se gjennom våger jeg heller å spørre.

Jeg har en macbook Pro mid 2011 som jeg vil ha en SSD til. Er det noe spesielt å tenke på? Vil alle modeller (2,5") passe rett inn? Har tenkt litt på den Samsung EVO (pro?) 500. Vil dette merkbart øke hastigheten på maskinen?

Takker for svar

 

De fleste ssder vil passe ja.

 

 

For å si det slik: Jeg kjøpte en mac air 2013 med 256GB ssd til dama, etter det så nekter ho å bruke en bærbar uten ssd. Når ho merker forskjell, da ER det forskjell. Ho ser/merker ikkje forskjell på 60hz og 144hz på skjermer :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...