Gå til innhold

Pentax diskusjonstråd: Tråden for digitale Pentaxianere.


Anbefalte innlegg

Ja uten at dette nå skal bli en hvorfor ikke jeg er med på facebook tråd så støtter jeg utfordringene med personvernet på denne type sider. Dersom denne tråden/forumet er så oppdatert og aktivt som jeg opplever det, så er det kanskje ikke behov heller. Men der må man jo selv vurdere.

 

Japan Foto har jammen klart å sende kameraet og det forventes fremme den 21. Her blir det god stemning neste uke...

 

God Helg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo ikke slik at en trenger å brette ut hele livet sitt på facebook i det øyeblikk en skaffer seg en konto. Det er faktisk du selv som bestemmer hva som legges ut. Tar en pentaxianere i Norge som et eksempel så er det altså fullt mulig å delta i diskusjoner der uten å brette ut mer av ditt privatliv enn det du gjør her. Det fungerer faktisk ganske greit. Problemet oppstår for de som ikke er beviste på dette. Det finnes nok av de som faktisk skriver om alt i livet sitt der, men det er jo helt tydelig at dere er såpass oppmerksomme på slike "farer" at dere ville klart dere helt fint på facebook.

 

Selv om Facebook "krever" at du oppgir navn så er det heller ingen identitetssjekk der. Du kan bruke alias, men det er unntaket på facebook.

Lenke til kommentar

Da er jeg på booken.

 

Hva skal jeg søke etter for å komme inn på pentaxianerforumet der. Jeg er helt grønn der så jeg trenger litt hjelp der....

 

Her er link, Pentaxianere i Norge. Du må be om medlemskap på en egen knapp, men det tar ikke lange stunden før noen "godkjenner" dette og du er inne. Det er altså en lukket gruppe og slik sett beskytter den kanskje privatlivet mer enn dette forumet som er åpent for alle :-)

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært på fjeset og kommer nok aldri til å bevege meg i den retningen heller.

Det kommer ikke jeg til heller. Pentaxianere er ikke min grunn heller. Men det er så enkelt at jeg kan ikke godta deres Terms & Conditions og damå det bli sånn.

Vi har flere medlemmer som er på Facebook pga Pentaxianersiden, og gjør man som de og ikke legger ut hverken bilder eller noe annet personlig , så er vel T&C ikke noe problem? Da kan man være med i et stadig voksende samfunn av glade Pentaxianere :)

Det er ikke flere av oss enn at vi burde være på fornavn :D

Lenke til kommentar

Vi har flere medlemmer som er på Facebook pga Pentaxianersiden, og gjør man som de og ikke legger ut hverken bilder eller noe annet personlig , så er vel T&C ikke noe problem? Da kan man være med i et stadig voksende samfunn av glade Pentaxianere :)

Det er ikke flere av oss enn at vi burde være på fornavn :D

Jeg er faktisk ikke enig i at man skal drite i T&C - jo mer man driter i slikt, jo mer eroderer man sine rettigheter og lar grådighet og tvilsom praksis overta. Det er jo ikke så farlig tenker man, men etter mange slike små drypp så ender man opp i en situasjon som får samfunnet i boken 1984 til å se ut som et ferieparadis. Det er ikke noe slikt som en gratis lusnj - det høres ut som en klisje, men er et av verdens beste råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har flere medlemmer som er på Facebook pga Pentaxianersiden, og gjør man som de og ikke legger ut hverken bilder eller noe annet personlig , så er vel T&C ikke noe problem? Da kan man være med i et stadig voksende samfunn av glade Pentaxianere :)

Det er ikke flere av oss enn at vi burde være på fornavn :D

Jeg er faktisk ikke enig i at man skal drite i T&C - jo mer man driter i slikt, jo mer eroderer man sine rettigheter og lar grådighet og tvilsom praksis overta. Det er jo ikke så farlig tenker man, men etter mange slike små drypp så ender man opp i en situasjon som får samfunnet i boken 1984 til å se ut som et ferieparadis. Det er ikke noe slikt som en gratis lusnj - det høres ut som en klisje, men er et av verdens beste råd.

Uten at jeg skal starte en debatt om dette , så var poenget mitt at man kan slakke litt på prinsipper så lenge man ikke legger ut noe som rammes av T&C. Man må ikke drikke seg dritings fordi man er på pub liksom .. Hvis du forstår :)

Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke slik at en trenger å brette ut hele livet sitt på facebook i det øyeblikk en skaffer seg en konto.

 

Sant, men det er tydeligvis det som er greia for folk. Man skal ikke ha mange "venner" (og gud forby hva rart som kan sende venneforespørsler) før man får veggen fullt opp med folks mediokre opplevelser og annet vås.

 

I denne verden av "information overload" er det viktig å sile ut unyttig "informasjon". Her på forumet, og andre tilsvarende steder, får man i alle fall en tråd i et tema selv om man deler litt fra livet innimellom. Og som regel er den personlige biten litt relater til temaet likevel.

 

"Nå har jeg strøket skjorter i 3 timer til 17. mai", hører hjemme i en personlig venninnesamtale - ikke på veggen til alt av familie, slekt, venner, kompiser og bekjente av dem ...

Lenke til kommentar

Som troll er jeg særdeles skuffet over responsen på mitt forrige innlegg .

Jeg tenkte en en kort stund att jeg nå er mindre populær enn en neger på ku klux klan møte .

Men dog .. håper dere har satt noen på jobben for å fjerne meg fra forumet permanent .

Morsomt å se att jeg har blitt psykoannalysert og , diagnosen er der allerede .

Her trykker vi tilbake i tid for å få meg til å bli framstillt som tulling , idiot .

