Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare å dedikere litt plass til en partisjon for 7, brenne *.iso-fila på 2x eller 4x og boote. Husk å sette partisjonen som primær, husker jeg hadde problemer med Vista og korrupte filer etter installasjon. Løsningen var å sette partisjonen som primær. Strevde lenge for å finne ut av feilen.

Lenke til kommentar

Jeg har sett at det skumles om at M$ har sluppet denne versjonen ut som torrent med vilje, som en del av et større testprogram (der de følger med på fora som dette) og viral markedsføring (så folk skal snakke om noe positivt som har med dem å gjøre, og ikke bare rakke ned på Vista). Det høres egentlig ganske logisk ut. Det kan også forklare hvorfor 32-bitsutgaven kom så tidlig, mens 64-bitsen ennå ikke er kommet. Den er ikke like interessant fordi det er færre "vanlige" folk som bruke x64 (altså vanlige i nerdeforstand - for alle som bruke betaen må nok kunne klassifiseres som nerder på en eller annen måte). Dermed gir det mye større PR-gevinst å slippe 32-bitsen. Virker det ikke ganske fornuftig?

Lenke til kommentar
Jeg har sett at det skumles om at M$ har sluppet denne versjonen ut som torrent med vilje, som en del av et større testprogram (der de følger med på fora som dette) og viral markedsføring (så folk skal snakke om noe positivt som har med dem å gjøre, og ikke bare rakke ned på Vista). Det høres egentlig ganske logisk ut. Det kan også forklare hvorfor 32-bitsutgaven kom så tidlig, mens 64-bitsen ennå ikke er kommet. Den er ikke like interessant fordi det er færre "vanlige" folk som bruke x64 (altså vanlige i nerdeforstand - for alle som bruke betaen må nok kunne klassifiseres som nerder på en eller annen måte). Dermed gir det mye større PR-gevinst å slippe 32-bitsen. Virker det ikke ganske fornuftig?

 

 

Ja, er ikke mye som overrasker meg for tiden.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg egentlig pent lite om MS gjør dette selv av markedshensyn, apple har gjort det i alle år (og lyktes veldig bra med det) slipp litt info, la folk ta det inn over seg, eventuelt at en tester slipper ut informasjonen "for tidlig" Hvis MS mener at dette er en måte å få win 7 til å bli ett positivt buzzword så er det bare bra... De har fått mye (rettmessig) pes for Vista, så de må slippe ett OS som er bra for at folk skal oppgradere, Win7 er i mine øyne en oppgradering jeg kunne vurdert.....

Lenke til kommentar

Ja, det er jo betegnende at parallellene for lengst er trukket fra Vista til Windows Millennium. Jeg vil vel tippe at de fleste brukerne her aldri har hatt på en pc, men kanskje det fins noen andre gamlinger her som husker det? Det var litt verre i enda tidligere tider, for da kom det jo aldri fikser til operativsystemene. Var det ikke bra nok, måtte man vente til neste versjon kom. Oppdateringene kom vel med Windows 95. I skrivende øyeblikk kan jeg bare huske én versjon av Windows som var stort sett perfekt da den kom, og det var 3.11 for Work Groups! ;) Og det var jo en videreføring av det ganske mye mer buggy 3.1, som 7 er det av Vista. Så kanskje vi kan håpe litt?

Lenke til kommentar

UH! Er det mulig å få den vanlige taskbaren (som i Vista) i Windows 7? Don't change a winning formula. (Min mening) Win 7 baren var jo skrekkelig... Ikke kan du gruppere hurtigtastene slik at nye vindu ikke kommer på venstre side av disse, og ikke kan du få slik at om jeg klikker på en av hurtigtastene så åpnes de i et nytt vindu til høyre. Bare rot. sukk..

 

Eller fungerer OSet supert :) Men den taskbaren irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar
UH! Er det mulig å få den vanlige taskbaren (som i Vista) i Windows 7? Don't change a winning formula. (Min mening) Win 7 baren var jo skrekkelig... Ikke kan du gruppere hurtigtastene slik at nye vindu ikke kommer på venstre side av disse, og ikke kan du få slik at om jeg klikker på en av hurtigtastene så åpnes de i et nytt vindu til høyre. Bare rot. sukk..

 

Eller fungerer OSet supert :) Men den taskbaren irriterer meg grenseløst.

post-18775-1230992452_thumb.jpg

 

Løsningen som er nå er meget god når du blir vant med den. Oppgavelinjen er nå endelig blitt skikkelig oppgavebasert på en god og effektiv måte. Ikke tenk på dem som en hurtigtast. Quicklaunch er vekk. Om det hadde vært likt Vista hadde det ikke vært noe poeng med å ha de der i det hele tatt.

Lenke til kommentar
UH! Er det mulig å få den vanlige taskbaren (som i Vista) i Windows 7? Don't change a winning formula. (Min mening) Win 7 baren var jo skrekkelig... Ikke kan du gruppere hurtigtastene slik at nye vindu ikke kommer på venstre side av disse, og ikke kan du få slik at om jeg klikker på en av hurtigtastene så åpnes de i et nytt vindu til høyre. Bare rot. sukk..

 

Eller fungerer OSet supert :) Men den taskbaren irriterer meg grenseløst.

post-18775-1230992452_thumb.jpg

 

Løsningen som er nå er meget god når du blir vant med den. Oppgavelinjen er nå endelig blitt skikkelig oppgavebasert på en god og effektiv måte. Ikke tenk på dem som en hurtigtast. Quicklaunch er vekk. Om det hadde vært likt Vista hadde det ikke vært noe poeng med å ha de der i det hele tatt.

 

Etter min mening totalt ubrukelig. Det fungerte mye bedre i Vista. Likte hurtigtastene kjempegodt. Nå er det bare rotete med den "dock" baserte baren. En grunn til at jeg avskyr Mac, og muligens nå også nok til at jeg styrer unna Windows 7.

 

Og nei, forandringer har jeg ingen problemer med. XP -> Vista gikk som en drøm. Er bare når ting faktisk går bakover (Windows 7 taskbar) at jeg blir irritert.

Lenke til kommentar

Så velg det valget som jeg viste i bildet. Omtrent helt likt som Vista, bare at du ikke kan fjerne grupperingen av programmene.

 

post-18775-1230997796_thumb.jpg

 

Det er langt mer oversiktlig nå og mye bedre å administrere med den nye oppgavelinjen.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...