Gå til innhold

Test: HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

Hvorfor i alle dager skal det være et ønske å ha en programvarebutikk? Best om vi får noe årntli god DRM beskyttelse også? Alt som iFascismen har regnes som en mangel på andre platformer?

 

Det finnes en million plasser hvor man kan kjøpe programvare til windows-mobiler, i motsetning til den ene marketsplassen for iFon. Det er faktisk ikke et stort savn for meg at jeg ikke må forholde meg til et iMonopol når jeg skal ha programvare til min iPaq Voice Messenger eller N810 iNternet Tablet.

 

Hei.

Tanken er ikke at vi ønsker oss en monopolbutikk slik Apple driver, men for eksempel en samling av programmer brukeren kan laste ned og prøve uten å måtte google dem selv.

 

Det er jo ingen tvil om at Iphone har gjort det skarpt fordi Apple gjør det enkelt for brukerne å ta i bruk mulighetene. Det er ikke alle som har kompetanse eller interesse nok til å finne slike programmer på egen hånd, så her burde HTC gi brukerne et lite dytt.

 

Nå har vi kommet til det punktet hvor telefonene faktisk kan gjøre "alt". Det er ikke lenger specs det står på, men hvilken totalpakke produsenten kan tilby.

 

DRM og tilsvarende herk er det selvsagt ingen som ønsker. En deal med en musikkbutikk behøver ikke å bety DRM det heller. I dette tilfellet burde produsentene heller ikke sperre for alternative distribusjonsmetoder.

 

HTC ville nok solgt flere telefoner dersom de tilbød brukeren en større pakke. Da kunne selv min mor hatt glede av de mange mulighetene Touch HD tilbyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stusset også over manglende divx, dette er en veldig åpen telefon så her kan bare laste ned så mange codecer og mediaspillere som bare det.

 

Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har med Divx-serifiserte mobiler, men det fungerer mye bedre på disse. For eksempel kan Samsung Omnia tygge over det mest av kvalitetskonfigurasjoner, mens Touch HD med Divx Player Mobile må ha en lav nok bitrate for å spille av uten hakking og annet tull.

 

Å være nødt til å konvertere video til et passende format på forhånd er litt for tungvint.

Lenke til kommentar
Norske tegn på tastaturet, ja... Kan det være at hukommelsen spiller meg et puss? Finner ikke noen bilder i testen av Touch Diamond som kan bekrefte det, men jeg mener å huske at det ikke var norske tegn på qwerty-tastaturet, og at man må "bla seg videre" i tastaturet for å få frem æ, ø og å.

ÆØÅ får man på akkurat samme måte på Diamond, bare at man slipper andre særtegn som ö og ä (mye mulig at dette er endret på nyere ROM på HD). Dessuten er de på Diamond plassert omtrent der man finner ØÆÅ på et vanlig norsk qwerty-tastatur. ROM-versjon datert 19. juni.

 

Så det er ikke på HD vi ser denne løsningen første gang.

Lenke til kommentar
Dessuten er de på Diamond plassert omtrent der man finner ØÆÅ på et vanlig norsk qwerty-tastatur. ROM-versjon datert 19. juni.

 

Så det er ikke på HD vi ser denne løsningen første gang.

Hvor finner man slike ROM's.

Jeg vurderer å kjøpe en dansk HTC, men vil ha norsk ROM i den etterpå.

Ønsker da HTC sin offisielle rom, og ikke en XDA-rom.

Men på HTC sine sider under support, finner jeg ingenting som helst om Windows Mobile update, ROM eller noe slikt.

Lenke til kommentar

X1 er visstnok vesentlig dårligere enn Touch HD på dekning ifølge en test jeg leste:

 

http://www.mobiletechaddicts.com/2008/11/0...ch-hd-review-2/

 

"Well this is where I was very pleasantly surprised after using the Xperia X1 a few days earlier and being very disappointed with it’s ability to hold a consistent signal and even losing the signal in my home regularly. The HD proved to be more than capable where I live with its patchy signal strength. Not one dropped call, no signal jumping around just a solid 4 bars at all times, great sound quality in a call and switching between 3G and 2.5G areas again no dropped calls, very pleased with this result. The best phone radio signal of any device I have used."

 

Syns forøvrig det er svært merkelig at dette er noe Amobil og mange andre aldri tar med i testene sine. For meg som jobber på sjøen er dette veldig viktig! Så skjerp dere, Amobil, å ha med hvordan telefonen fungerer i bygninger/områder med dårlig dekning burde være en selvfølge!!!

Lenke til kommentar
Dessuten er de på Diamond plassert omtrent der man finner ØÆÅ på et vanlig norsk qwerty-tastatur. ROM-versjon datert 19. juni.

 

Så det er ikke på HD vi ser denne løsningen første gang.

Hvor finner man slike ROM's.

Jeg vurderer å kjøpe en dansk HTC, men vil ha norsk ROM i den etterpå.

