Gå til innhold

Test: HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Registrerer at både Touch Pro og SE X1 fikk bedre karakter en Touch HD......

Nå er det vel Marius Valle som har testet HTC HD-en (?), og han er vel blant de strengeste i testpanelet til Amobil, så det kom vel egentlig ikke som en bombe - hehe!

 

Eller så har kanskje Amobil en fetish for klumpete mobiler med fysisk fulltastatur? :)

 

Har prøvde både X1 og HD, og X1 er på ingen måte bedre enn HD, men nå er det ikke jeg som setter karakterene :dontgetit:

 

Edit: Tok like godt et raskt søk på google for å finne tester av Xperia X1/HTC HD/Iphone:

 

For me, the HTC Touch HD is the winner! The best smartphone.

 

The HTC Touch HD is just as good looking; has a snazzier, more sensual WVGA display; and also packs a mightier hardware-punch. So, it comes down to a better UI or more advanced hardware.

 

The HTC Touch HD does get my vote this early on, it’s still hard to say which one is exactly better due to how different Windows Mobile 6.1 is from Mac OS X mobile OS.
Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hyggelig å høre at jeg er strengest da ;)

 

Touch Pro (og X1i) og Touch HD har nok litt forskjellige målgrupper. Det er hovedgrunnen til at de kommer forskjellig ut.

 

Når det gjelder Diamond og batteri, så er standardbatteriet såpass svakt at det nesten er en vits. Har du et kraftigere blir nok historien en annen.

 

Norske tegn på tastaturet, ja... Kan det være at hukommelsen spiller meg et puss? Finner ikke noen bilder i testen av Touch Diamond som kan bekrefte det, men jeg mener å huske at det ikke var norske tegn på qwerty-tastaturet, og at man må "bla seg videre" i tastaturet for å få frem æ, ø og å.

 

Eller har kanskje dette kommet til ved en ROM-oppdatering?

 

Mer lyst på hunden jeg :) hvilken rase er det?

Finsk lapphund. En valp på 15 uker :)

Lenke til kommentar
Registrerer at både Touch Pro og SE X1 fikk bedre karakter en Touch HD......

Nå er det vel Marius Valle som har testet HTC HD-en (?), og han er vel blant de strengeste i testpanelet til Amobil, så det kom vel egentlig ikke som en bombe - hehe!

 

Eller så har kanskje Amobil en fetish for klumpete mobiler med fysisk fulltastatur? :)

 

Har prøvde både X1 og HD, og X1 er på ingen måte bedre enn HD, men nå er det ikke jeg som setter karakterene :dontgetit:

 

Tja.. Syntes ikke det var så overaskende, av det jeg har sett av utenlandstester så har ikke Touch HD kommet så altfor bra ut.. Den er overlegen på surfing, se på dokumenter og se film på.. Men er vist ikke fult så sterk på alle andre områder.. Noe av punktene for at Pro og xperia har scoret høyere er jo Qwertytasteratur og litt mer lommevennelig, vist jeg ikke husker helt feil tror jeg begge touch pro og xperia er litt kjappere en HD..

Lenke til kommentar

At Touch Pro er raskere enn HD kan jeg aldri tenke meg(?).

 

Syntes ikke det var så overaskende, av det jeg har sett av utenlandstester så har ikke Touch HD kommet så altfor bra ut.

Da har vi tydeligvis ikke lest de samme testene ...

 

Den er overlegen på surfing, se på dokumenter og se film på.. Men er vist ikke fult så sterk på alle andre områder.

Den store skjermen gjør den overlegen på langt flere områder enn det der.

 

Du som tydeligvis har en Xperia, og har fått litt erfaring med den, kan du nevne noen sider hvor den er bedre enn HD?

Andre ting enn fulltastatur - tykkelsen gjør opp for den fordelen spør du meg. Dessutengår det som et olja lyn når jeg skriver på HD :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Det jeg skal si nå, fortjener sin egen post.

