Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

eks:

Tenkte jeg mer på det som på styggspråk kalles "å drite i andres reir", og at det kan være greit å unngå det, da blir man ofte lite populær uansett hvor bra det man anbefaler blir.

 

Bra, ville ikke ta motet fra deg på temaet, og du virker ikke å være blant de jeg snakket om. Uansett blir der interessant å se hva dere havner på. Telecomputing jobber jeg forøvrig mye med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men partition allignment i XP gjelder vel ikke for intel? Eller har jeg gått glipp av noe (igjen)?

Jo gjelder for alle SSD'er.

 

Akurat... har ikke kjørt XP på ssd enda, men det skal teste det innen et par uker. Da tenker jeg jeg setter opp partisjonen på forhånd.

 

Ellers er det W7RC1/2008 som er de plattformene jeg skal kjøre ssd (X-18M/X-25M/X-25E) på framover, så da regner jeg med det er safe?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Litt info om Kingston SSDNow V

 

"Kingston's SSD V Series uses the J-Micron controller. Kingston's engineers have worked closely with Toshiba and J-Micron counterparts over the past 6 months to ensure the drive is stable and ready to bring to market. The controller has gone through several firmware changes and exhaustive testing. We have resolved the lag and stuttering issues that occurred with earlier solid-state drives using this particular controller. Our tests show that Kingston's SSD V Series is stable and has the quality that our customers continue to expect from our products."

 

respons fra Kingston. (kilde: newegg)

Lenke til kommentar
Men partition allignment i XP gjelder vel ikke for intel? Eller har jeg gått glipp av noe (igjen)?

Jo gjelder for alle SSD'er.

 

Akurat... har ikke kjørt XP på ssd enda, men det skal teste det innen et par uker. Da tenker jeg jeg setter opp partisjonen på forhånd.

 

Ellers er det W7RC1/2008 som er de plattformene jeg skal kjøre ssd (X-18M/X-25M/X-25E) på framover, så da regner jeg med det er safe?

 

Srv08 er et knall OS, så lenge du slår av mye av loggingen, den er helt rabiat mtp dette. Målte vel 1gb logg skriv på kort tid, og 90% av dette kan slås helt av. Dette er vesentlig mindre på W7RC, selv om jeg slår av det meste som kan slås av her også.... I eventviewer er det en windows undermeny som inneholder 50-100 egne logger, som de fleste aldri var klar over engang, og derfor neppe trenger...

Lenke til kommentar
X25-M har bedre random read/write enn alle de andre konkurerende MLC SSD'ene. Denne ytelsen er viktigere enn sekvensiell ytelse.

 

Det er nå litt delte meninger om det da. Ikkje at jeg tar parti på noen av ssd diskene. Oppstart av programmer/spill f.eks er det liten forskjell på intel og vertex.

 

Har prøvet å finne noen programmer eller noe som gir en klar fordel Intel VS Vertex, men det er mest database opplegg som man får brukt veldig høy random write/random read? Iometer programmet er det jo begrensa hvor lenge det er gøy å spille :p Samme som 3dmark og superpi :D

 

Det virker litt som minnebåndbredden på i7 som gir liten fordel i annet enn syntetiske tester.

 

Er det noen som skjønner hva jeg mener?

 

Håper folk kan komme med eksempler på hvor man kan få brukt for veldig høy random write og read.

 

For små ting er jo en ramdisk genialt.

Lenke til kommentar
Litt info om Kingston SSDNow V

 

"Kingston's SSD V Series uses the J-Micron controller. Kingston's engineers have worked closely with Toshiba and J-Micron counterparts over the past 6 months to ensure the drive is stable and ready to bring to market. The controller has gone through several firmware changes and exhaustive testing. We have resolved the lag and stuttering issues that occurred with earlier solid-state drives using this particular controller. Our tests show that Kingston's SSD V Series is stable and has the quality that our customers continue to expect from our products."

 

respons fra Kingston. (kilde: newegg)

 

Og plutselig ble denne disken totalt uinteressant for min sin del. Det er selvfølgelig en mulighet for at dem snakker sant, i alle fall delvis, men allikevel.. Det skal mye til for å bygge opp igjen et rykte som er såpass frynsete som J-Micron sitt.

Lenke til kommentar
Litt info om Kingston SSDNow V

 

"Kingston's SSD V Series uses the J-Micron controller. Kingston's engineers have worked closely with Toshiba and J-Micron counterparts over the past 6 months to ensure the drive is stable and ready to bring to market. The controller has gone through several firmware changes and exhaustive testing. We have resolved the lag and stuttering issues that occurred with earlier solid-state drives using this particular controller. Our tests show that Kingston's SSD V Series is stable and has the quality that our customers continue to expect from our products."

 

respons fra Kingston. (kilde: newegg)

 

Og plutselig ble denne disken totalt uinteressant for min sin del. Det er selvfølgelig en mulighet for at dem snakker sant, i alle fall delvis, men allikevel.. Det skal mye til for å bygge opp igjen et rykte som er såpass frynsete som J-Micron sitt.

 

"The" J-Micron controller blir litt diffust, er det den nye med cache, eller den gamle uten.... Er det den nye er den sikkert ok, er det den gamle, vil jeg si meg enig at den er uaktuell, produsentens garanti er null verd her...Og da blir plutselig ikke prisene fullt så fine lenger....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hvis jeg handler fra utlandet ja :p G.Skill Falcon 128GB til 1950,- NKr på et tilbud forrige uke. Vurderte da selv å kjøpe 2 stk.

Men klart, J-Micron er "billig drit". Selv i Rev-B uten stuttering. Men for meningman er RevB sikkert helt grei.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...