Gå til innhold

Test: HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

de har gått med på Apples's krav til produktplassering og hvordan butikken skal se ut, så Apple hadde de inne...

 

Men HTC derimot...

 

En del av avtalen med Apple er naturligvis at de må ta alle negative ting med iPple-produkter, og fortelle kundene at det egentlig er HTC og Microsoft som har de svakhetene. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quoter mitt eget innlegg.

 

Jeg var i min lokale Mobilsjappe (hvor jeg har kjøpt mine 3 siste mobiler) og skulle preordere Touch HD, men fikk til svar ar de og flere kjeder nå boikotter HTC pga HTC nekter å følge norsk forbruker lov...?

 

Noen som har mer informasjon angående dette.?

Forøvrig landsdekkende kjede.

 

Så jeg fikk ikke bestillt meg HTC, de tok ikke inn nye...

 

Og legger inn svaret fra "HTC'sjefen"...

Så dere kan se at jeg ikke bare tullet, og svaret på spørsmålet er her... :)

 

Reklamasjoner

 

Spørsmål fra AN:

 

Hei

 

Jeg er butikksjef ved en MobilData butikk hvor vi har solgt en god del HTC telefoner og kunder kommer tilbake og er strålende fornøyde, men det som er problemet er at flere av disse kundene har problemer med telefonene sine og de har vært på service for samme feil på telefonen 3 og 4 ganger. Det som er casen er at vi da har fått tilbake ny telefon og batteri og ikke ny salgspakke. Kunden har likevel kjøpsloven på sin side og kan heve kjøpet, dette er noe vi har tapt masse penger på. Har dere tenkt til å følge norske kjøpslover snart?

 

Svar:

 

Vi jobbar på detta och har anställt en persom som enbart kommer att jobba mot afterservice markanden och på så sätt se till att vi följer de förväntnigar och lagar som gäller i respektive land i Norden,

Lenke til kommentar

HTC - touch hd (nyeste)

Jævla dritt tlf, kjøpte en nylig og den FUNKER ikke. Henger for et godt ord og slår seg av! Den henger på alle typer av program og må ta ut batteriet (tusen ganger) for å få den av eller på. Denne går i retur fortere enn svint. Jævla dritt. 6000,- burde vært 600.- :thumbdown: ALDRI MERE DETTE MOBIL TLF MERKE FOR MEG.

Lenke til kommentar
Jævla dritt tlf, kjøpte en nylig og den FUNKER ikke. Henger for et godt ord og slår seg av!

Herregud.

 

Dette er jo bare latterlig.

 

Fordi du har fått et eksemplar det er produksjonsfeil eller noe slikt på, så er telefonen dårlig for alle?

 

Skjerpings.

 

ALDRI MERE DETTE MOBIL TLF MERKE FOR MEG.

Hvis du skal boikotte et hvert mobilmerke det folk har fått feilvare så må du nok pent klare deg uten mobiltelefon.

 

Skjerpings, og kutt ut den tåpelige whininga.

Lenke til kommentar
Jævla dritt tlf, kjøpte en nylig og den FUNKER ikke. Henger for et godt ord og slår seg av!

Herregud.

 

Dette er jo bare latterlig.

 

Fordi du har fått et eksemplar det er produksjonsfeil eller noe slikt på, så er telefonen dårlig for alle?

 

Skjerpings.

 

ALDRI MERE DETTE MOBIL TLF MERKE FOR MEG.

Hvis du skal boikotte et hvert mobilmerke det folk har fått feilvare så må du nok pent klare deg uten mobiltelefon.

 

Skjerpings, og kutt ut den tåpelige whininga.

 

Man må også huske på at dette ikke er en telefon for nybegynnere. Dette er en telefon som må tilpasses og "kjæles" med for å få en god opplevelse :!:

 

Man kan ikke regne med å få til alt med denne type telefoner med en gang. Man må minst sette av en uke med innlæringstid. Men når man først har "lært" telefonen og Windows Mobile så har man et godt arbeidsverktøy/leketøy.

