Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

post-42975-1245103979_thumb.png

 

Kollosal sekvensiell, men godt å se at jeg grisebanker deg på random 4kb read/write QD#64, han har fikset så cache ikke påvirker særlig ser det ut til, på tide han kvitter seg med QD#1 testen nå... :thumbup:

 

PS: Nizzen, det er en copy test også, der skulle du gjøre rent bord :cool:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enten det eller så har han lagt seg ;-)

 

Passerer 14K ved 512KB stripe size på bootup, men nå er de slitne av iometer tror jeg.

 

Jau du får TRIMME de snart uten HDDErase, det blir fint å slippe du.....

Ser det er en med 4xVertex på ICH10R med Read: 220,24 MB/s Write: 36,02 MB/s QD#64 på OCZ forumet, dog uten bilde og en veldig tidlig versjon for samme config er nede i 88mb/s i nyeste versjon...... Godt jobba det der, holde det på SSD nivået slik er bra...

 

@Anvil: Eid?

post-72177-1245105388_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
ICHnR er en luring, den gir slike resultater, må vel prøve med 4 her også for å se.

 

Kan jo være stripevalget, IOPS ble kutta nesten i to på 5805 med liten stripe (mindre enn 128k), det likte den ikke idet hele tatt... 50% lavere sammenlignet med en singel er jo helt villt, så hakkande gale er dette her. Tipper du havner godt over 300 read med allt på plass....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Lenge leve galskapen....

 

Da har jeg bestilt 1stk. Packard bell dot 3G 8,9" netbook, 1stk intel x-18m ssd, 2GB minne og usb microbluetooth :)

 

Håper det bare ikke er så jævli mye prakk med å bytte disk og minnebrikker :)

... og at jeg finner en billader :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Ourasi, måtte bare slå deg ;-)

 

3 stk

post-137664-1245106463_thumb.jpg

 

Ludder :tease:

 

Men min antagelse var da riktig i allefall, du skal jo ikke tape 50% mot en singel disk... Men litt ufint var det, la meg avslutte kvelden med sølv etter så lang tid på topp, sølv er nederlag :dremel:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Ser bra ut, litt å hente på på enkelte, men det er selvsagt avhengig av hvor full og brukt disken er, men veldig bra sammenlignet med andre disker er det uansett, enjoy..

Ja, den kan sikkert få enda bedre ytelse.

Har hatt den i ca 2 mnd. nå.

 

Alt jeg har gjort var å flashe den med firmware 8820 (BIOS i IDE modus) før jeg installerte OS'et på den (XP x64)

Jeg har ca 50 GB ledig på SSD'en.

 

Er ikke sikker på hvordan man velger stripestørrelse i dette OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...