Mens fakta er en midlertidlig sannhet som vi ikke trenger å forholde oss til .

Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke slik at en trenger å brette ut hele livet sitt på facebook i det øyeblikk en skaffer seg en konto.

 

Sant, men det er tydeligvis det som er greia for folk. Man skal ikke ha mange "venner" (og gud forby hva rart som kan sende venneforespørsler) før man får veggen fullt opp med folks mediokre opplevelser og annet vås.

 

Må bare svare på dette før jeg gir meg.

Du kan kategorisere vennene dine og selv velge hvilke kategori du vil se innlegg fra. Det gjør det lett å sile ut støy.

 

Pentaxianere i Norge har sin egen vegg og der er alt fotorelatert.

Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke slik at en trenger å brette ut hele livet sitt på facebook i det øyeblikk en skaffer seg en konto.

 

Sant, men det er tydeligvis det som er greia for folk. Man skal ikke ha mange "venner" (og gud forby hva rart som kan sende venneforespørsler) før man får veggen fullt opp med folks mediokre opplevelser og annet vås.

 

I denne verden av "information overload" er det viktig å sile ut unyttig "informasjon". Her på forumet, og andre tilsvarende steder, får man i alle fall en tråd i et tema selv om man deler litt fra livet innimellom. Og som regel er den personlige biten litt relater til temaet likevel.

 

"Nå har jeg strøket skjorter i 3 timer til 17. mai", hører hjemme i en personlig venninnesamtale - ikke på veggen til alt av familie, slekt, venner, kompiser og bekjente av dem ...

Jeg har nå vært på Fjesboka i mange år , og synes jeg har et godt innblikk i hvordan folk ter seg der. Jeg har konsekvent blokkert spillforespørsler og annet tøv, og venner som stryker skjortene alt for ofte blir bare ignorert med et lite trykk. Da får man ikke de daglige og unyttige oppdateringene derifra. På Fjesboka har jeg Pentaxforum med 150 medlemmer , min lokale fotoklubb er der , den lokale golfklubben er der. OG .. real life venner og slektninger som jeg geografisk er langt unna , men som jeg får daglige eller ukentlige drypp i fra. Jeg har flira og kost meg i timesvis med diskusjoner og kommentarer , fått tonnevis med nyttig info fra folk som har mer peiling enn meg på foto, golf , fotball, og slekt .

Når det gjelder Pentaxianere i Norge på Fjesboka , så er det et lukket samfunn. Er man ikke medlem, så ser man ikke hva som blir skrevet på veggen der. Bilder som blir lagt ut der av andre , kan ikke jeg dele på min egen vegg pga dette. Det er altså en viss diskresjon :) Objektiver har blitt gitt vekk , solgt og lånt. Gode råd gis både på vegg og på den chat/meldingssystemet som finnes der.

Vi skal nå ha et minitreff i Lillestrøm under Fotomessen. Alt ble arrangert på veggen. Vi har en spørreundersøkelse der for å lodde interresse for et landstreff på Andenes senere i sommer.

Sjøljustisen fungerer bra på Pentaxianerveggen , og jeg har kun positive erfaringer derifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som troll er jeg særdeles skuffet over responsen på mitt forrige innlegg .

Jeg tenkte en en kort stund att jeg nå er mindre populær enn en neger på ku klux klan møte .

Men dog .. håper dere har satt noen på jobben for å fjerne meg fra forumet permanent .

Morsomt å se att jeg har blitt psykoannalysert og , diagnosen er der allerede .

Her trykker vi tilbake i tid for å få meg til å bli framstillt som tulling , idiot .

Mens fakta er en midlertidlig sannhet som vi ikke trenger å forholde oss til .

Jeg kan kun svare på egen vegne, derfor gjør jeg det.

 

Vis evne og vilje til å lytte til andre, da slutter jeg å oppleve deg som et troll.

Så enkle er de sosiale mekanismene her :)

 

Det siste innlegget ditt, var stort sett ganske saklig, men så feila du i siste sving. Dermed oppfatta jeg (og trolig flere) det som trollete, allikevel.

 

Det var kanskje feil oppfatta, men ansvaret ligger allikevel hos deg, ikke hos andre. Det er du som formulerer dine innlegg, ikke "de andre".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Først vil jeg be om unnskyldning for at jeg fikk ertet dere opp i en FB diskusjon. Det var ikke min hensikt. Ser at den har stilnet nå og det er bra.

 

Fikk kameraet i går, men har ikke fått prøvd det noe særlig da nyankommet sofa visst hadde prioritet 1 i huset vårt.... hehe...

 

Har sett at det ikke er mulig å stille til norsk språk på den versjonen jeg fikk kjøpt. Er det noe mulighet for å få norsk språk? Nærmeste var Svensk.. Den jeg så på hos forhandler mener jeg hadde norsk språk så kanskje en firmware oppgradering eller noe slikt?

 

Ser at en kan laste ned firmware ver 1.11 fra pentax. Inneholder denne norsk språk i menyene kanskje?

 

Takker forresten for den svenske manualen...

Endret av mortex2008
Lenke til kommentar

Fikk klå på en K5 ikveld, og det var jo et trivelig bekjentskap; men pga. mangel på manual der og da, så dukket det opp et par spørsmål.

 

I Tv/Av, så fungerte henholdsvis framre og bakre hjul, mens det andre hjulet gjorde ingenting. Er det mulig å endre det slik at +/-EV ligger på det ledige hjulet? Tittet igjennom masse menyer, men fant ikke noe som lignet en slik innstilling.

 

På toppen av displayet (på toppen av kamera) var noen prikker som levde sitt eget liv. Hva er de til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...