Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Intel X25-M

 

(IDE mode)

post-137664-1245092667_thumb.jpg

 

(raid mode)

post-137664-1245093330_thumb.jpg

 

post-137664-1245092687_thumb.jpg

 

Store variasjoner under benchmark.

(kan hende min X25-M er noe degradert i forhold til din etter mye testing i raid)

 

(Perc er satt til 64KB stripe size på både intel og vertex, må velge noe selv om det er en single SSD)

 

edit:

ser nå at jeg hadde glemt å endre fra IDE til RAID mode i kontrolleren etter siste HDDerase, har lagt ut et nytt screenshot for raid mode på X25-M.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Intel X25-M

Store variasjoner under benchmark.

(kan hende min X25-M er noe degradert i forhold til din etter mye testing i raid)

 

(Perc er satt til 64KB stripe size på både intel og vertex, må velge noe selv om det er en single SSD)

 

Så vel ikke for bra ut, X25-M skal vel ligge på 140-150 les, ifølge bildene jeg har sett. Det virker også mer logisk, sett i lys av mine resultater. IOMeter med 4kb random les med QD#32, får 125mb/s med X25, det er 100% sikkert, så det der så litt treigt ut... En litt fragmentert M vil fort våkne etter et par runs, med litt underliggende defragg, men så nok litt HDDErase aktig ut :innocent:

 

Edit. Til din Edit: Ja da ser vi vel at det ser greiere ut, og da skjønner jeg jo også at du så veldig variasjon. Og man ser jo litt forskjell på Vertex og X25-M på QD#64 :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Kjørte (4K QD#64) en gang til og da ble det

156,09 MB/s på read

57,75MB/s på skriving

 

Vel, vi vet jo at ytelse varierer på SSD så det er vel greit.

 

Skal ta testen på nytt på Vertex 60GB så er det komplett.

 

edit:

Har oppdatert Vertex med raid mode på forrige side.

 

Ytelsen gikk opp på read (QD#64) men er fremdeles langt etter intel.

Værst er det nok på skriving. (~9MB/s vs 50+ MB/s)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Kjørte (4K QD#64) en gang til og da ble det

156,09 MB/s på read

57,75MB/s på skriving

 

Vel, vi vet jo at ytelse varierer på SSD så det er vel greit.

 

Skal ta testen på nytt på Vertex 60GB så er det komplett.

 

edit:

Har oppdatert Vertex med raid mode på forrige side.

 

Ytelsen gikk opp på read (QD#64) men er fremdeles langt etter intel.

Værst er det nok på skriving. (~9MB/s vs 50+ MB/s)

 

Jau, 60mb/s er vel de de fleste får som max på les og 9mb/s på skriv, på Vertex. Mtp at det er faktisk denne QD som har betydning for reell random 4kb ytelse av CDM og AS, så forringer ikke dette nødvendigvis Vertexens kvaliteter, den bare fremhever Intelens ekstreme kvaliteter.....

Lenke til kommentar
X25-E

 

Ser ikke ut som sekvensiell skriving blir rett?

 

post-137664-1245095248_thumb.jpg

 

Men QD64 er jo rimelig bra, husk det er på OS partisjonen ;-)

 

Du kan beholde de andre resultatene og kjøre en separat bench på f.eks sekvensiell om den skjærer seg... Og ja, fenomenalt bra skriveytelse, og du kan jo sammenligne med skriv på konkurrentens SLC modell på 21mb/s.....

 

Uansett, QD#1 random 4kb les/skriv bør nå snart forbys i denne tråden, QD#3 bør være ett absolutt minimum........ :roll:

 

Edit: fikk aldri med meg din IOPS i Bootup IOMeter.....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Jeg slipper vel å poste noen "cache" benchmarks her tenker jeg :D

Nå har jeg WR i pcmark 05 og pcmark Vantage ;)

 

Får nok boosta noen hwbot poeng om jeg poster score hehe

 

Burde vel snart få inn noen sponsekroner fra OCZ, sånn som du gir dem reklame mener jeg :innocent:

 

Vet ikke om jeg har kjørt bootup på X25-E, skal sjekke i mine arkiver.

Kjører den på nytt om nødvendig.

 

Ikke noe stress, bare mente å huske at du lurte på den lange tiden den tok, og at jeg da trodde du testet den da.... Sikkert bare "gått" forbi hverandre, jeg har vært oppe siden kl. o4.oo imorges, så nå synger denne dagen seriøst på siste verset.....

Lenke til kommentar

(bootup)

Vertex 60GB

post-137664-1245097371_thumb.png

 

Intel X25-M

post-137664-1245098137_thumb.png

 

WD Caviar Black 1TB

post-137664-1245099101_thumb.png

 

(kjørt på ICH10R i raid mode)

 

edit:

HDD tatt med bare for å illustrere forskjeller.

 

edit2:

perc med raid-5 64kb stripe size.

post-137664-1245100382_thumb.png

 

edit3:

perc raid-0 4 stk x25-m stripe size 64KB

post-137664-1245102486_thumb.png

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Nais, dette er like bra som andre "Fresh/HDDErase" resultater på M, E er vel ikke plass da, siden det er 10gb testfil. Mitt 6780 IOPS resultat med 2 M's i raid0 ser bra ut målt mot 1 disk mtp at dette tross allt dreier seg om IOmeter....

 

I sum er M tett på dobbelt så rask som Vertex i denne OCZ's egne config fil, selv med endel sekvensiellt r/w og mye skriv. MTF bringer forøvrig Vertex opp på 4k+ om noen skulle føle seg fristet....

Lenke til kommentar
Mener jeg fikk rundt 15.000 med 4 M'er på Perc, men ta det med en klype salt, jeg må sjekke.

 

Har ca 18GB ledig på E'en så det var litt rart, skal sjekke igjen.

 

Mer enn 100% skalering må vel sies å være litt for ekstremt, men kontroller gir jo litt ekstra, dog ikke mer enn 500 IOPS på 2x E's på en 5805 vs. ICH9R... 5xVertex 60gb gir ~8200 IOPS på Areca 1231ml 2GB, til sammenligning...

Lenke til kommentar
La til 4 x X25-M på perc, raid-5 stripe size 64KB.

 

Mener fremdeles det var ~15.000 men sjekker.

 

Jau, får du 11.8k med raid5, kan nok 15k stemme med raid0, men er du sikker på at dette er med denne bootup configen og ikke en annen?Men, legger man til 500 IOPS per par med M's, så er man jo plutselig oppe i disse tallene, skal iaff ikke klage på den kontrolleren da.... :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...