Gå til innhold

Mor ofrer barna i sitt flerkulturelle eksperiment


Anbefalte innlegg

At Elias har blitt utestengt er en indirekte konsekvens av at skolen består av 97% fremmedspråklige. Barna har selvsagt ikke "valgt" dette direkte. Og ja, barn som er annerledes har lett for og bli mobbet på skolen, men da gjerne av barn med samme nasjonalitet, her blir det som nevnt tidligere en ufrivillig utestengelse på bakgrunn av sin Norske etnisitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At Elias har blitt utestengt er en indirekte konsekvens av at skolen består av 97% fremmedspråklige. Barna har selvsagt ikke "valgt" dette direkte. Og ja, barn som er annerledes har lett for og bli mobbet på skolen, men da gjerne av barn med samme nasjonalitet, her blir det som nevnt tidligere en ufrivillig utestengelse på bakgrunn av sin Norske etnisitet.

Igjen, fordi han er annerledes. Det er sikkert andre barn som også blir mobbet/isolert som er fremmedspråklige, det kaller du sikkert mobbing, mens Elias' tilfelle kaller du "en ufrivillig utestengelse på bakgrunn av [hans] norske etnisitet". Hvorfor?

Lenke til kommentar

Jeg kaller dette for hva det faktisk er. Diskriminering og ufrivillig utestengelse. Ikke noe annet! Ja det er mobbing på lik linje med "vanlig", mobbing, men i denne saken er det snakk om mer en mobbing. Virker det logisk at Norske barn skal utestenges på skoler i Norge på bakgrunn av sitt opphav og etnisitet? Finnes det saker med en omvendt problemstilling får man da ta stilling til hva man skal kalle det på bakgrunn av fakta i saken og ikke hypotetiske påstander slengt ut kun for og kverulere.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Det er ikke mer enn mobbing, hvor vrang er det mulig å være? Blir barn som kalles brilleslanger og som utestenges fra det sosiale på grunn av brillene diskriminert og ufrivillig utestengt? Selvsagt! All mobbing er diskriminering og ufrivillig utestengelse. Dere brune er jo så interessert i å kalle en spade for en spade, hvorfor ikke i denne saken også? Denne Elias ble mobbet, akkurat som barn med briller, barn med rødt hår, utenlandske barn, tjukke barn, tynne barn, barn med fregner, barn med feil ryggsekk, barn som er dårlige i fotball, barn som er for gode i fotball, fattige barn, rike barn, barn med rare foreldre, barn med feil klær, barn som er dårlige på skolen, barn som er gode på skolen, barn som er kristne, barn som ikke er kristne, barn som er Jehovas Vitner osv ad nauseam.

Lenke til kommentar
Er dette en utvikling vi burde fremme og forsette med?

Hvis man skulle svare ja eller nei på dette, svarer man da på om:

1) er mobbing greit?

2) er mobbing på etnisk grunnlag greit?

3) er mobbing av etnisk norske (inkl samer?) i Norge greit?

 

Hvis 3), hvilke tiltak skulle man sette i verk for å sørge for at bare andre enn etnisk norske ble mobbet på bakgrunn av etnisitet i Norge?

Lenke til kommentar

Forskjellen i denne saken er jo at foreldrene på forhånd har fått sterke advarsler mot å la barnet gå på denne skolen, da skolen systematisk mobber vekk ikke-muslimene. Dette er jo noe lærerne på skolen også sier. Likevel velger foreldrene å trosse dette, og sender barna dit. Det er altså ikke snakk om et enkelttilfelle, altså Elias, det er et gjennomgående trekk ved skolen som gjør at skolen forvandles til en muslim-only skole, da ingen (bortsett fra noen få foreldre som ønsker å sende barna først i sin egen krig) lar barna sine traumatiseres. Er det en like systematisk fordrivelse av muslimske barn på skoler rundt om i Norge med 95%+ norske barn, som det er av vantro barn på skoler i Norge med 95%+ ikke-norske barn? Det er jo ikke noen statistikk på det, men siden det er kun noen få skoler i Norge med 95%+ ikke-norske, og denne skolen er en av disse, så er det jo urovekkende. Er 50% av de sterkt muslimske skolene slik? Er det noen som tror at 50% av norske skoler systematisk mobber vekk alle muslimske barna som må flykte. Jeg har mine tvil. De fleste skolene i Norge vil jo sette himmel og helvete i bevegelse for å hindre at de blir sett på som en rasistisk skole, hvor kun norske kan gå, men har disse muslimsk-dominerte skolene samme vilje og evne når det er de norske som skal integreres som en minoritet?

Endret av Deblin
Lenke til kommentar
Hvis man skulle svare ja eller nei på dette, svarer man da på om:

1) er mobbing greit? 2) er mobbing på etnisk grunnlag greit? 3) er mobbing av etnisk norske (inkl samer?) i Norge greit? Hvis 3), hvilke tiltak skulle man sette i verk for å sørge for at bare andre enn etnisk norske ble mobbet på bakgrunn av etnisitet i Norge?

:wee: Hvordan fikk du spørsmålet mitt til og bli alt dette?

Lenke til kommentar

Deblin og roberteh: Mener dere at det er verre om et norsk barn blir mobbet av muslimer enn om et barn med tysk aksent blir mobbet av norske barn? Evt. et overvektig barn eller barn med briller blir mobbet? Vil det ha noe å si om det overvektige barnet blir mobbet av "etnisk norske barn" eller om de blir mobbet av muslimske barn? Er mobbingen verre hvis sistnevnte er tilfellet?

Lenke til kommentar
Deblin og roberteh: Mener dere at det er verre om et norsk barn blir mobbet av muslimer enn om et barn med tysk aksent blir mobbet av norske barn?