 

Marius (hitokiri):

Har du HD-en enda? Sitter og hører på musikk med mitt Beyerdynamic DT770 Pro studio-headset nå, og lyden er fantastisk spør du meg. N95 m.fl. blir en flopp i forhold.

 

Om du har en gammel ROM eller ei - prøv å gjøre følgende:

Slide til "Programmer". Trykk på "Alle" nederst. Deretter slider du ned til "Lydforsterkning". Huk av for "På". Deretter kan du equalisere som du vil. Selv om du muligens har en utdatert ROM er det alltids verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
At Touch Pro er raskere enn HD kan jeg aldri tenke meg(?).

 

Syntes ikke det var så overaskende, av det jeg har sett av utenlandstester så har ikke Touch HD kommet så altfor bra ut.

Da har vi tydeligvis ikke lest de samme testene ...

 

Den er overlegen på surfing, se på dokumenter og se film på.. Men er vist ikke fult så sterk på alle andre områder.

Den store skjermen gjør den overlegen på langt flere områder enn det der.

 

Du som tydeligvis har en Xperia, og har fått litt erfaring med den, kan du nevne noen sider hvor den er bedre enn HD?

Andre ting enn fulltastatur - tykkelsen gjør opp for den fordelen spør du meg. Dessutengår det som et olja lyn når jeg skriver på HD :)

 

Etter en surfe runde på alt mulig av test-sider så er det ganske likt resultet mellom Touch HD og touch pro..

Det jeg sa om træghet var ikke helt som jeg trodde, Touch HD har 91mb ram ledig og Touch Pro har 121mb ram ledig..

 

Benchmark resultater på CPU er:

Xperia X1: 2263,3

Touch Pro: 2256,8

Touch HD: 2199,6

 

MEN, Benchmark resultater av mobilene totalt sett er:

Xperia X1: 456,4

Touch Pro: 396,3

Touch HD: 411,8

 

Høyere tall jo bedre.

 

Touch HD kunne føles litt mer hakkete i menyene når man skrollet opp og ned i forhold til touch pro, men det var mer pga høyere oppløsning, og med større skjerm og høyere oppløsning så er det lite man behøver og scrolle!

 

Hmm, hva som er bedre på Xperia enn Touch HD, nå har jeg ikke testet Touch HD.. Men kan si noen små ting som jeg syntes er veldig positivt med Xperia:

- Bra byggekvaltet, så høy kvalitetsfølelse over telefon!

- Rundt skjermen er det en liten kant, det syntes jeg er en fordel pga når den ligger i lommen så vil den kanten være beskyttende mot riper.. Skjermen er ligger ikke borti lommen hele tiden vist du skjønner hva jeg vil frem til.. Men den kanten gjør den litt mindre fingervennelig en f.eks touch pro sin skjerm som er helt flat!

-Knall bra batteritid

-Veldig bra lydkvalitet fra 3.5 utgangen..

 

Om noen av de punktene er bedre på xperia enn touch hd vet jeg ikke, hadde lyst til og si xperia-panels er en fordel, men siden touch hd kan få de også nå.. så ja!

 

Kilde for benchmark: www.pocketnow.com

Lenke til kommentar

Det er jo utruleg dumt at ein så dyr telefon skal vere så lett utsett for riper. HTC håpar sikkert på at folk skal kjøpe fleire 6000kronesrs mobilar i året.

 

Når eg kjøper noko dyrt, så vil eg at tingen skal vare ein stund. Brukar forresten ein 3 år gammal Nokia N70 som er litt slitasje på, men ser brukbart fin ut endå. Hadde eg hatt ein HTC tuch HD i tre år, så hadde den sikkert sett mykje verre ut.

Lenke til kommentar
1. Det følger med beskyttelsesfilm.

2. Du er enten rik eller idiot om du legger den ilag med nøkler o.l.

 

Har hatt en PDA i 3 år nå, og ikke en eneste ripe. Så slutt å syt.

 

Mobiler er vel til å has i lomme, i motsetning til PDAer, er det syteting å forvente at de tåler det? (for de får lett riper selv om det er alt man har i lomma)

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...