Gå til innhold

Mor ofrer barna i sitt flerkulturelle eksperiment


Anbefalte innlegg

- Muslimene på skolen sier at du kommer til djevelen når du spiser gris, forteller Elias (8). Han hadde vanskelig for å få venner på en nesten helmuslimsk skole.

 

- Det var veldig mange muslimer så det ble vanskelig å få venner. Det er så mange ganger jeg har vært lei meg, at jeg vet ikke helt hvor mange ganger det er.

 

Ikke-muslimer ble mobbet

 

Moren til Elias, Ingunn Solli, forteller i onsdagens Spekter på NRK2 at hun fikk advarsler før Elias begynte på skole i Oslo.

 

- Advarslene gikk ut på at det var 97 prosent med fremmedspråklig bakgrunn på skolen, men vi var ganske sikre på at det kom til å gå veldig bra, forteller Ingunn.

 

Men hun hadde ikke trodd at de skulle møte på så mange problemer.

 

- Jeg var misunnelig på at han skulle få vokse opp i en verden som er mer og mer multietnisk, sier hun.

 

Etter hvert gikk det opp for foreldrene at Elias ofte ikke hadde noen å leke med og at det ikke kom invitasjoner til bursdager. Elias oppfattet hverdagen som veldig kjedelig.

 

En av lærerne ved den gamle skolen gikk ganske langt i å si at elever som ikke er muslimer, blir mobbet.

 

Han begynte raskt å definere seg selv og familien som kristen, og moren forteller om en pussig episode fra da han var fem år gammel:

 

Jeg ble med ut i bakgården og ble raskt omringet av nysgjerrige barn som spurte om hva vi het, hvor vi bodde, hvor pappaen hans var og om vi var muslimer. Da jeg skulle til å svare at vi egentlig ikke er religiøse, sendte Elias henne et strengt blikk, kastet seg frampå og sa at vi var kristne, sier hun.

 

Ungene hadde ikke noe problem med det.

 

- Men da skjønte ungene at vi var sånne som spiste svinekjøtt og feiret jul, sier hun.

 

Uttalelse fra en religionsforsker: 'Det er på tide at innflytterne til Norge å slutte å utnytte nordmennenes snillhet.'

 

http://www.nrk.no/nyheter/1.6296199

 

 

 

Lærerne gir tydeligvis helt opp å forsøke å integrere norske barn inn i disse skolene. Barn som ikke har den rette tro er det ikke håp for og regelrett oppfordres til å forsvinne.

Endret av Deblin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moren ofrer vitterlig ikke barna:

 

En av lærerne ved den gamle skolen fortalte foreldrene hans at Elias trolig ikke ville fått flere venner der, ikke på sikt. Derfor valgte de å la ham bytte skole.

 

- Det var et nederlag, men Elias er ikke en geriljakriger i min private krig for et bedre samfunn. Det kan jeg ikke utsette guttungen for, sier moren.

 

Hun synes det er rart å se at like barn leker best.

 

- Jeg blir litt lei meg. Hvis ikke ungene får det til, hvordan skal vi voksne forstå hverandre, sier Ingunn.

 

Tror ikke helt moren skjønner det faktumet at barn kan være ondskapsfulle mot hverandre. Skiller noen seg ut, så skjer slikt. Elias ble tydeligvis ett mobbeoffer og det beste var at han byttet skole. Dette burde taes opp med foreldrene til barna, men det er jo gjerne der de har fått holdningene sine fra. Så da er det ikke sikkert det kommer noe fremgang der.

Lenke til kommentar
Moren ofrer vitterlig ikke barna:

 

En av lærerne ved den gamle skolen fortalte foreldrene hans at Elias trolig ikke ville fått flere venner der, ikke på sikt. Derfor valgte de å la ham bytte skole.

 

- Det var et nederlag, men Elias er ikke en geriljakriger i min private krig for et bedre samfunn. Det kan jeg ikke utsette guttungen for, sier moren.

 

Hun synes det er rart å se at like barn leker best.

 

- Jeg blir litt lei meg. Hvis ikke ungene får det til, hvordan skal vi voksne forstå hverandre, sier Ingunn.

 

Tror ikke helt moren skjønner det faktumet at barn kan være ondskapsfulle mot hverandre. Skiller noen seg ut, så skjer slikt. Elias ble tydeligvis ett mobbeoffer og det beste var at han byttet skole. Dette burde taes opp med foreldrene til barna, men det er jo gjerne der de har fått holdningene sine fra. Så da er det ikke sikkert det kommer noe fremgang der.

 

Selvsagt har hun ofret barna. På tross av advarsler, insisterer hun å leve ut sin drøm om det multietniske, hun sier hun har en akademisk tilnærming som gammel anti-rasist, og det var aldri et tema at han ikke skulle gå på den skolen, så guttungen må gå der, helt til han i tredje klasse endelig kunne bytte skole, det samme måtte den eneste andre norske som gikk på skolen der. Lærerne kapitulerer og sier det ikke kommer til å bli noe bedre for de ikke-muslimske og forteller om at de ikke-muslimske regelrett mobbes vekk fra skolen, en etter en av barna som har foreldre som forsøker å leve ut sin multi-kulturelle drøm.