Ønsker da HTC sin offisielle rom, og ikke en XDA-rom.

Men på HTC sine sider under support, finner jeg ingenting som helst om Windows Mobile update, ROM eller noe slikt.

Fra hvilken butikk er det du har tenkt å kjøpe?

Lenke til kommentar
Stusset også over manglende divx, dette er en veldig åpen telefon så her kan bare laste ned så mange codecer og mediaspillere som bare det.

 

Jeg vet ikke hvilke erfaringer du har med Divx-serifiserte mobiler, men det fungerer mye bedre på disse. For eksempel kan Samsung Omnia tygge over det mest av kvalitetskonfigurasjoner, mens Touch HD med Divx Player Mobile må ha en lav nok bitrate for å spille av uten hakking og annet tull.

 

Å være nødt til å konvertere video til et passende format på forhånd er litt for tungvint.

 

HD'en min tygger fint over hva det skal være av filmer, etter å ha installert Coreplayer.. går som en drøm det :)

Lenke til kommentar
Fra http://www.goblue.dk/product.asp?product=2353 men det er jo fordi jeg bor i Danmark og tjener danske penger.

Med den elendige norske kronekursen for tiden tenkte jeg å la min mor kjøpe den i Norge, og ta den med til meg.

Men selv med en kurs på 0,83 i forhold til dansk krone, så er den billigere her nede.

 

Jeg får min danske fra mobiludsalg.dk i morgen tenker jeg. Skal nok overleve med kun norsk tastatur og dansk språk på den frem til det blir flashing til norsk rom. Det kommer nok en på xda-developers i løpet av de neste dagene.

Vurderte også å kjøpe den i norge pga god kurs, men prisen blir jo det samme, og jeg ville ha den før juleferien :)

 

Av nysgjerrighet, må jeg spørre hva du gjør?

Lenke til kommentar
Av nysgjerrighet, må jeg spørre hva du gjør?

 

Vel, har halve ene foten i "din båt"!

Vi bor her nede og jobber fordi min kone er, ja nettopp, radiograf.

Norsk jobb til henne, og ekspressfart til Norge igjen, men du vet jo hvor trangt det markedet er.

Sånn, nå gikk vi off topic...

 

Topic.

Når jeg søker på nettet etter en HTC Touch HD Pro, så er det jo flust av rykter og photoshop-bilder.

En pro-utgave hadde vært midt i blinken for meg, og jeg er ikke redd for å gå rundt med en murstein i lommen.

 

Hvis det kommer en Pro, hvis???

Blir det så riktig å anta at den kanskje kommer rett over nyttår?

Mener å huske at Touch Pro kom 2-3 måneder etter Diamond, og følger vi den tidslinjen, skulle en eventuell HD Pro være i alle fall annonsert i januar.

Lenke til kommentar
Av nysgjerrighet, må jeg spørre hva du gjør?

 

Vel, har halve ene foten i "din båt"!

Vi bor her nede og jobber fordi min kone er, ja nettopp, radiograf.

Norsk jobb til henne, og ekspressfart til Norge igjen, men du vet jo hvor trangt det markedet er.

Sånn, nå gikk vi off topic...

 

Topic.

Når jeg søker på nettet etter en HTC Touch HD Pro, så er det jo flust av rykter og photoshop-bilder.

En pro-utgave hadde vært midt i blinken for meg, og jeg er ikke redd for å gå rundt med en murstein i lommen.

 

Hvis det kommer en Pro, hvis???

Blir det så riktig å anta at den kanskje kommer rett over nyttår?

Mener å huske at Touch Pro kom 2-3 måneder etter Diamond, og følger vi den tidslinjen, skulle en eventuell HD Pro være i alle fall annonsert i januar.

 

Vist det kommer en Pro versjon så tviler jeg sterkt på at den er på markedet før tideligst vår(mai / juni)

 

Diamond og Touch Pro ble jo lansert nokså samtidig da, selv om de kom til to forskjellige tider..

Lenke til kommentar
Skuffende lyd

Det som er veldig dumt er at lydkvaliteten er rimelig daff. Lydbildet er veldig grøtete, og så snart du spiller musikk hvor det skjer mye samtidig er det vanskelig å skille instrumenter fra hverandre. Detaljer forsvinner i lydbildet, og det hører rett og slett ut som om det bare er plass til ett instrument av gangen.

Kjenner at denne kommentaren fra testen svir litt. Synd at lyden på testers telefon ikke var av den oppdaterte sorten. For denne mobilen gir fra seg fantastisk lyd, og den er både en iPhone- OG iPod-killer spør du meg. Skal ta en nærmere sammenligning senere.

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at det er et valg du må ta om du bruker glass eller plast. Er ikke nødvendigvis feil å velge plast selv om det riper lettere, til gjengjeld tåler det mye mer. Min ipod touch har i hvertfall knust display, det har aldri skjedd med noen av mine mobiler med plastskjrm, og dem har jeg mistet en god del mer i bakken.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...