Endret av osmano
Lenke til kommentar
Wi-fi knot

 

Telefonen har imidlertid en funksjon i "Innstillinger"-menyen som heter Wi-fi. Her kan du aktivere og deaktivere Wi-fi, og du kan finne trådløse nett i samme applikasjon. Hadde bare dette menyvalget vært tilgjengelig i Touch Flo 3D-menyen hadde vi egentlig ikke hatt noe å klage på.

Det er ikke verre enn å legge til Comm Manager i programlista i TF3D, å får man rask tilgang til å skru av/på blant annet wifi, blåtann etc.

 

Rediger dokumenter

 

Det er selvsagt støtte for Activesync, i tillegg til Adobe PDF-viser, mulighet for å vise og redigere Office-dokumenter, skrive ut dokumenter på en nettverksprinter, lage notater og ta opp med en diktafon.

Det går fint an å opprette dokumenter også.

 

Skuffende lyd

 

Det som er veldig dumt er at lydkvaliteten er rimelig daff. Lydbildet er veldig grøtete, og så snart du spiller musikk hvor det skjer mye samtidig er det vanskelig å skille instrumenter fra hverandre. Detaljer forsvinner i lydbildet, og det hører rett og slett ut som om det bare er plass til ett instrument av gangen.

Jeg kan ikke si meg enig med denne. Jeg syns lyden er veldig god. Lydbildet er detaljert og klart, og hele spekteret kommer godt frem. Jeg har samme ROM-versjon som dere oppgir i testen (1.14.409.1 (24011) NOR). Lyden er riktig nok ikke spesielt bra med "normal" i equalizerinnstillingene, men med for eksempel "rock" blir den en helt annen. Jeg har en SanDisk Sansa spiller, og jeg syntes lyden i denne telefonen er på høyde, om ikke hakket bedre enn den dedikerte musikkspilleren.

 

Jeg syns det blir litt feil å nevne dårlig lyd flere steder i testen når alle andre har motsatt oppfatning. Av det jeg har lest så er det vel bare Amobil som klager over dårlig lyd, mens alle andre skriver den har god lyd.

 

Det som er litt dumt med spilleren er at du ikke kan stille lyden mens du har tastelåsen på. Om telefonen ligger i lomma må du altså fiske den frem, skru av låsen og deretter justere lyden.

Dette stemmer heller ikke. Man kan fint justere lydstyrken uten å ta telefonen opp av lomma for og måtte skru av tastelåsen.

 

- Dårlig kamera

Så lenge det ikke er for mørkt kan man ta gode bilder med telefonen. Under mørke omgivelser er det ikke så mye å skryte. Dette syns jeg dere kunne fått med i konklusjonen, altså at den tar gode bilder i god belsyning, og dårlige i dårlig belysning. Jeg veit ikke hvilke forventninger dere hadde, men det er jo tross alt ikke noen kameratelefon dere har testet.

 

Internetthastighet: EDGE, 3G, super-3G (HSDPA 7,2 Mbps, 2 Mbps upload)

For å være litt pirkete så kunne dere jo skrive at den har HSUPA også. Selv om dette ikke er tilgjengelig i Norge enda er det jo likevel greit å nevne hva dere mener med Super-3G; om det er bare HSDPA eller HSDPA òg HSUPA.

 

Ellers vil jeg bare få si at dette er en kjempetelefon. Min er 3-4 uker gammel, og den har ett lite hakk der det står "hTC", ellers er den totalt ripefri. Og jeg har enda ikke fått satt på noen beskytter på skjermen eller resten av telefonen.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Wi-fi knot

 

Telefonen har imidlertid en funksjon i "Innstillinger"-menyen som heter Wi-fi. Her kan du aktivere og deaktivere Wi-fi, og du kan finne trådløse nett i samme applikasjon. Hadde bare dette menyvalget vært tilgjengelig i Touch Flo 3D-menyen hadde vi egentlig ikke hatt noe å klage på.

Det er ikke verre enn å legge til Comm Manager i programlista i TF3D, å får man rask tilgang til å skru av/på blant annet wifi, blåtann etc.

