Gå til innhold

Test: HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

1. Det følger med beskyttelsesfilm.

2. Du er enten rik eller idiot om du legger den ilag med nøkler o.l.

 

Har hatt en PDA i 3 år nå, og ikke en eneste ripe. Så slutt å syt.

 

Mobiler er vel til å has i lomme, i motsetning til PDAer, er det syteting å forvente at de tåler det? (for de får lett riper selv om det er alt man har i lomma)

 

AtW

 

Har tatt konsekvensen av det og bruker veske (pouch) til min telefon. Da holder telefonen seg pen lenge og du slipper å ha til dels store telefoner i små lommer..:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kjøper deg en mobil med så stor skjerm, så sier det seg selv at den er ganske utsatt for å bli oppripet/knust, så hvis du VIL holde den ripefri og hel, så er det bare å bruke medfølgende "pouch".

 

Vil du IKKE beholde den ripefri og hel, så kan du alltids behandle den som en hvilken som helst annen mobil.

Lenke til kommentar
Om du kjøper deg en mobil med så stor skjerm, så sier det seg selv at den er ganske utsatt for å bli oppripet/knust, så hvis du VIL holde den ripefri og hel, så er det bare å bruke medfølgende "pouch".

 

Vil du IKKE beholde den ripefri og hel, så kan du alltids behandle den som en hvilken som helst annen mobil.

 

Telefonen får riper, selv om man hverken er rik eller idiot, det e rmuligheter for å lage ting mer ripebestandig enn det er. Er det virkelig sutring å ønske seg at produsentene fokuserer mer på dette.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det står blant annet dette i testen:

Touch HD er ikke spesielt verre enn andre telefoner på markedet.
Skjermen får riper, men vi har sett verre tilfeller.
Vi har for øvrig til gode å se en trykkskjermmobil med ripefri skjerm.

Dette er noe vi alle vet. Om det er å "ta vare på mobilen" ved å ha den i en lomme er ikke poenget.

Om man bryr seg om mobilen gjør man det som TRENGS for at den skal holde seg ripefri. Her kommer veske/pouch inn.

 

Det står også:

Under testperioden har vi oppbevart telefonen i bukselomma, og vi kan bekrefte at telefonen fort blir litt ripete. Dersom du vil holde den i tilnærmet "mint condition" bør du altså bruke en veske til telefonen.

Hva hitokiris lommer er laget av vet ikke jeg. En skjerm blir ikke oppripet av å ligge i en lomme. Derimot når mobilen tas "inn og ut" av lommen kan det komme riper (fra sømmer, små metallknapper på siden av lommene o.l.).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Det står også:
Under testperioden har vi oppbevart telefonen i bukselomma, og vi kan bekrefte at telefonen fort blir litt ripete. Dersom du vil holde den i tilnærmet "mint condition" bør du altså bruke en veske til telefonen.

Hva hitokiris lommer er laget av vet ikke jeg. En skjerm blir ikke oppripet av å ligge i en lomme. Derimot når mobilen tas "inn og ut" av lommen kan det komme riper (fra sømmer, små metallknapper på siden av lommene o.l.).

 

Diamonds skjerm ble oppripet av å ligge i helt vanlige lommer, å sømmer skal da ikke lage riper i en skjerm (me mindre buksa er sydd sammen med metalltråder).

Greit nok at denne vesken vil gi beskyttelse, men det er utrolig upraktisk. Denne beskyttelses filmen er dog mer praktisk, men det skal være unødvendig når andre produsenter har langt mer ripesikre skjermer.

Men jeg har ikke prøvd HD før om noen timer så kan ikke si at den er like ille som verstingen Diamond. Men blir det riper i displayet etter en kort testpeiode er det likevell for ille me mindre telefonen har vært utsatt for unormalt hard bruk.

Lenke til kommentar

En måned i hitokiris lommer anser jeg som unormalt hard bruk :whistle:

 

Det beste hadde vært en knallhard, ripefri skjerm, ja. Har prøvd både Diamond og HD, og Diamond virker til å ha en langt mykere skjerm enn HD, og i tillegg så er skjermen på Diamond mer fleksibel (i negativ forstand).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Under testperioden har vi oppbevart telefonen i bukselomma, og vi kan bekrefte at telefonen fort blir litt ripete. Dersom du vil holde den i tilnærmet "mint condition" bør du altså bruke en veske til telefonen.

