Gå til innhold

Mor ofrer barna i sitt flerkulturelle eksperiment


Anbefalte innlegg

Dette viser deres useriøsitet og etter min mening burde disse ikke taes med i samfunnsdebatten på lik linje med feks. Vigrid. I beste fall driver SOS Rasisme med feilaktig propaganda, i verste fall driver de med løgner

Jeg mener å huske at du senest i dag tidlig kritiserte venstresiden for selektiv ytringsfrihet. Lider du av ekstremt dårlig korttidshukommelse, eller er det bare dobbeltmoral?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de som mener at mennesker med muslimsk eller "ikke-vestlig" bakgrunn blir mobbet og ekskudert så er det helt feil.. på både barne og ungdomskolen min var det veldig, veldig få med utenlask oprinnelse. disse ble bare inkludert og hadde det veldig fint, jeg syns at oppveksten deres bare ble positiv, for de er for meg like "norske" som ola normann. jeg tror at grunnen til at muslimer ekskluderer kristne og andre "hvite" er fordi de er så utrolig mye mer religiøse enn oss og at problemet ligger i at foreldrene lærer dem opp til at alt annet enn islam er vanntro. Jeg føler også at muslimske familier oppfordrer barna til å leke mer med andre muslimske barn enn "hvite." i hvert fall de sterkt religiøse.

Lenke til kommentar
Du kritiserer venstresiden for å ønske å sensurere meninger de er uenige i (og som du antageligvis er enig i?), omtrent samtidig som du selv ønsker å sensurerer meninger du er uenig i. Litt hyklerisk etter min mening.

Da har du tolket meg feil rikspøbel. Aldri ønsket og sensurere SOS Rasisme og deres meninger til tross for min uenighet, men mener at ved deres useriøshet burde de ikke inkluderes i samfunnsdebatten, da de sprer feilaktige informasjon (eller propaganda) om Nordmenn. Dette er bare min personlige mening. SOS Rasisme kan når som helst ta et oppgjør med seg selv, men det velger de ikke og gjøre. Hvorfor får du spørre de om!

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er heldig at vi får "innvandrere skoler" eller "innvandrer bydeler". Jeg tror at vi kunne gjort ting enklere ved å bevisst plasse nyankommende innvandre i skoler og bydeler hvor overvekten av innvandre ikke er så stor. Sånn at vi heller kan få flerkulturelle skoler istedenfor "innvandrer skoler".

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er heldig at vi får "innvandrere skoler" eller "innvandrer bydeler". Jeg tror at vi kunne gjort ting enklere ved å bevisst plasse nyankommende innvandre i skoler og bydeler hvor overvekten av innvandre ikke er så stor. Sånn at vi heller kan få flerkulturelle skoler istedenfor "innvandrer skoler".

Det blir vel også gjort. Men vi kan jo ikke nekte dem å flytte.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det er heldig at vi får "innvandrere skoler" eller "innvandrer bydeler". Jeg tror at vi kunne gjort ting enklere ved å bevisst plasse nyankommende innvandre i skoler og bydeler hvor overvekten av innvandre ikke er så stor. Sånn at vi heller kan få flerkulturelle skoler istedenfor "innvandrer skoler".

Det blir vel også gjort. Men vi kan jo ikke nekte dem å flytte.

Selvfølgelig så kan vi ikke nekte de å flytte. Det jeg håper er at disse innvandrerne blir godt intrigert i samfunnet de lever i, så de ikke får lyst til å flytte heller. Altså, med god intrigrering så tror jeg med tid, mange innvandrere kunne tilpasse seg det norsk samfunnet.

Det er vel min ønsketenkning.

Lenke til kommentar

Integrering (- det heter ikke "intrigrering", Feltherre -) er en toveis prosess som krever mye kommunikasjon. En innvandrer kan aldri bli integrert hvis ingen norske noen gang snakker med ham, men bare hisser opp over noe de ser og skriver anonyme leserinnlegg om hvor fælt det er at de ikke oppfører seg som oss.

 

Alle forlanger bedre integrering, men ingen sier hvordan de mener det skal kunne oppnås.

Lenke til kommentar
Integrering (- det heter ikke "intrigrering", Feltherre -) er en toveis prosess som krever mye kommunikasjon. En innvandrer kan aldri bli integrert hvis ingen norske noen gang snakker med ham, men bare hisser opp over noe de ser og skriver anonyme leserinnlegg om hvor fælt det er at de ikke oppfører seg som oss.

 

Alle forlanger bedre integrering, men ingen sier hvordan de mener det skal kunne oppnås.

 

Når det er så enorme forskjeller mellom innvandrergrupper når det gjelder integrering, visse nasjonaliteter er veldig godt integrert, mens andre er svært dårlig integrert, så kan du ikke si at problemet er de norske. Om de aller fleste innvandrere i Norge hadde vært fra buddhistiske og øst-asiatiske kulturer istedet for islamske kulturer så hadde Norge blitt hyllet som et land med stor integreringssuksess.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner en ung kvinne som har tyske foreldre og som fra barnsben av (selv om hun er norsk) snakket norsk med tysk aksent. Hun ble mobbet såpass mye av norske barn med nazihilsener og lignende at hun måtte bytte skole.

 

Mobbing er en forferdelig ting å bli utsatt for, og det er virkelig ille når det har gått så langt at man må bytte skole. Det er egentlig ikke overraskende at muslimske barn kan være like "flinke" å mobbe som norske barn.

 

Jeg mener at vi her ikke må diskriminere og behandle muslimene i denne saken verken verre eller bedre enn andre - dvs. at skolen må gjøre samme tiltak som de gjør i andre mobbesaker for å forsøke å få bukt med dette. Men som andre mobbesaker (f.eks eksempelet jeg kom med) så er det ikke alltid det hjelper. Og det er virkelig ille.

Lenke til kommentar
Mobbing er en forferdelig ting å bli utsatt for,

Å, sier du det du? Når skolen gir advarsler på at det var 97 prosent med fremmedspråklig bakgrunn på skolen, lar man ikke sitt etnisk norske barn begynne der, dette er og be om bråk. Forrsten enig med Robocop dette handler om "isolasjon", mer enn om mobbing.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Mobbing er en forferdelig ting å bli utsatt for,

Forrsten enig med Robocop dette handler om "isolasjon", mer enn om mobbing.

Hvorfor det? Det er en unge som er annerledes, og unger som er annerledes blir ofte mobbet (eller isolert om det passer bedre inn i ditt brune verdensbilde). Eller mener du at 6-7 åringer bevisst har gått inn for å isolere den etnisk norske ungen fordi han er etnisk norsk? Det er helt sikkert etnisk norske unger som klarer seg fint på den skolen og andre skoler med mange fremmedspråklige, hvorfor klarer disse seg bra og ikke denne ungen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...