For min del, nei! Men som trådstarter poengterer i første post: "lærerne gir tydeligvis helt opp å forsøke å integrere norske barn inn i disse skolene", dette er mer dramatisk enn at Elias blir mobbet, selv om det også er alvorlig nok. Som undertegnede har påpekt: "ved og begynne i det små med og ikke sentrere alle innvandrer barn på samme skole, kunne vi fått gjort mye" og at: "Mobbing forekommer ofte uansett, dette kan ikke skilles ved etnisitet, dette er trist, men når klassekameratene dine sier "at hvis du spiser gris så kommer du til djevelen", har det gått langt over streken.", les det som blir skrevet i stedet for og bare gjenta dere selv.

 

Svaret ditt tyder på at det omhandlet helt andre tema enn jeg trodde - beklager.

Svaret mitt tyder på at jeg ikke skjønner hva du spør om eller hvordan du formulerer deg.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Da jeg gikk på skolen fikk jeg fortalt at det å høre på rockemusikk gjorde at jeg kom til djevelen. For ikke å snakke om den kampanjen jeg fikk mot meg fra indremisjonsbarn da jeg begynte å lese Isfolk-serien. Fra hvite, etniske norske nordmenn. ;)

 

Med det mener jeg å si at det er viktig å holde tungen rett i munnen her. Mobbing er svært alvorlig, uansett hvem som mobber, uansett hvem som blir mobbet og uansett hva man blir mobbet for. Det er det sentrale og viktige i denne saken. Disse muslimske barna gjør jo nettopp den feilen å skille skarpt mellom "oss og dem", hvor "oss" er de som har rett og hvor "de" kan mobbes fordi de er annerledes. Skal vi ha integrering så må vi ikke oppføre oss som disse muslimske barna gjør - noe jeg ser altfor ofte.

 

Selvsagt kan det være et problem om man får for mye ghetto-lignende tilstander med dårlig integrering og en økning av "oss vs dem", også fra muslimsk side. Men det betyr ikke at vi skal bruke dette også som "skyts" mot muslimer og innvandrere generelt. Da nærmer vi jo oss å gjøre det som disse muslimske barna gjør.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Selvsagt kan det være et problem om man får for mye ghetto-lignende tilstander med dårlig integrering og en økning av "oss vs dem", også fra muslimsk side. Men det betyr ikke at vi skal bruke dette også som "skyts" mot muslimer og innvandrere generelt.

Hvis vi ikke skal bruke samfunns aktuelle temaer som grunnlag for videre eller fornying av politikken, hva skal vi da bruke? Vi begynner nå og se konsekvensen av at Oslo innehar den største konsentrasjonen av ikke vestlige innvandrere, skulle vi ikke da justere oss og politikken for og bidra i en positiv retning?

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å bruke aktuelle temaer for å fornye politikken og å dra frem dette som "enda et eksempel på hvor fæle muslimer er, og hvor ille de er for vår kultur og land", hvor hensikten er mer å hause opp stemningen mot muslimer enn noe annet. noe jeg leser denne tråden som. Jeg beklager hvis jeg har misforstått hensikten, og er i såfall veldig glad hvis jeg tar feil her.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Deblin og roberteh: Mener dere at det er verre om et norsk barn blir mobbet av muslimer enn om et barn med tysk aksent blir mobbet av norske barn? Evt. et overvektig barn eller barn med briller blir mobbet? Vil det ha noe å si om det overvektige barnet blir mobbet av "etnisk norske barn" eller om de blir mobbet av muslimske barn? Er mobbingen verre hvis sistnevnte er tilfellet?

 

Nå handler tråden om hvordan foreldre bevisst sender barna sine ut i krigen for sine egne ideologier. Ikke nødvendigvis den evige kampen om at "jammen, det finnes norske som også gjør det". Hadde du hatt samme holdning dersom det viste seg at la oss si de fleste skolene i Norge systematisk mobber vekk alle de muslimske barna slik at de muslimske barna må flykte?

Lenke til kommentar

Hva mener du? -Tabris

Dette er hva jeg mener:

 

Du skriver:

"Da nærmer vi jo oss å gjøre det som disse muslimske barna gjør."

 

Du lager selv et skille ved å bruke "vi" og "dem". Slike holdninger fører til dårlig forståelse ovenfor hverandre og dårlig integrering!

Endret av Vault
Lenke til kommentar
Nå handler tråden om hvordan foreldre bevisst sender barna sine ut i krigen for sine egne ideologier. Ikke nødvendigvis den evige kampen om at "jammen, det finnes norske som også gjør det".

 

"En av lærerne ved den gamle skolen fortalte foreldrene hans at Elias trolig ikke ville fått flere venner der, ikke på sikt. Derfor valgte de å la ham bytte skole.

 

- Det var et nederlag, men Elias er ikke en geriljakriger i min private krig for et bedre samfunn. Det kan jeg ikke utsette guttungen for, sier moren."

 

Da har du nok bommet litt, siden moren jo sier direkte det motsatte.

 

Hadde du hatt samme holdning dersom det viste seg at la oss si de fleste skolene i Norge systematisk mobber vekk alle de muslimske barna slik at de muslimske barna må flykte?

 

Det er ikke det samme som det som skjer her. Dette er en enketlsak om mobbing, og det passer derfor bedre å sammenligne den med andre mobbesaker. Men jeg ser at det på en del forum foregår et systematisk forsøk på å hause opp stemninger mot muslimer ved å poste uttallige "se så fæl muslimer og islam er"-tråder. Det er noe som passer bedre overens med din sammenligning.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...