Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Ser ut så 34nm har blitt flytta fram :p

 

 

Intel's 34nm NAND SSDs launch in two weeks

 

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...ds-launch-weeks

http://www.electronista.com/articles/09/06...34nm.ssds.soon/

 

RUMOURS ARE growing louder that Intel will be launching new SSDs based on the firm's 34nm NAND chips within just a couple of weeks. Previous reports had said Chipzilla planned to come out with its new 34nm flash memory drives in Q4, but that timetable has been nudged up.

 

Solid State Drives (SSDs) have been around for a while, but their high costs, limited capacities and sometimes questionable reliability have ensured the drives have remained somewhat niche. But this is all about to change, apparently.

 

We've been told that with these new 34nm NAND SSDs, users can expect higher performance, higher capacities, and most importantly, lower prices.

 

Amongst the 34nm offerings hot off the production line will be a 320GB drive, plus 160GB and 80GB capacities too. But there very well could be more. Our sources tell us there will be drives big enough to replace the HDDs in most, if not all laptops.

 

Intel is said to be really optimistic about SSD prospects in 2010, especially considering the smaller and cheaper process node along with SSD specific optimizations built into Windows 7.

 

 

 

http://www.intel.com/pressroom/archive/rel...0080529comp.htm

 

Nå skall linkene fungere igjen.

Endret av Agrop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80GB er en meget praktisk størrelse.

Må si at jeg er meget spent på disse nye utgavene og håper prisen blir noe redusert.

Jeg kommer garantert til å kjøpe 320GB'rn som en erstatning for Vertex 250GB'rn først og fremst pga litt mere plass men også av andre årsaker.

(dersom det ikke dukker opp noe annet, har ventet litt på 512GB'rn til Toshiba men den har ikke vært særlig omtalt)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Vet ikke om det er sånn for hele forumet nå, men jeg får hverken søkt i tråden, eller på selve forumet (med både Firefox og Safari). Slenger derfor inn en ny post, selv om det sikkert har blitt spurt før :)

 

Jeg ønsker i den nærmeste fremtiden (2-3 mnd) å gå over til SSD på min MacBook Pro. Ettersom dette er en bærbar maskin er jeg "nødt" til å ha med bilder og musikk. Dette gjør at jeg må ha på min nåværende 200gb disk har jeg 40gb ledig, og jeg må dermed ha 200gb+ disk for å klare meg. Dette er også en disk som vil bli flyttet over til neste bærbare maskin, når den tid er inne.

 

Noen tips til disker jeg burde velge, hva jeg eventuelt burde styre unna? Hvor mye må jeg legge i det? 5000-7500 er det jeg ser for meg, kan tøyes eventuelt hvis jeg får igjen for det :)

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å vente på Intel 320GB som blir lansert nå dersom du må ha +200GB.

Prisen på Intel tør jeg ikke gjette på men den blir nok definitivt mellom 6-9000?

 

Jeg kunne ha anbefalt deg Vertex 250GB (som jeg har selv på en bærbar pc) men har sett urovekkende mange problemer med den på Mac.

(de fikser det helt sikkert med en firmware oppdatering når de finner ut av problemet)

Lenke til kommentar

Da er Windows 7 installert på en Intel X25-M SSD! Har ikke fått testet så mye ennå, men W7 booter iallefall raskt :)

 

Installasjonen gikk forsåvidt smertefritt, men nå er mine gamle os-partisjoner utilgjengelig. Har en XP32 og en Vista64-installasjon på hver sine disker. Nå er det noen år siden jeg installerte os sist, så jeg husker ikke hvordan jeg fikk frem muligheten til å boote fra andre partisjoner. Var det ikke redigering av boot.ini?

Lenke til kommentar
Da er Windows 7 installert på en Intel X25-M SSD! Har ikke fått testet så mye ennå, men W7 booter iallefall raskt :)

 

Installasjonen gikk forsåvidt smertefritt, men nå er mine gamle os-partisjoner utilgjengelig. Har en XP32 og en Vista64-installasjon på hver sine disker. Nå er det noen år siden jeg installerte os sist, så jeg husker ikke hvordan jeg fikk frem muligheten til å boote fra andre partisjoner. Var det ikke redigering av boot.ini?

 

Boot.ini er historie på Win7 (og Vista). Bootopsjoner kan nå settes med kommandoen bcdedit (husk å kjøre den i admin mode), skjønt gratisprogrammet EasyBCD gjør jobben enklere:

 

http://neosmart.net/dl.php?id=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...