Hva hitokiris lommer er laget av vet ikke jeg. En skjerm blir ikke oppripet av å ligge i en lomme. Derimot når mobilen tas "inn og ut" av lommen kan det komme riper (fra sømmer, små metallknapper på siden av lommene o.l.).

Forstår ikke hva du egentlig prøver å få fram. Først sier du at du vil at de som vil ha ripefri skjerm bør bruke veske, så kritiserer du hitokiri for å mene akkurat det samme?

 

Jeg mener produsentene snart må lære av sine egne feil, mobiltelefon er laget for å brukes og for å være med overalt. Det gjelder alle produsenter, ikke bare HTC.

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal det være et ønske å ha en programvarebutikk? Best om vi får noe årntli god DRM beskyttelse også? Alt som iFascismen har regnes som en mangel på andre platformer?

 

Det finnes en million plasser hvor man kan kjøpe programvare til windows-mobiler, i motsetning til den ene marketsplassen for iFon. Det er faktisk ikke et stort savn for meg at jeg ikke må forholde meg til et iMonopol når jeg skal ha programvare til min iPaq Voice Messenger eller N810 iNternet Tablet.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skal det være et ønske å ha en programvarebutikk? Best om vi får noe årntli god DRM beskyttelse også? Alt som iFascismen har regnes som en mangel på andre platformer?

 

Det finnes en million plasser hvor man kan kjøpe programvare til windows-mobiler, i motsetning til den ene marketsplassen for iFon. Det er faktisk ikke et stort savn for meg at jeg ikke må forholde meg til et iMonopol når jeg skal ha programvare til min iPaq Voice Messenger eller N810 iNternet Tablet.

 

Enig, det er det tåpligste utsagne i hele testen(eller tåpligste utsagne som jeg har lest på en gooood stund).

Hvis man vil ha programmer, bruk google.

 

Og når dem sier må lades 1 gang om dagen, har dem vel wlan konstant på og surfer på nettet annver time, jeg har diamond og den har på 4 døgn i strekk uten å lade og denne skal vel være enda bedre.

Stusset også over manglende divx, dette er en veldig åpen telefon så her kan bare laste ned så mange codecer og mediaspillere som bare det.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skal det være et ønske å ha en programvarebutikk? Best om vi får noe årntli god DRM beskyttelse også? Alt som iFascismen har regnes som en mangel på andre platformer?

 

Det finnes en million plasser hvor man kan kjøpe programvare til windows-mobiler, i motsetning til den ene marketsplassen for iFon. Det er faktisk ikke et stort savn for meg at jeg ikke må forholde meg til et iMonopol når jeg skal ha programvare til min iPaq Voice Messenger eller N810 iNternet Tablet.

 

Godt sagt. Det finnes jo noen forum med både hackere og linker til program, tror jeg. Har ikke kommet så langt enda til å ha funnet noen jeg liker best, men ramlet borti xda et eller annet under litt lesing av nameldelser.

Lenke til kommentar
Men, jeg så en unboxing av denne

Har du en link?

 

HTC Touch HD Unboxing

 

Noen spørsmål

 

1. Følger der med 8GB kort til denne telefonen som standard, eller var det bare noe testpanelet i Amobil fikk med for å teste mobilens muligheter?

 

2. Hva er folks tanker om en eventuell HTC Touch HD Pro?

Det hadde vært den feteste mobil for meg noen sinne.

(Er rimelig avhengig av hardware qwerty-tastatur).

 

 

Hvor lang tid etter HTC Touch Diamond kom HTC Touch Pro?

(Jeg tenker på når kan vi eventuelt forvente en mulig HD Pro utgave.)

Lenke til kommentar
1. Følger der med 8GB kort til denne telefonen som standard, eller var det bare noe testpanelet i Amobil fikk med for å teste mobilens muligheter?

 

2. Hva er folks tanker om en eventuell HTC Touch HD Pro?

Det hadde vært den feteste mobil for meg noen sinne.

(Er rimelig avhengig av hardware qwerty-tastatur).

 

 

Hvor lang tid etter HTC Touch Diamond kom HTC Touch Pro?

(Jeg tenker på når kan vi eventuelt forvente en mulig HD Pro utgave.)

 

1. Det følger med.

 

2. Tviler vel litt på at det kommer en Pro-utgave, men vet jo aldri. Men, er fort rett for at en Pro-utgave av denne ville bli alt for klumpete og stor. Telefonen er stor, men ikke for stor. Dette mye pga at den ikke er så tykk. Skulle telefonen være dobbelt så tykk tror jeg ikke mange hadde giddet å kjøpe den.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...