 

Jeg har lagt com-manager å "svar"-tasten.

Så når jeg holder "telefonrør av"-tasten inne i et drøyt sekund, så er jeg i com-manager.

 

Ellers må jeg si jeg har WiFi på hele tiden.

Og den bruker mye mindre strøm enn jeg hadde trodd.

Telefonen holder i ca 2 dager med WiFi på, (den slukkes i dvale), og det synes jeg er helt akseptabelt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Quoter mitt eget innlegg.

 

Jeg var i min lokale Mobilsjappe (hvor jeg har kjøpt mine 3 siste mobiler) og skulle preordere Touch HD, men fikk til svar ar de og flere kjeder nå boikotter HTC pga HTC nekter å følge norsk forbruker lov...?

 

Noen som har mer informasjon angående dette.?

Forøvrig landsdekkende kjede.

 

Så jeg fikk ikke bestillt meg HTC, de tok ikke inn nye...

 

Og legger inn svaret fra "HTC'sjefen"...

Så dere kan se at jeg ikke bare tullet, og svaret på spørsmålet er her... :)

 

Reklamasjoner

 

Spørsmål fra AN:

 

Hei

 

Jeg er butikksjef ved en MobilData butikk hvor vi har solgt en god del HTC telefoner og kunder kommer tilbake og er strålende fornøyde, men det som er problemet er at flere av disse kundene har problemer med telefonene sine og de har vært på service for samme feil på telefonen 3 og 4 ganger. Det som er casen er at vi da har fått tilbake ny telefon og batteri og ikke ny salgspakke. Kunden har likevel kjøpsloven på sin side og kan heve kjøpet, dette er noe vi har tapt masse penger på. Har dere tenkt til å følge norske kjøpslover snart?

 

Svar:

 

Vi jobbar på detta och har anställt en persom som enbart kommer att jobba mot afterservice markanden och på så sätt se till att vi följer de förväntnigar och lagar som gäller i respektive land i Norden,

Kan nå meddele at denne boikotten er over, og har hjulpet...

 

Så nå får jeg kjøpt HTC der jeg har kjøpt mine tidligere telefoner...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

På jobben får alle ansatte tilbud om HTC mobiltelefoner. Vi har en haug av modeller fra dem. Bl.a. diamond, tytn, tytn2, s730, s740, cruiser og touch pro.

Fellesnevneren er at ingen av de som har HTC telefoner er fornøyd med dem. De er ustabile, og bare middels gode til det meste. Ja, det er mange funksjoner man har tilgjengelig. Men de fleste bruker den til å ringe med, samt kalender og noe sms. Og som ren telefon er alle sammen bedritne. Selv ikke vi på IT-avdelingen er fornøyd med dem. Når vi nå legger om systemet for å støtte synkronisering via andre programmer enn activesync kommer vi nok til å gå helt bort fra HTC.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo.

 

Jeg føler meg en smule dum nå. Har forlatt den trygge Nokia-verdenen til fordel for en HTC touch HD. Og jeg strever med å finne ut av denne telefonen!!!

 

Det er egentlig flere ting jeg gjerne skulle hatt hjelp til, men iallefall to kritiske saker:

 

1. Jeg får ikke kobla den til laptopen og synkronisert den med outlook. Prøver og prøver, nå har jeg sikkert rota til alle innstillinger også. Kjøpte nettopp iPhone til sønnen min, den var synkronisert etter 30 minutter... Og her sitter jeg på 6. dagen uten å få til min telefon. HJELP!!!

 

2. Når jeg bruker telefonen (snakker), blir skjermen svart. Hvordan kan jeg da enkelt "legge på" uten først å trykke på en av de nederste knappene (for å få lys i skjermen). Dette med at den blir svart er også et problem hvis de jeg snakker med krever tastevalg, da ser jeg jo ingen taster... HJELP!!!

 

Hvis jeg får noen tips til dette er jeg takknemlig, så skal jeg heller komme med noen mindre viktige spørsmål etterhvert.

 

På forhånd takk!

 

Rampant

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...