 

Du har i motsetning til mora forstått at disse barna får ikke slike holdninger uten videre til andre barn, de læres opp fra foreldrene, det er jo ren systematikk som det beskrives av lærerne at de ikke-muslimske mobbes bort, og lærerne tør ikke eller gir opp å ta opp temaet med foreldrene tydeligvis, de innser at dette er en muslim-only skole, og hvorfor skal de muslimske foreldrene lytte til en vantro hund av en lærer, de er jo ikke noe bedre enn de vantro barna? Neste forelder som utsetter barna sine for det samme på grønland må bittert bite i det sure eplet etter et par år med hat mot den vantro ungen og få vekk barna sine derfra.

 

Dette er usunn ekskluderende journalistikk der det forsøkes og skape et problemet som ikke er reelt.

De burde heller ha fokuseret på den diskriminering av Muslimer som hvirkelig er et problemet i Norge.

 

Jeg er skuffet at en statskanalen som NRK leverer sånnt makkverk journalistikk. :thumbdown:

 

Jeg håper virkelig du er ironisk. Hvis ikke håper jeg virkelig at du aldri får barn og utsetter barna dine for det samme eksperimentet.

Lenke til kommentar
Jeg er skuffet at en statskanalen som NRK leverer sånnt makkverk journalistikk. :thumbdown:

Ja, med det nicket der, er det klart at du er skuffet. SV med resten av venstre siden i politikken i Norge nekter og ta dette innover seg! Når de negative konsekvensene av ukontrollert innvadnring begynner og gjøre sin fremtreden, stikker dere hodet i sanden. Jeg er mer skuffet over moren.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Det er et faktum at mange barn blir mobbet av andre barn i den norske skolen.

Er det da en sensasjon at også muslimske barn er mobbere?

 

Det er også et faktum at mange skoler (inkl. foreldrene) ikke synes å være villige til eller i stand til å få bukt med mobbingen, og at det derfor ofte ender opp med at mobbeofferet må flytte.

 

Som de ville ha sagt det i Nytt på nytt: Elias skal ut.

Lenke til kommentar
Det er et faktum at mange barn blir mobbet av andre barn i den norske skolen.

Er det da en sensasjon at også muslimske barn er mobbere?

 

Det er også et faktum at mange skoler (inkl. foreldrene) ikke synes å være villige til eller i stand til å få bukt med mobbingen, og at det derfor ofte ender opp med at mobbeofferet må flytte.

 

Som de ville ha sagt det i Nytt på nytt: Elias skal ut.

 

For mange er "like barn leker best"-tankegangen fjern, og enda fjernere at det finnes rasisme andre steder enn hos hvite. Det er jo ikke bare Elias som skal ut. Alle norske skal ut. Systematisk mobbes de vekk. Dette er en muslim-only skole.

Lenke til kommentar
Det er et faktum at mange barn blir mobbet av andre barn i den norske skolen. Er det da en sensasjon at også muslimske barn er mobbere?

Nei, men her handler det om mer en "bare" mobbing.

Det tror jeg kommer helt an på hva du legger i det.

Hvis du mener at mobbing utført av muslimer er verre enn mobbing utført av kristne, hvite nordmenn, ja, da forstår jeg hvordan du tenker ...

Men er det hudfargen eller religionen til mobberne som er det verste, etter din mening?

Lenke til kommentar

Istedet for å diskutere morens motiver, enten hun nå mente det godt eller "utsetter" sitt barn for dette: Dersom etniske norske skal holde sine barn unna skoler med mange innvandrere, hvordan får vi da fortgang i integreringen av innvandrerbarna? Hva blir konsekvensen dersom alle foreldre skal velge segregering som løsning fordi det er tryggest og enklest? (Edit: Da mener jeg foreldrene på begge sider, altså både blant innvandrerne og de etnisk norske.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Dersom etniske norske skal holde sine barn unna skoler med mange innvandrere, hvordan får vi da fortgang i integreringen av innvandrerbarna?

Hvordan blir det god integrering av og samle alle innvandrer barn på en og samme skole, slik det ofte gjøres i Oslo? Greit at hvor du skal gå på skole avhenger av i hvilken bydel du bor i, og at bydeler med store konsentrasjoner av innvandrere da automatisk går på samme skole, men hvis man virkelig skulle oppnå god integrering, burde man dele opp den store konsentrasjonen av disse barna slik at de var spredt på alle skoler i Oslo og ikke bare noen få. Skaper ikke integrering av og bare omgå sine egne! Har du barn Geir? Ville du latt de gå på denne skolen? Kan godt svare på PM eller ikke svare i det hele tatt hvis du synes spørsmålet var for direkte Geir ;)

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Det er et faktum at mange barn blir mobbet av andre barn i den norske skolen. Er det da en sensasjon at også muslimske barn er mobbere?

Nei, men her handler det om mer en "bare" mobbing.

Det tror jeg kommer helt an på hva du legger i det.

Hvis du mener at mobbing utført av muslimer er verre enn mobbing utført av kristne, hvite nordmenn, ja, da forstår jeg hvordan du tenker ...

Men er det hudfargen eller religionen til mobberne som er det verste, etter din mening?

 

Det verste er at skolen har resignert og innser at den er en muslim-only skole, holdningene til barnas foreldre overfor ikke-muslimer gjør at vantro barn en etter en blir fordrevet fra skolen. Kanskje kan denne reportasjen hindre noen flere foreldre i å sende barna ut i sin egen ideologiske kamp på tross av sterke advarsler og hindre flere traumatiseringer av barna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...